شبکه های اجتماعی, وبلاگ

مدیریت زمان در سوشال مدیا – راهکارها و تکنیک‌های بهبود بهره‌وری

مدیریت زمان در سوشال مدیا - راهکارها و تکنیک‌های بهبود بهره‌وری

مدیریت زمان در سوشال مدیا – راهکارها و تکنیک‌های بهبود بهره‌وری

سوشال مدیا نیازی به زمان ندارد!! بله، توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب، ایینستاگرام و سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بهره‌وری شما را به شدت متوقف کنند، اما لازم نیست اینطور باشد. اگر از این فضا برای جلوگیری از وسوسه شدن دوری می‌کنید، فرصت‌های گفتگو و شبکه‌ای مهم را از دست می‌دهید که می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند. خطر فرصت‌های از دست رفته بر خطر زمان از دست رفته بیشتر است، به خصوص که شما ساعت گذراندن زمانتان را کنترل نمی‌کنید. در اینجا سه مرحله برای مدیریت زمان در سوشال مدیا آوردیم تا به شما کمک کند.

مرحله 1: مشخص کنید که چرا از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید.

مدیریت زمان در سوشال مدیا - راهکارها و تکنیک‌های بهبود بهره‌وری

جای تعجب نیست که افراد بسته به صنعت، شرکت و عنوان شغلی خود از رسانه‌های اجتماعی برای اهداف تجاری مختلف استفاده می‌کنند.

اگر هدف شما تحقیق است، می‌خواهید وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و سایت‌های خبری را پیدا کنید که اطلاعات باکیفیتی ارائه می‌دهند و در آن‌ها اشتراک بگیرید.

اگر تمرکز شما بر شبکه‌سازی است، می‌خواهید یک جامعه یا مخاطب بسازید.

شما می‌خواهید در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین فعال باشید و همچنین در توییتر دنبال کننده بگیرید.

اگر شما توسط تیم فروش و بازاریابی هدایت می‌شوید، می‌خواهید روی معرفی برند و محصولات خود تمرکز کنید، شاید با ایجاد ویدیو و ریلز، وبلاگ‌نویسی و جذب مشتریان در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی.

آیا از رسانه‌های اجتماعی برای تحقیق، شبکه سازی، فروش و بازاریابی یا ترکیبی از این موارد استفاده می‌کنید؟

مرحله 2: یک استراتژی برای مدیریت هوشمندانه زمان ایجاد کنید.

مدیریت زمان در سوشال مدیا - راهکارها و تکنیک‌های بهبود بهره‌وری

هنگامی که هدف خود را از استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تجارت مشخص کردید، می‌توانید استراتژی درستی را ایجاد کنید که از آن هدف پشتیبانی کند. در اینجا چند ایده وجود دارد که به شما کمک می‌کند مدیریت زمان در سوشال مدیا را انجام دهید:

  • یک برنامه زمانی ایجاد کنید.
    زمان را برای توییت کردن، استفاده از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ یا ایجاد ویدیوهای یوتیوب محدود کنید. برعکس، زمانی که زمان نوشتن پیشنهادات یا ملاقات با مشتریان فرا می‌رسد، این سایت‌ها را تعطیل کنید و روی بقیه کسب‌وکار خود تمرکز کنید. در واقع مدیریت زمان در سوشال مدیا را برنامه‌ریزی کنید.
  • فعالیت‌های خود را در جایی متمرکز کنید که بیشترین تاثیر را خواهند داشت.
    ابتدا به جایی بروید که مشتریان شما می‌روند. ممکن است شما طرفدار توییتر، فیس بوک یا اینستاگرام باشید، اما شاید مشتریانتان در لینکدین یا یک سایت و شبکه اجتماعی کوچک دیگری که روی صنعت و حوزه شما تمرکز دارد، باشند. ثانیا، اگرچه همه خواهان ارتباطات زیادی هستند، کیفیت بر کمیت برتری دارد. ارتباطات بیش از حد می‌تواند باعث حواس پرتی شود. احساس نکنید که باید دوست شوید، دنبال کنید یا با همه ارتباط ایجاد کنید.
  • هدف خود را دنبال کنید.
    بیشتر آنچه در حوزه رسانه‌های اجتماعی می‌گذرد، «اجتماعی» است. سخت است که در یک ویدیوی یوتیوب که «حتما باید ببینید»، پیوندی که یکی از دوستان در فیس بوک پست کرده است یا دیدن مطالب داغ در Digg، جذب نشوید. در برابر اصرار مقاومت کنید! شما باید بتوانید از پس مدیریت زمان در سوشال مدیا بر بیاید.

مرحله 3: از ابزارها برای به حداکثر رساندن بهره وری خود استفاده کنید.

مدیریت زمان در سوشال مدیا - راهکارها و تکنیک‌های بهبود بهره‌وری

دانشمندان اغلب می‌گویند توانایی ما در استفاده از ابزار، ما را از بقیه قلمرو حیوانات جدا می‌کند. می‌توانید از ابزارهایی برای مدیریت زمان در سوشال مدیا استفاده کنید. در اینجا تعدادی از موارد مورد علاقه من وجود دارد:

  • Ping.fm: بسیاری از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهند وضعیت خود را به‌روزرسانی کنید. Ping.fm به شما امکان می دهد تا از طریق یک رابط کاربری ساده، وضعیت خود را در ده‌ها سایت به روز کنید.
  • TubeMogul.com: ویدئو به بخشی ضروری از برنامه‌های بازاریابی هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. با این حال، فقط در YouTube متوقف نشوید. TubeMogul مانند Ping.fm برای ویدیو است. ویدیوی شما را در چندین سایت آپلود می‌کند و سپس آمار مشاهده هر سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • FriendFeed
    از FriendFeed برای جمع آوری بسیاری از فعالیت‌های آنلاین، وبلاگ‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر، فقط در یک مکان استفاده کنید تا مردم بتوانند شما را دنبال کنند.

اهمیت بهره‌وری در زندگی شخصی و حرفه‌ای

مدیریت زمان در سوشال مدیا - راهکارها و تکنیک‌های بهبود بهره‌وری

بهره وری می‌تواند به کاهش استرس و احساس غرق شدن در کار کمک کند. در واقع شما با انجام دادن وظایف خود به طور مؤثر و منظم، از احساس عقب ماندن مداوم جلوگیری می‌کنید. در نتیجه به شما حس کنترل می‌دهد و این امکان را دارید تا از تعادل سالم‌تری بین کار و زندگی شخصی لذت ببرید. از جمله مزایای بهره‌وری که در نتیجه مدیریت زمان در سوشال مدیا ایجاد می‌شود، عبارت است از:

  • هدف

    اول از همه، اگر هدفی را تعیین می‌کنید، به این معنی است که در مسیر خاصی حرکت کرده‌اید. شما اکنون در یک مسیر هستید. قرار گرفتن در مسیر رسیدن به هدف به شما هدف و معنا می‌بخشد. این به شما دلیلی می‌دهد که هر روز صبح از خواب بیدار شوید و با وجود هر چالشی که ممکن است با آن روبرو شوید به مسیرتان ادامه دهید.

  • تمرکز

هنگامی که در مسیری قرار گرفتید، می‌دانید به کجا می‌روید و این به تمرکزتان کمک می‌کند. شما از نگرانی و دویدن بی‌پایان که نمی‌دانید به کجا بروید و توجه خود را روی چه چیزی متمرکز کنید، رها می‌شوید. این حس وضوح، به ذهن شما این امکان را می‌دهد که به طور کامل روی مسیر پیش روی متمرکز شود.

  • کنترل

با تمرکز، آگاهی کاملی از آنچه مانع رسیدن به هدفتان می‌شود به دست می‌آورید. هر مانعی در مسیر شما واضح و قابل مشاهده خواهد بود و متوجه خواهید شد که چه زمانی چیزی یا شخصی قصد دارد شما را از مسیر خارج کند. آگاهی از آن موانع به شما ابزاری برای غلبه بر آن‌ها و مدیریت زمان در سوشال مدیا می‌دهد. شما می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی و چگونه به آن‌ها واکنش نشان دهید. در نهایت، این بدان معناست که شما کنترل زندگی خود و انتخاب‌هایی را که انجام می‌دهید، در دست دارید. کنترل کردن بسیار مهم است، زیرا به شما این قدرت را می‌دهد که در مسیر درست جلو بروید و در مسیر درست بمانید.

  • انگیزه

هر بار که بر مانعی غلبه می‌کنید، هر بار که اجازه نمی‌دهید حواس خود را با چیزهای دیگر پرت کنید، یک قدم به سمت رسیدن به اهداف خود نزدیک می‌شوید. هر چند وقت یک بار، یک لحظه بایستید و نگاه کنید تا کجای مسیر پیش رفته‌اید، چه تعداد از موانع را پشت سر گذاشته‌اید و چقدر تواسنته‌اید مدیریت زمان در سوشال مدیا را انجام دهید. انجام این کار به شما انگیزه و هر روز انرژی جدیدی می‌دهد تا شما را روبه‌جلو نگه دارد. نباید بگذارید گشت و گذار در سوشال مدیا انگیزه‌تان را از شما بگیرد.

پایان

مدیریت زمان در سوشال مدیا یکی از مهمترین چالش‌ها برای افراد و شرکت‌ها در دنیای امروز محسوب می‌شود. با توجه به حجم بالای اطلاعات و فعالیت‌های مختلف در این محیط‌ها، اهمیت استفاده از راهکارهای موثر برای مدیریت زمان بیش از پیش مشخص است. این مقاله به بررسی راهکارها و تکنیک‌های بهبود بهره‌وری مدیریت زمان در سوشال مدیا می‌پردازد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *