تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام روزبه‌روز در حال افزایش است و افراد در قالب پست و استوری محتواهای خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. استفاده از قاب مناسب برای استوری اینستاگرام یکی از مهمترین راه‌های جذب و افزایش فالوور است. با قاب مناسب می‌توان استوری‌های بسیار جذاب و زیبایی ایجاد کرد و ظاهر منظمی به صفحه شخصی یا کاری خود بخشید. در مقاله امروز با ما همراه باشید تا شما را با نحوه قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام و ترندهای تولیدمحتوا آشنا کنیم.

ایجاد قاب سفید برای استوری اینستاگرام

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

بسیاری از افراد تمایل دارند به عکس‌های اینستاگرام خود یک قاب سفید ضخیم اضافه کنند که برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد برنامه اینستاگرام شوید و نماد + را انتخاب کنید، سپس عکس موردنظر خود را از طریق گالری اضافه کنید.
  2. با فشردن گزینه Next در گوشه بالا سمت راست فیلتر فعال می‌شود که باید روی یکی از فیلترها دو بار ضربه بزنید.
  3. یک نوار لغزنده و مربع ظاهر می‌شود که از طریق آن شدت فیلتر را باید انتخاب کنید. در صورتی که نمی‌خواهید ظاهر اصلی عکس را تغییر دهید نوار لغزنده را به سمت چپ بکشید.
  4. با فشردن مربع به عکس شما یک قاب سفید اضافه می‌شود و باید گزینه Done و سپس Next انتخاب کنید.
  5. پس از اضافه کردن عنوان، گزینه اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید تا عکس شما با قاب سفید نشان داده شود.

نحوه ساخت قاب مناسب برای استوری اینستاگرام

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

اگر می‌خواهید از قاب‌های رنگی و طرح‌دار استفاده کنید باید به سراغ برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بروید که برخی از آنها را در اینجا برایتان معرفی کرده‌ایم:

ساخت قاب برای استوری اینستاگرام با نرم‌افزار Preview

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

یکی از بهترین برنامه‌ها جهت تهیه و ویرایش پست و استوری اینستاگرام نرم‌افزار Preview است. در این برنامه قاب‌های سفید و رنگی متنوعی وجود دارند که برای ایجاد یک تم منحصربه‌فرد مناسب هستند. ذکر این نکته ضروری است که قبل از اضافه کردن قاب باید به ویرایش یا انتخاب فیلتر برای استوری خود بپردازید. در غیر این صورت رنگ قاب عکس تغییر می‌کند. روش ساخت قاب توسط برنامه Preview به شکل زیر است:

  • برنامه را در گوشی خود اجرا کنید و از گوشه سمت راست در بالا علامت مثبت را انتخاب کنید.
  • برای انتخاب عکس وارد Library و سپس Camera Roll شوید و عکس موردنظر خود را آپلود کنید.
  • در ادامه از پایین صفحه نماد شاتر را انتخاب کنید و سپس روی نماد ویرایش ضربه بزنید. این نماد به شکل سه خط افقی است و اسلایدها را نشان می‌دهد.
  • با انتخاب گزینه Frames قاب موردنظر خود را انتخاب کنید و روی Done ضربه بزنید.
  • پس از انتخاب گزینه Apply عکس را در Camera Roll ذخیره کنید، سپس وارد اینستاگرام شوید و آن را استوری کنید.

ساخت قاب برای استوری اینستاگرام با برنامه Whitagram

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

از دیگر برنامه‌های محبوب جهت تهیه انواع پست و استوری اینستاگرام برنامه ویتاگرام را می‌توان نام برد. برای ساخت قاب استوری توسط برنامه ویتاگرام به شکل زیر عمل کنید:

  • برنامه ویتاگرام را در گوشی خود اجرا کنید و گزینه Library را انتخاب نمایید.
  • با انتخاب گزینه Camera Roll عکس موردنظر خود را انتخاب و آپلود کنید.
  • در پایین صفحه نماد مربع را انتخاب کرده و روی مربع سفید کلیک کنید تا قاب ساخته شود.
  • از طریق نوار لغزنده در پایان صفحه می‌توانید ابعاد قاب را مشخص کنید.

ساخت قاب برای استوری اینستاگرام با نرم‌افزار Squareready

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

یکی دیگر از بهترین برنامه‌ها برای انتخاب و ساخت انواع قاب سفید، رنگی یا طرح‌دار استوری اینستاگرام نرم‌افزار Squareready است. کار با این برنامه بسیار راحت بوده و این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا برای داشتن استوری زیبا و متفاوت عکس را در قاب جابه‌جا کنید. این برنامه دارای یک ویرایشگر ساده است و می‌توانید ویرایش‌های اولیه را بر روی تصاویر انجام دهید. همچنین راه‌هایی برای دانلود از اینستاگرام وجود دارد. برای ساخت قاب استوری اینستاگرام توسط این برنامه مراحل زیر را طی کنید:

  1. نرم‌افزار Squareready را در گوشی خود اجرا کنید و در وسط صفحه نماد مربع را انتخاب نمایید.
  2. از طریق Camera Roll عکس مدنظر خود را انتخاب کنید.
  3. اگر عکس پرتره یا منظره است روی گزینه برش تصویر کلیک کنید. در این حالت می‌توانید از انواع قاب‌های گرد، مربع یا مستطیلی با طرح‌های بسیار زیبا و متنوع جهت استوری اینستاگرام استفاده کنید.
  4. نماد قاب را انتخاب کنید و برای تغییر رنگ قاب از سمت چپ در پایین صفحه روی دایره رنگی ضربه بزنید.
  5. پس از اتمام کار با انتخاب علامت سبز رنگ عکس را ذخیره کنید و آن را در صفحه اینستاگرام خود استوری نمایید.

معرفی سایر برنامه‌های قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

برنامه‌های دیگری وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید کادر و قاب‌های بسیار زیبا و منحصربه‌فردی برای استوری اینستاگرام بسازید که عبارتند از:

برنامه canva

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

برنامه آنلاین canva از بهترین برنامه‌ها جهت ساخت و اضافه کردن قاب به عکس‌های استوری است. به این منظور پس از وارد شدن به برنامه حساب کاربری بسازید، سپس گزینه Elements و بعد گزینه Frames را انتخاب کنید. در این قسمت قاب‌های گوناگونی وجود دارند و می‌توانید هر کدام را که تمایل دارید برای عکستان انتخاب کنید.

برنامه befunky

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

یکی از برنامه‌های ساخت قاب و کادر استوری کلوز فرند اینستاگرام با کاربری آسان برنامه befunky است‌‌. برای استفاده از این برنامه نیازی به ایجاد حساب کاربری نیست و می‌توانید تعداد فراوانی از قاب‌های رایگان را استفاده کنید، البته برای انتخاب بعضی از قاب‌ها باید هزینه کنید.

برنامه pizap

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

Pizap کاربرد بسیار راحتی جهت ساخت قاب استوری دارد. علاوه بر آن می‌توانید برای ساخت انواع کلاژ به‌صورت تخصصی از آن استفاده کنید. در این برنامه ۱۳ دسته‌بندی قاب وجود دارد و این امکان را به شما می‌دهد تا قاب سازگار با استوری خود را انتخاب کنید.

برنامه inshot

قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام

اینشات از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های کاربردی برای ادیت عکس و ویدیو است که بسیاری از کاربران برای ویرایش محتواهای تصویری خود در رسانه‌های اجتماعی مختلف از آن استفاده می‌کنند. این برنامه ابزار بسیار متنوعی دارد که یکی از آنها ایجاد قاببندی برای عکس‌ها و ویدیوها است.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین برنامه‌ها جهت قاببندی مناسب برای استوری اینستاگرام معرفی شد. با استفاده از هر یک از این برنامه‌ها می‌توانید تصاویر و ویدیوهای خود را به‌صورت شیک و منحصربه‌فرد قاببندی کنید و استوری‌های متفاوت و جذابی در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *