برند سازی در شبکه های اجتماعی

برندسازی در شبکه های اجتماعی (برندینگ پزشکی)

یکی از مواردی که در ده سال گذشته بیشترین تاثیر را روی شیوه برندینگ و بازاریابی کسب و کارها داشته، گسترش شبکه های اجتماعی بوده است. درصد بالایی از افراد روزانه ساعت­ها در پلتفرم­هایی همچون فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست وقت­گذرانی می­کنند. برای نمونه اپلیکیشنی اینستاگرام حدود 1 میلیارد کاربر فعال دارد. به همین دلیل شبکه های اجتماعی به المانی مهم در دنیای بازاریابی و تبلیغات بدل شده­اند. شبکه های اجتماعی ابزارهایی ارزان، ساده و موثر در اختیار همگان قرار می­دهند که در صورت استفاده درست، موجب رشد و آگاهی بخشی یک کسب و کار می­شود. پژوهش­های جدید نشان داده اند که بیش از 85 درصد از شرکت­ها در سراسر دنیا، از شبکه­های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی برندسازی بهره می­برند. اما همچنان بسیاری از برندها، به ویژه در کشور ما، تمایلی به برندسازی در شبکه های اجتماعی ندارند.

این عدم استفاده از شبکه های اجتماعی باعث می­شود فرصت­های بسیاری را از دست بدهند و ضرر و زیان چشمگیری را متحمل شوند. در ادامه قصد داریم به ضرورت و اهمیت حضور برند در شبکه های اجتماعی بپردازیم.

ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند از ابعاد و منظرهای مختلفی قابل بررسی می باشد تا بتوان به افزایش فروش اقدام نمود.در فعالیت های فروش و جذب مشتری مهم ترین مسئله شناخت یک محصول می باشد و از همین رو برندسازی می تواند زمینه لازم در جهت شناخت را فراهم آورد.

ارزش ویژه برند چیست

هر چه بتوان در جهت فعالیت های برندسازی به بهترین شکل اقدام نمود امکان جذب مشتری و کسب ارزش ها افزایش می یابد. امروزه بسیاری از برندهای برتر جهان سالانه سرمایه های هنگفتی را برای برند خود صرف می نمایند تا بتوانند از این طریق فروش خود را به همراه جذب مشتری حفظ نمایند.

هویت برند

برند دارای ابعاد مختلفی از نظر هویت می باشد که عاملی برای اثرگذاری بیشتر در زمینه فروش می باشد.هویت یک برند می تواند نشان دهنده ویژگی ها و مشخصات محصولات مختلف باشد که در عرصه تجارت عامل اثرگذاری برای جذب مشتری می باشد.

پرسشنامه ابعاد برند

با تهیه پرسشنامه می توانید از نیازهای یک فرد نسبت به ابعاد برند آگاه شوید. پرسشنامه وسیله ای برای مشخص نمودن ارزش برند و نام تجاری می تواند باشد. این پرسشنامه توسط مدیر تهیه شده است و در آن چندین سوال در باره زمینه وفاداری برند، کیفیت برند و آگاهی از برند پرسیده شده است.

ابعاد شخصیت برند

ابعاد شخصیت برند را چگونه می توان تعیین کرد؟ شخصیت برند همان جنبه احساسی تصویر برند در ذهن هر فردی می تواند باشد. شخصیت برند دارای چندین بعد می باشد. اولی شکل برند است، شکلی که برند شما و رقبا در مقابل یک سری از ویژگی ها شکل خواهند گرفت. دومی تغییر مدل می باشد، در این جا میزان قوت و ضعف برندتان در مقایسه با رقبا بررسی خواهد شد.

نام تجاری برند

بارزترین مهارت حرفه ای بازاریابان قابلیت و توانایی آنها در ایجاد، حفظ و مراقبت و ارتقای نام تجاری است. بازاریابان اعتقاد دارند: تعیین نام تجاری هنر و بنیان بازاریابی است.

ضرورت برندسازی در شبکه های اجتماعی

چرا باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید؟ آیا همه برندها نیاز به حضور در شبکه­های اجتماعی دارند؟ حضور در این شبکه­ها چه مزایایی برای کسب و کار در پی دارد؟ آیا شبکه های اجتماعی جای تبلیغات میدانی در سطح شهر و بزرگراه­ها را می­گیرد؟ آیا تبلیغات در شبکه های اجتماعی جایگزینی برای تبلیغات تلویزیونی است؟ برای پاسخ دادن به تمامی این پرسش­ها بایستی در ابتدا با ضرورت حضور کسب و کار در شبکه های اجتماعی آشنا شوید. چهار دلیل اصلی ضرورت برندسازی در شبکه های اجتماعی به شرح زیر است:

  1. حضور در شبکه های اجتماعی، دید صحیحی نسبت به پایگاه مشتری برند، به صاحبان کسب و کار می­دهد.

یکی از مهم­ترین روش­ها برای کسب موفقیت در بازار، داشتن درک درستی از مخاطبان و بازار هدف است. اگر حضور در شبکه های اجتماعی با مطالعه و حساب شده نباشد، ممکن است آسیب جدی به وجهه برند بزند و حتی باعث ریزش مخاطبان وفادار برند شود.

بازاریابی در شبکه­های اجتماعی نوعی از مکالمه دو طرفه با مخاطبان است. در این فضا دیگر شما سخنران نیستید! بایستی محتوایی را با مخاطب به اشتراک بگذارید که همسو با سلایق مخاطب و به موازات ارزش­های برند شماست.

همچنین حضور در شبکه های اجتماعی به شما در درک نیازهای مشتریان کمک می­کند. از این رو راه­های بهبود محصولاتتان هموارتر می­کند. با تجزیه و تحلیل دقیق شبکه های اجتماعی و درک درست از رفتار و عادات مصرف کنندگان، برند شما مسیر رشد را طی خواهد کرد.

  1. حضور در شبکه های اجتماعی، میزان فروش­ را افزایش می­دهد.

حضور قوی در شبکه های اجتماعی معیاری از اعتماد و اطمینان مخاطبان به برند شماست. وجود یک کانال ارتباطی مستقیم بین شما و مخاطبان و جریان داشتن مکالمه­ای دوطرفه، موجب می­شود که مخاطبان درباره برند شما بیشتر بدانند و در نهایت تبدیل مشتریان وفادار شوند. محتوای برند، ظاهر پروفایل، گرافیک و تصویرسازی­های جذاب همگی می­توانند موجب افزایش فروش شوند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی این امکان را ایجاد می­کند که معرفی محصولات، ارسال اطلاعات و سایر موارد مرتبط با فروش به راحتی در این بستر اتفاق بیفتند. همچنین مشتریان در شبکه های اجتماعی محصولات مورد علاقه خود را با کاربران دیگر به اشتراک می­گذارند، و نوعی از تبلیغات دهان به دهان در گستره­ای وسیع­تر اتفاق می­افتد.

  1. برندسازی در شبکه های اجتماعی با بودجه بسیار کمتری اتفاق می­افتد

هزینه حضور در شبکه ­های اجتماعی بسیار پایین است. با یک کلیک ساده، پیام‌های برند در تمامی نقاط دنیا منتشر می­شوند، بدون آنکه هزینه گزاف اجاره یک بیلبورد در یک بزرگراه شلوغ را بدهید!

کسب و کارهای کوچک و بزرگ می­توانند از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند در جهت ارتباط با مشتریان و تعامل آنها با برند استفاده کنند و حضور خود را در عرصه جهانی تثبیت کنند. برای بیشتر دیده شدن در شبکه های اجتماعی نیز روش­هایی با هزینه نسبتا پایین وجود دارد که به برندها کمک می­کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند. استفاده درست از این ابزار کم‌هزینه می­تواند مزایای بسیاری برای کسب و کارها در پی داشته باشد.

  1. فضای رقابتی در شبکه های اجتماعی ملموس و قابل تحلیل است

با حضور در شبکه های اجتماعی به سادگی از فعالیت­های برندسازی و بازاریابی رقیبان آگاه می­شوید. اینکه آنها چگونه با مشتریان تعامل می­کنند و از چه روش­هایی برای درگیر کردن مخاطب بهره می­برند. حفظ تازگی و شادابی برند مساله­ای چالش برانگیز است که شبکه های اجتماعی پنجره جدیدی در این راه برایتان باز می­کنند.  

برند سازی در مانارسانه؟؟

مزایای حضور کسب و کار در شبکه های اجتماعی فراوان است که در ادامه مهمترین آنها را ذکر می­کنیم:

میخوای یه برند معروف داشته باشی؟؟

مشاوره برندسازی رایگان

مانارسانه به شما کمک می کند تا به اهداف کسب و کار خود برسید

سوالاتی که بیشتر از ما می پرسند... برای یافتن پاسخ هر سوال روی آن کلیک کنید.

توليد محتواى مناسب و وايرال شدن اصولى (براى مشاوره با شماره تلفن مانارسانه تماس بگيريد)

09192495272

خدماتی همچون تولید محتوا شبکه های اجتماعی، مدیریت شبکه های اجتماعی، طراحی سایت، عکاسی و فیلمبرداری، ساخت تیزر های تبلیغاتی و…

ليست خدمات را می توانید از قسمت منوی سایت و همچنین در صفحه اصلی سایت مشاهده کنید.

براى سفارش بهتر است اول مشاوره بگيريد و بر اساس نيازتون ثبت سفارش كنيد
براى انجام امور ذكر شده به واتساپ مانارسانه پيام دهيد.

شماره واتساپ: ٠٩١٢٠٣٤٢٠٩٦

اين موضوع بعد از جلسه اول و پرزنت تخصصی شما براى ما قابل پيش بينى است و از پيش و بدون اطلاع دقيق از حرفه شما قابل پيش بينى نيست.

در اولين قدم مشاوره انجام مى شود. بعد از آن ثبت سفارش و ثبت قرارداد رسمى.
شروع به فعاليت توليد محتوا به همراه آموزش رسانه به شما مى شود. و اين مسير با اتاق فكر ها و وجه تمايزهايى كه ما در شما ايجاد مي كنيم. بعد از اولين وايرال نتيجه را خواهيد ديد.

ممنونم از ابراز محبت شما
باعث افتخار آشنايى با شما
ميتوانيد با شماره تلفن مانارسانه تماس بگيريد و بفرماييد وصل كنن مديريت آقاى رجبى!!

براى ديده شدن در بستر سوشال مديا هيچ محدوديتى براى هيچ كس وجود نداره پس قدم اول اعتماد به نفس هست. نكات ارساليتون كامل نيست براى گرفتن مشاوره لينك پيجتون به واتس آپ مانارسانه ارسال كنيد.

خير ، اما يك فيلتر گذاشتيم و به علت مشغله زياد فقط با تعداد محدودى امكان همكارى داريم!

×