تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

همه چیز درباره کلوز فرند اینستاگرام

همه چیز درباره کلوز فرند اینستاگرام

همه چیز درباره کلوز فرند اینستاگرام + آموزش پست کلوز فرند

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا (و فیلترشده در ایران که برای استفاده از آن به فیلترشکن نیاز داریم) است که در اواخر دهه 2010 به وجود آمد. سازندگان اینستاگرام، که دوستان قدیمی دانشگاه بوده‌اند، یعنی Kevin Systrom و Mike Krieger این پلتفرم را با هدف به اشتراک‌گذاری عکس و ویدئوها به سادگی و به صورت لحظه‌ای ایجاد کردند. کاربران اینستاگرام می‌توانند تصاویر خود را با اعضای شبکه به اشتراک بگذارند، آنها را با فیلترها و ابزارهای ویرایش گوناگون بهبود دهند و همچنین با دنبال کردن حساب‌های دیگر، اخبار و فعالیت‌های دوستان، کسب و کارها، و شخصیت‌های مشهور را دنبال کنند. اینستاگرام و بلاگرها به سرعت به یک فضای گسترده برای ارتباطات اجتماعی، تبلیغات تجاری، فروش محصولات و به اشتراک‌گذاری زندگی روزمره تبدیل شده و تاثیر قابل توجهی در فرهنگ اینترنتی دنیا داشته است. این برنامه امکانات مختلفی را برای تولید محتوا در اختیار کاربران خود قرار داده است که یکی از آن‌ها قابلیت کلوز فرند اینستاگرام است.

کلوز فرند در اینستاگرام یعنی چی؟

همه چیز درباره کلوز فرند اینستاگرامهمه چیز درباره کلوز فرند اینستاگرام

وقتی استوری می‌گذارید اگر پیجتان باز باشد هرکسی می‌تواند محتوای درون پیج شما را ببیند. و اگر پیج شما خصوصی باشد دنبال کننده‌های شما فقط می‌توانند استوری‌ها و پست‌های شما را مشاهده کنند. کلوز فرند اینستاگرام قابلیتی است که در آن می‌توانید تعدادی از مخاطبان خود مانند اعضای خانواده، دوستان یا هرکسی را که می‌خواهید انتخاب کنید تا اینستاگرام استوری و پست شما را فقط به آن‌ها نشان دهد. این ویژگی از سال ۲۰۱۸ به استوری‌های اینستاگرام اضافه شد و الان می‌توان از این قابلیت برای پست‌ها هم استفاده کرد.

ساخت لیست کلوز فرند اینستاگرام

همه چیز درباره کلوز فرند اینستاگرام

برای ایجاد یک لیست کلوز فرند اینستاگرام کافی است مراحل ساده زیر را طی کنید.

  1. وارد برنامه و حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید.
  2. روی قسمت پروفایل کلیک کنید.
  3. سه خط افقی که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.
  4. از منوی نمایش داده شده گزینه کلوز فرند (Close Friends) را انتخاب کنید.
  5. در این قسمت لیستی از کسانی که شما را فالو می‌کنند، مشاهده می‌کنید که هر شخصی را که بخواهید به لیست خود اضافه کنید، کافی است روی گزینه آبی کنار اسمش کلیک کنید.
  6. پس از انتخاب تمامی افرا مورد نظرتان می‌توانید تغییرات را از بالا با لمس کردن تیک موجود ذخیره کنید.

چگونه پست را کلوز فرند بگذاریم؟

همه چیز درباره کلوز فرند اینستاگرام

 

با ارائه امکان جدیدی که اینستاگرام می‌دهد یعنی افزودن پست و ریل در قسمت کلوز فرند حالا می‌توانید محتواهای ویدیویی خود را هم به صورت پست در پیجتان ذخیره کنید و حریم شخصی بیشتری داشته باشید. البته که برای افزایش حریم شخصی می‌توانید ۵ ترفند اصلی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام را بخوانید و از اطلاعات پیجتان محافظت کنید. برای ایجاد یک پست یا ریلز کلوز فرند اینستاگرام مرحله به مرحله پیش روید:

  1. پس از ورود به این برنامه و صفحه کاربریتان، روی گزینه + در پایین صفحه (فید) بزنید.
  2. مانند گذشته محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنید و ویرایش‌های مد نظرتان را اعمال. سپس به مرحله بعد بروید.
  3. حالا روی گزینه “Audience” کلیک و سپس از بین دو گزینه موجود لیست کلوز فرندتان را انتخاب کنید و روی گزینه “Done” بزنید.
  4. تنظیمات ذخیره شدند و کافی است دکمه  “Share” را انتخاب و محتوای خود را به اشتراک گذاری بگذارید.

چطور بفهمیم در لیست کلوز فرند دیگران هستیم؟

همه چیز درباره کلوز فرند اینستاگرام

اگر شخصی استوری خود را به صورت کلوز فرند بگذارد هنگام نمایش استوری‌ به جای یک نوار صورتی رنگ، یک نوار سبز در دور پروفایل شخص قرار می‌گیرد. همچنین هنگام مشاهده محتوای استوری یک ستاره با پشت صحنه سبز رنگ در بالا سمت راست قرار می‌گیرد که نشان دهنده این است شما در لیست کلوز فرند آن شخص قرار دارید. 

راه دیگر چک کردن هایلایت‌های پیج شخص مورد نظرتان است. البته که این روش، قطعی نیست و چرا که ممکن است شخص استوری کلوز فرند خود را هایلایت نکرده باشد. 

پایان

در این مقاله به اختصار بررسی کردیم چطور می‌توانیم لیست کلوز فرند اینستاگرام درست کنیم و پست یا استوری خود را در با عده‌ای از دوستانمان به اشتراک بگذاریم. 

اگر سوالی درباره این زمینه دارید با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *