تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

چند ایده برای ساخت ریلز

چند ایده برای ساخت ریلز

اینستاگرام به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در دنیا این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند محتواهای خود را در قالب پست، استوری و ریلز با کاربران به اشتراک بگذارند. ریلز اینستاگرام یکی از بهترین ابزارهای ترند ارائه شده این برنامه است که به‌واسطه آن می‌توانید ویدئوهای کوتاه بسازید و از آن کسب درآمد کنید. برنامه‌هایی هم برای ساخت ریلز و ضبط ویدیو وجود دارد. همچنین با تولید ریلزهای جذاب می‌توانید میزان فالوورهای خود را افزایش دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا چند ایده برای ساخت ریلز به شما معرفی کنیم.

ریلز اینستاگرام چگونه ساخته می‌شود؟

چند ایده برای ساخت ریلز

قبل از ارائه ایده‌های جذاب جهت ساخت ریلز بهتر است با نحوه ساخت آن آشنا شوید. ریلز این امکان را به کاربران می‌دهد تا ویدیوهای کوتاه بسازند و با اضافه کردن موسیقی، استیکر، فیلتر و استفاده از ابزارهای دیگر جذابیت آن را افزایش دهند. به‌منظور ساخت ریلز مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. فیلترشکن خود را روشن و برنامه اینستاگرام را در گوشی خود اجرا کنید و به قسمت استوری‌ها بروید.
  2. از پایین صفحه گزینه ریلز را انتخاب کنید و با فشردن دکمه ضبط شروع به ضبط ویدیو می‌شود یا می‌توانید از گالری خود ویدیوهای ضبط شده انتخاب کنید.
  3. برای ویرایش ویدیو از گزینه‌های مختلف در بالای صفحه استفاده کنید و با فشردن دکمه در پایین صفحه به مرحله بعد بروید.
  4. در این قسمت لوکیشن، هشتگ‌ها و توضیحات را تعیین کنید.
  5. در آخر با فشردن دکمه اشتراک‌گذاری ریلز را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

معرفی ایده‌های جذاب برای ساخت ریلز

چند ایده برای ساخت ریلز

در این بخش چند ایده منحصربه‌فرد و خلاقانه جهت ساخت ریلز معرفی شده است:

از پشت صحنه محتواهای خود ریلز بسازید.

چند ایده برای ساخت ریلز

مشاهده پشت صحنه همیشه برای مخاطبان جذاب است و با این کار می‌توانید اهداف خود را بیشتر معرفی کنید. برای مثال اگر در صفحه خود محتواهای مربوط به آشپزی ارائه می‌دهید از تمام مراحلی که برای پخت غذا انجام می‌دهید ریلز تهیه کنید. در این صورت مخاطبان به شما بیشتر اعتماد می‌کنند و تعامل بیشتری برقرار می‌شود.

برخی از مشکلات خود را نشان دهید.

چند ایده برای ساخت ریلز

مشکلات نشان‌دهنده واقعی بودن کسب و کار یا فعالیت‌های شما است و باعث نزدیکی مخاطبان به شما می‌شود. برای مثال بلاگرها می‌توانند به جای لحظات شاد از سختی‌های زندگی خود نیز صحبت کنند و این صداقت شما بر روی کاربران تاثیر مثبت می‌گذارد. البته باید در نظر داشته باشید که پرداختن بیش از حد به این موضوع کاربران را خسته و کلافه می‌کند.

ویدیوهای قبل و بعد بسازید.

چند ایده برای ساخت ریلز

یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین ایده‌ها برای ساخت ریلز نشان دادن فعالیت‌های شما در قالب ویدیوهای قبل و بعد است. کاربران دوست دارند نتیجه کار شما را در زمان بسیار کم مشاهده کنند. به‌عنوان مثال اگر میکاپ آرتیست هستید می‌توانید چهره واقعی مدل خود را نشان دهید و سپس نتیجه نهایی میکاپ را پس از چند ثانیه نمایش دهید.

داستان برند خود را تعریف کنید.

چند ایده برای ساخت ریلز

از ایده‌های بسیار تاثیرگذار برای صاحبان کسب و کار می‌توان به تعریف داستان شروع برند یا فعالیت خود اشاره کرد. در قالب ریلز نحوه ایجاد کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنید و حقایق آن را عنوان نمایید. این ویدیو می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد و به دیگران نشان دهد که با صبر و پشت سر گذاشتن چالش‌ها می‌توان به جایگاه دلخواه خود دست پیدا کرد. برای معرفی داستان کسب و کار خود از لحن صمیمانه استفاده کنید و می‌توانید آن را با ساخت ۳ الی ۴ ریلز به اشتراک بگذارید.

ترفندهای کوتاه و کاربردی ارائه دهید.

چند ایده برای ساخت ریلز

اگر فعالیت هنری انجام می‌دهید و یا صاحب کسب و کار هستید دانش خود را به‌صورت ترفندهای کوتاه و کاربردی به مخاطبان آموزش دهید، همچنین آموزش‌ها باید جالب و سرگرم‌کننده باشند. برای مثال شما به‌عنوان نقاش می‌توانید نحوه استفاده از ابزار کارتان را به دیگران آموزش دهید. هر چه ترفند شما ساده و قابل فهم‌تر باشد برای کاربران جذابیت بیشتری دارد. در هر ریلز از مخاطبانتان بپرسید که دوست دارند در ریلز بعدی چه نکته یا ترفندی یاد بگیرند.

ویدیوهای مصاحبه‌ای بسازید.

چند ایده برای ساخت ریلز

از دیگر ایده‌های خلاقانه که اخیراً در اینستاگرام ترند شده‌اند ویدیوهای مصاحبه‌ای را می‌توان نام برد. در این ریلزها به جای آن که مخاطبان را به‌عنوان طرف مقابل خود در نظر بگیرید از شخص دیگر کمک بگیرید. به این صورت از شخص دیگر مانند دوستتان بخواهید که سوالاتی در حیطه فعالیت شما بپرسند و شما به آنها پاسخ‌های کوتاه و کاربردی بدهید. این ریلزها بازخورد بسیار خوبی دارند و برای هر نوع کسب و کاری مناسب هستند. یادتان باشد از ساخت زیرنویس با هوش مصنوعی غافل نشوید.

محصولات خود را نمایش دهید.

چند ایده برای ساخت ریلز

به جای آن که محصولات خود را با عکس و استوری نمایش دهید از آنها ویدیوهای کوتاه بسازید و مزایا و ویژگی‌های آنها را شرح دهید. در ویدئو توضیح دهید که محصول شما چه فرقی با محصولات رقبایتان دارند و حس اعتماد در مخاطبان ایجاد کنید. علاوه بر آن می‌توانید نحوه استفاده از محصولات را در قالب ویدیوهای جذاب و سرگرم‌کننده ارائه دهید. برای مثال اگر فروشنده کیف و کفش هستید نحوه ست کردن آن را با پوشاک مختلف نشان دهید.

از ترندها کمک بگیرید.

چند ایده برای ساخت ریلز

همانطور که می‌دانید همه‌روزه خبرهای جدیدی در اینستاگرام نمایش داده می‌شوند و هشتگ‌ها و آهنگ‌هایی را خواهید دید که ترند شده‌اند. با استفاده از هشتگ‌ها و آهنگ‌ها و ایده گرفتن از خبرهای روز ریلزهای متفاوت و خارق‌العاده‌ای بسازید. همچنین ایده گرفتن از ترندها به شما کمک می‌کنند در اکسپلور بیشتر دیده شوید. می‌توانید امروزه از هوش مصنوعی برای موزیک مناسب استفاده کنید.

پست‌های محبوب و پربازدید خود را به اشتراک بگذارید.

چند ایده برای ساخت ریلز

نیازی نیست برای دیده شدن و جذب مخاطبان همیشه ویدیوهای جدید بسازید. کافی است صفحه اینستاگرام خود را مرور کنید و پست‌های محبوب و پربازدید را به‌صورت ریلز به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید ۲ یا ۳ ویدئو را با یکدیگر ترکیب کنید و ریلز آن را به اشتراک بگذارید.

آنباکسینگ کنید.

چند ایده برای ساخت ریلز

یکی دیگر از محتواهای بسیار جذاب در نزد کاربران اینستاگرام آنباکسینگ است که بلاگرها بسیار از آن استفاده می‌کنند. محصولاتی که برای فعالیت خود خریداری می‌کنید را با تهیه ریلز آنباکسینگ کنید و توضیحاتی درباره آن ارائه دهید. برای مثال اگر بیوتی بلاگر هستید لوازم آرایش را آنباکسینگ کنید و از ویژگی‌ها و مزایای آن صحبت نمایید. آنباکسینگ از بهترین ریلزها برای بازدید بالا و کسب درآمد است.

سخن پایانی

در این مقاله چند ایده برای ساخت ریلز معرفی شد که با به‌کارگیری آنها می‌توانید ریلزهای جذاب و محبوب بسازید و بازدید و درآمد خود را افزایش دهید. امیدواریم با استفاده از این ایده‌ها در اینستاگرام موفق شوید و بتوانید تعامل خود را با مخاطبانتان افزایش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *