تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

۵ ترفند اصلی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

۵ ترفند اصلی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

در روزگاری که بخش زیادی از زندگی ما در سوشال مدیا و فضای مجازی می‌گذارد و ما در این فضاها و پلتفرم‌ها مثل اینستاگرام اطلاعات (شخصی) خودمان را در آن منتشر می‌کنیم داشتن امنیت و مدیریت زمان در سوشال مدیا اهمیت پیدا می‌کند. پیشگیری از  سوء استفاده و سرقت اطلاعات، حفظ حریم خصوصی و در کل داشتن امنیت در فضای مجازی به دلیل پیچیدگی و گستردگی فعالیت‌ها و اطلاعات موجود مسئله‌ای قابل توجه است. از آنجایی که اینستاگرام پراستفاده‌ترین شبکه مجازی این روزها است، بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام هم برای افراد مهم می‌شود و البته که فرقی نمی‌کند پیج شخصی یا عمومی باشد.

چطور امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

۵ ترفند اصلی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام یک مسئله مهمی است که می‌تواند از دسترسی دیگران و ورود افراد غیرمجاز و غریبه به پیج شما را تضمین کند. در ادامه چند توصیه برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام برایتان آورده شده است اما قبل از مطالعه آن‌‌ها حتما شماره همراه و یک ایمیل معتبر و در دسترس را در قسمت اطلاعات حساب کاربری خود وارد کنید؛ تا در صورتی که اینستاگرام نیاز به ارتباط با شما برای ارسال لینک و.. داشت بتوانید به راحتی با آن‌ها در ارتباط باشید.

1. رمز عبور قوی و پیچیده:

۵ ترفند اصلی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

از یک رمز عبور قدرتمند و سخت برای حساب اینستاگرام خود استفاده کنید. ترکیب حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها در رمز عبور را به کار بگیرید. رمزی را انتخاب کنید که در دیگر شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده نکرده‌اید و مخصوص این شبکه باشد.

  • یک رمز مطمئن: jdswlMA38jh!Z&Mt87@
  • یک رمز عبور ساده و نامناسب: 13440112

بهتر است چند وقت یکبار رمز خود را تغییر دهید و آن را هیچکس در میان نگذارید.

2. تأیید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication یا 2FA):

۵ ترفند اصلی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

با فعال کردن ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای برای ورود به اکانت خود باید ۲ مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید که این راه از بهترین ترفندهای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام است. یعنی علاوه بر رمز عبوری که مشخص کرده‌اید، یک کد تایید از طریق پیامک برایتان ارسال می‌شود که برای ورود به حساب کاربری خود باید آن را وارد کنید. 

مراحل فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای

  • وارد پیج خود شوید.
  • روی گزینهٔ Settings (تنظیمات) کلیک کنید.
  • سپس روی گزینه Security (امنیت) و Two factor Authentication (احراز هویت دو عاملی) بزنید.
  • Get start (شروع به کار) را انتخاب کنید.
  • از بین گزینه‌های ارسال پیامک، واتس‌اپ و اپلیکیشن احراز هویت (مورد تایید اینستاگرام)، روی گزینه مورد نظر خود را برای ارسال کد مرحله دوم بزنید.

در انتخاب خود برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای مواردی مانند اینکه آیا سیم کارت مورد نظر به اسم خودتان باشد و به آن دسترسی داشته باشید را در نظر بگیرید. 

3. نسخه‌های به‌روز اینستاگرام:

۵ ترفند اصلی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

همیشه از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده کنید تا از به‌روزرسانی‌ها و تغییرات امنیتی که سازندگان این برنامه اعمال می‌کنند، بهره‌مند شوید.

4. خصوصی کردن پیج:

۵ ترفند اصلی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

پیج خود را خصوصی کنید و فقط به پیج‌هایی که صاحبان آن‌ را می‌شناسید اجازه دهید تا شما را دنبال کنند.

5. پیگیری فعالیت‌های ورود به پیج:

۵ ترفند اصلی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

فعالیت‌های ورود و خروج پیج خود را به دقت بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک، فورا رمز عبور خود را تغییر دهید. زمانی که کسی وارد حساب شما شود اینستاگرام خود آن را سریعا به شما اطلاع می‌دهد. همچنین از مسیر زیر می‌توانید متوجه شوید چه دستگاهی و در چه لوکیشنی وارد پیج شما شده است:

  • مسیر Settings > Security > Login Activity را دنبال کنید. 
  • در صورت مشاهده دستگاهی جز خودتان با کلیک روی سه نقطه سمت راست بزنید و دسترسی آن دستگاه به پیج خود را ببندید.

یادتان باشد امروزه به دلیل استفاده از وی پی ان برای ورود به اینستاگرام طبیعی است که لوکیشنی جز ایران را در این قسمت ببینید. از روی زمان ورود و مدل دستگاه می‌توانید مطمئن شوید که آیا خودتان وارد شده‌اید یا خیر.

6. استفاده از امکانات امنیتی اینستاگرام:

۵ ترفند اصلی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

اینستاگرام امکاناتی برای افزایش امنیت حسابات ارائه کرده است، از جمله چک کردن دستگاه‌ها و جلوگیری از ورود از دستگاه‌های ناشناخته. بسیاری از برنامه‌ها و سایت‌ها مانند برنامه‌های دانلود از اینستاگرام اجازه ورود و دسترسی به اکانت شما را برای ارائه خدماتشان از شما می‌گیرند. بهتر است دسترسی این برنامه‌ها و سایت‌ها را از اکانت خود حذف کنید. برای مسدود کردن آن‌ها مراحل زیر را طی کنید:

  • برای مشاهده برنامه‌ها و سایت‌هایی که به پیج شما نفوذ دارند به به Settings > Security > Apps & Websites بروید. 
  • در این مرحله سه دسته‌بندی فعال (active) ، منقضی‌شده (expired) و حذف‌شده (deleted) وجود دارد. برای مسدود کردن دسترسی‌ها روی دسته فعال بزنید و مواردی را که می‌خواهید حذف کنید.

بهترین کار حذف همه این سایت‌ها و برنامه‌ها است، چرا که اصلا روش مورد تاییدی نیستند و بهتر است از روش‌های مطمئن برای دانلود از اینستاگرام استفاده کنید.

پایان

با اجرای توصیه‌ها و ترفندهای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام که بیان کرده‌ایم می‌توانید امنیت پیج خود را بهبود بخشیده و از ورود افراد غیرمجاز و هک شدن پیج خود جلوگیری کنید.

اگر شما روش دیگری برای بالا بردن امنیت پیج می‌شناسید با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *