تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

.همانطور که می‌دانید اینستاگرام و ذیگر رسانه‌های اجتماعی در عرصه کسب و کار تحولی عمیق و عظیم ایجاد کرده‌اند و این شرایط را برای افراد فراهم کرده‌اند که در حوزه‌هایی که به آن علاقمند هستند فعالیت کنند. هم اکنون پیج‌های اینستاگرامی متعددی در حوزه‌های مختلف وجود دارند که افراد به تناسب علاقه یا تخصصی که دارند در آن به فعالیت می‌پردازند و تخصص و هنر خود را با علاقمندان و مخاطبان در میان می‌گذارند. هم‌‌اکنون بلاگری یکی از پردرآمدترین مشاغل اینستاگرام است که افراد زیادی در این حوزه به فعالیت و کسب درآمد می‌پردازند. اما بلاگر کیست و بلاگری چیست؟ اگر قصد دارید که پاسخ این پرسش را بدانید در ادامه با ما همراه شوید.

بلاگر کیست؟

بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

همانطور که می‌دانید در گذشته محتواها بیشتر به صورت متنی بود و افرادی که وبلاگ نویسی یا محتوای متنی انجام می‌دادند، بلاگر شناخته می‌شدند. اما امروزه با توجه به ایجاد شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، شکل تولید محتوا تغییر پیدا کرده و افراد به جای وبلاگ نویسی، با استفاده از گوشی‌های حرفه‌ای به تولید محتواهای تصویری و ویدیوئی می‌پردازند.

بلاگر در واقع شخصی است که در حوزه‌های مختلفی مانند طنز، سبک زندگی و غیره به تولید محتوای تصویری یا ویدیویی می‌پردازد و از این راه به شهرت و کسب درآمد می‌رسد. ممکن است که بلاگرها را با نام واینر یا اینفلوئنسر نیز بشناسید اما یکی از تفاوت‌های مهم بلاگرها با واینرها یا اینفلوئنسرها این است که چندان مشهور نیستند و کمتر از ۱۰۰ هزار نفر فالوور دارند.

بلاگری چیست؟

بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

در پاسخ به این سوال که بلاگری چیست باید بگوییم که تمام کارهایی که یک فرد بلاگر انجام می‌دهد بلاگری نام دارد. در گذشته شغل بلاگری مربوط به افرادی بود که تولید محتوای متنی و وبلاگ نویسی انجام می‌دادند. اما امروزه به تولید محتوا به صورت ویدیویی و تصویری که برای رسانه‌هایی مانند اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود بلاگری می‌گویند.

بلاگری یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل‌های اینستاگرامی است و یکی از شغل‌های بسیار محبوب نیز شناخته می‌شود که علت آن به درآمد بالای این شغل مربوط می‌شود. افرادی که در حوزه بلاگری فعالیت می‌کنند به واسطه تبلیغاتی که برای محصولات مختلف و پیج‌های متنوع انجام می‌دهند به درآمد می‌رسند. در این میان بلاگرهایی هم هستند که با کسب و کارهای دیگر از طریق سیستم همکاری در فروش کار می‌کنند و محصولات را به مشتریان و مخاطبان می‌فروشند.

بلاگرهای خوب چه ویژگی‌هایی دارند؟

بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

اگر قصد دارید در حوزه بلاگری فعالیت کنید ابتدا باید با ویژگی‌های یک بلاگر خوب آشنا باشید. همه بلاگرها از یک سری ویژگی‌های مشترک و یک سری تفاوت‌ها برخوردار هستند و این تفاوت‌ها باعث درخشش و محبوبیت آن‌ها می‌شود. اما ویژگی‌های مشترکی که هر بلاگر برای موفقیت در این زمینه باید  داشته باشد تا بتواند در این حوزه فعالیت کند به شرح زیر است‌.

  • فعالیت مستمر: بلاگرهای موفق باید به صورت روزانه پست و استوری منتشر کنند و به طور مستمر به تولید محتوا بپردازند. بنابراین فعالیت مستمر و همیشگی از بارزترین ویژگی‌های بلاگرهای موفق است. اگر قصد دارید در این حوزه فعالیت کنید باید با استفاده از یک برنامه‌ریزی صحیح بخشی از وقت خود را برای تولید محتوا صرف کنید.
  • صداقت واقعی: یکی از ویژگی‌های اخلاقی مهم بلاگرهای حرفه‌ای این است که صادق باشد و در گفتار و رفتار این صداقت را حفظ کند. در واقع بلاگرها باید هر آنچه را که هست در معرض دید قرار دهند و برای به نمایش گذاشتن چیزی غیر از آنچه که هست تلاش نکنند. در غیر این صورت اعتبار بلاگرها بعد از مدتی از بین می‌رود و کاربران علاقه‌ای به دنبال کردن آن‌ها نخواهند داشت.
  • تولید محتوای باکیفیت: تولید محتوای با کیفیت یکی از ویژگی‌های بارز یک بلاگر موفق است. در حال حاضر بسیاری از بلاگرها در این حوزه حرفه‌ای هستند و محتوای با کیفیت تولید می‌کنند به همین علت رقابت سختی میان بلاگرها برقرار است. یک بلاگر با تولید محتوای مفید، خاص و با کیفیت کاربران بیشتری را به سمت خود می‌کشاند و هر چقدر تعداد دنبال کننده‌های بلاگر بیشتر باشد کسب و کار او رونق بیشتری پیدا می‌کند. برای اینکه محتوایی با کیفیت تولید کنید هر آنچه که لازم است هزینه کنید و از این موضوع نهراسید چرا که هزینه‌ای که در این زمینه انجام دهید مانند یک سرمایه‌گذاری است که باعث رشد صفحه شما و کسب درآمدهای بیشتر می‌شود.

مزایای بلاگری چیست؟

بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

بلاگر شدن یک سری مزایا و محاسن دارد که همین موضوع باعث شده افراد زیادی برای فعالیت در این حوزه علاقه نشان دهند و برای آشنایی با چم و خم این شغل و ورود به آن تلاش کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای این شغل عبارتند از:

  • تبدیل شدن به یک برند در حوزه‌های مختلف
  • افزایش اطلاعات و دانش افراد در حوزه های مختلف
  • کسب درآمد از متنوع ترین روش‌ها
  • آزادی در عمل و خلاقیت در شغل

بلاگرها چگونه درآمد کسب می‌کنند؟

 بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

اگر قصد دارید وارد حوزه بلاگری شوید قطعاً با این سوال روبرو می‌شوید که از چه راهی می‌توانید بلاگری کرده و درآمد به دست بیاورید. این موضوع به تعداد فالوورهای شما بستگی دارد. اما به طور کلی راه‌های کسب درآمد از بلاگری عبارتند از:

تبلیغات:

تبلیغات یکی از متداول‌ترین روش‌های کسب درآمد از بلاگری است و یک بلاگر می‌تواند با تبلیغ یک محصول یا پیج، درآمد کسب کند.

فروش محصول:

بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

فروش محصول راه دیگری برای کسب درآمد از طریق بلاگری است. اگر قصد دارید محصول خود را بفروشید می‌توانید از طریق صفحه اجتماعی‌تان اقدام کنید. از آنجا که کاربران به یک بلاگر موفق اعتماد دارند اگر بدانند محصولی می‌فروشد حتماً از او استقبال می‌کنند.

ارائه خدمات:

بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

بلاگری از طریق ارائه خدمات برای افرادی که در یک حوزه تخصص و مهارت دارند مناسب است. به طور مثال فردی که در حوزه میکاپ فعالیت می‌کند و آرایشگر است از طریق ارائه خدمات خود به مشتریان به بلاگری می‌پردازد.

فروش آموزش:

بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

فروش آموزش یکی دیگر از روش‌هایی است که افراد به واسطه آن می‌توانند کسب درآمد کنند. اگر بلاگر هستید و در حوزه‌ای تخصص دارید می‌توانید ویدیوهای آموزشی خود را در ازای دریافت مبلغ، در اختیار کاربران قرار دهید یا کلاس‌های آنلاین و غیرحضوری برگزار کنید.

همکاری در فروش یا مارکتینگ:

بلاگر کیست و منظور از بلاگری چیست؟

همکاری در فروش از دیگر روش‌های کسب درآمد از طریق بلاگری است. این روش برای افرادی که مهارت فروش را به خوبی بلد هستند و شهرت بالایی دارند اما توانایی تامین یک محصول یا انبار و ارسال آن را ندارند بسیار مناسب خواهد یود. این دسته افراد از طریق همکاری در سیستم فروش با کسب و کارهای مختلف همکاری می‌کنند و خدمات و محصولات آنان را می‌فروشند؛ و بر اساس قرارداد، سود مشخصی از فروش دریافت می‌کنند.

سخن پایانی

بلاگرها افرادی هستند که از طریق تولید محتوای تصویری یا ویدیویی به معرفی یک محصول یا کالا می‌پردازند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند. اگر قصد دارید وارد این حوزه شوید و از این طریق درآمد به دست بیاورید باید بخشی از زمان خود را به آموزش و یادگیری در این حوزه اختصاص بدهید و با تولید محتواهای مستمر به موفقیت و کسب درآمد بیشتر برسید‌.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *