برند سازی, تبلیغات, تولید محتوا, دیجیتال مارکتینگ, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

آشنایی با استراتژی های شخصی پزشکان

آشنایی با استراتژی های شخصی پزشکان

مقدمه آشنایی با استراتژی های شخصی پزشکان

استراتژی‌های شخصی متفاوتی برای پزشکان وجود دارد، اما بخش قابل توجهی از آن‌ها برای بخش مراقبت‌های بهداشتی است. استراتژی‌‌های پزشکان باید بر یافتن، جذب و حفظ مشتریان متمرکز شود. برای آشنایی با استراتژی های شخصی پزشکان توصیه‌های کاربردی این مطلب را مطالعه کنید.ما قبلا درباره برندینگ پزشکی، برندینگ اشخاص ، اهمیت برندسازی ، برندینگ پزشکان در فضای مجازی رای پزشکان و …بصحبت کردیم.

درک نیازهای بیمار

مهم‌ترین نیازهای بیمار را شناسایی کنید تا آن‌ها را مبنای استراتژی‌‌های خود قرار دهید. افراد به دنبال درمان بیماری‌های خود هستند، اما نمی‌دانند و نمی‌توانند تصمیم بگیرند به کدام پزشک و یا درمان نیاز دارند. بنابراین، باید خدماتی را پیشنهاد دهید که به بهبودی آن‌ها کمک کند. این استراتژی به شما کمک می‌کند تا گروهی از بیماران دائمی را برای خود به ارمغان آورید.

ایجاد وب‌سایت مراقبت‌های بهداشتی با قابلیت پرسش و پاسخ

مطب شما باید دارای یک بخش آنلاین باشد، به طوری که بیماران دائمی و احتمالی بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند و چه راهی بهتر از اینکه یک سایت با قابلیت پرسش و پاسخ ایجاد کنید که به شما امکان برقراری ارتباط راحت‌تر با بیماران و بالعکس را می‌دهد. وب‌سایت شما باید بتواند به طور خودکار با هر اندازه صفحه‌ نمایش مانند موبایل، تبلت یا رایانه تنظیم شود. علاوه بر این باید قابلیت بارگیری سریع را داشته و ایمن باشد. اینکه وب‌سایت شما در چه حد پاسخگو باشد نقش مهمی در تعیین رتبه ‌سایت شما در موتورهای جستجو دارد. به این ترتیب باید مطمئن شوید که وب‌سایت شما برای انواع دستگاه‌های بهینه‌سازی شده باشد.

استراتژی ویدیویی

مردم دیدن ویدیوهای مربوط به درمان و علائم بیماری را به خواندن متون طولانی ترجیح می‌دهند. یوتیوب دومین پلتفرم جستجوی قوی و ابزار بازاریابی بصری است که پزشکان به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. شما می‌توانید با آپلود محتوای ویدیویی، خود را به دیگران معرفی کنید و رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. استراتژی ویدیویی یکی از راه‌های آشنایی با استراتژی های شخصی پزشکان است. می‌توانید ویدیوهای تضمینی از مراجعان، کلینیک یا مطب خود بسازید یا حتی می‌توانید ویدیوهایی درباره بررسی روش‌های درمان خود یا پرسش و پاسخ به سؤالات بیماران تهیه کنید.

استراتژی های مهم برای جذب مخاطب در پزشکی

آشنایی با استراتژی های شخصی پزشکان: شرکت در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی پزشکان است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی به بیماران ایده آل خود دسترسی پیدا کنید. به علاوه، شبکه‌های اجتماعی یک ابزار ضروری برای هدایت ترافیک موجود در وب‌سایت و بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو است. براساس مطالعه‌ای، 41 درصد مشتریان مراقبت‌های بهداشتی می‌گویند محتوای شبکه‌های اجتماعی بر روی انتخاب مرکز درمانی آن‌ها تأثیر می‌گذارد که این امر نشان ‌دهنده ضرورت استفاده پزشکان از این استراتژی برای جذب بیماران بیشتر است.

به اشتراک گذاری یک محتوای عالی در شبکه‌های اجتماعی نه تنها مراجعان احتمالی بیشتری را جذب می‌کند بلکه امکان دائمی شدن آن‌ها را نیز می‌دهد. بر این اساس، باید مطمئن شوید که بهترین پلتفرم رسانه اجتماعی را برای معرفی خدمات پزشکی خود ارزیابی می‌کنید، زیرا پلتفرم‌های مختلف نتایج متفاوتی خواهند داشت. توصیه میکنیم کتاب الفبای سوشال مدیا را مطالعه کنید.

تشویق بیماران به ثبت نظرات خود

براساس نظرسنجی‌ها، بیش از 70 درصد بیماران هنگام انتخاب پزشک یا خدمات درمانی، نظرات دیگر بیماران را بررسی می‌کنند. بنابراین بیماران خود را تشویق کنید تا نظرات خود را در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی شما ثبت کنند؛ حتی بازخوردهای منفی نیز به معرفی شما کمک می‌کنند، در صورتی که با روشی مناسب به آن‌ها پاسخ دهید.

استفاده از قدرت بازاریابی ایمیلی

یکی دیگر از راه‌های آشنایی با استراتژی های شخصی پزشکان قدرت بازاریابی ایمیلی است. اخیراً بازاریابی ایمیلی به دلیل تأثیر شخصی سازی شده‌ای که بر روی افراد می‌گذارد، تبدیل به یک مجموعه بازاریابی عالی شده است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که 66 درصد مردم هرروز صبح ایمیل خود را چک می‌کنند. همچنین، 93 درصد بیماران بزرگسال ترجیح می‌دهند پزشکان آن‌ها به جای شبکه‌های اجتماعی، از طریق ایمیل با آن‌ها در ارتباط باشند. شخصی سازی بازاریابی ایمیلی و پیاده ‌سازی آن آسان است و هزینه کمی دارد که روشی مناسب برای معرفی خدمات پزشکی شما و جذب بیمار است.

ایجاد مراجعان احتمالی از طریق تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و گوگل

اگر می‌خواهید مراجعان احتمالی و بیماران جدیدی را برای درآمد بیشتر به دست آورید، استفاده از فضای تبلیغاتی دیجیتالی ضروری است. پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتالی بسیاری وجود دارند که می‌توانید برای معرفی خدمات درمانی خود از آن‌ها استفاده کنید. با این حال، تبلیغات در فیسبوک و گوگل برجسته‌ترین نوع آن‌ها هستند. هنگامی که صحبت از تبلیغ خدمات پزشکی به صورت دیجیتال به میان می‌آید، فیسبوک و گوگل بانفوذترین پلتفرم‌ها هستند. بانفوذ بودن این دو پلتفرم به این دلیل است که به متقاضیان اجازه می‌دهد تبلیغات خود را شخصی سازی کنند تا به مخاطبان هدف خود دست یابند. علاوه بر این، این ابزارهای بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند که تبلیغات خود را پیگیری و تجزیه و تحلیل کنید.

استراتژی‌های شخصی متفاوتی برای پزشکان وجود دارد

اصلاح فهرست‌های پروفایل معرفی

فهرست مؤسسات پزشکی را که در گوگل، فیسبوک و… قرار می‌دهید، پیگیری کنید. بعد از آشنایی با استراتژی های شخصی پزشکان، بهترین موارد را انتخاب و استفاده کرده و آن‌ها را مرتباً اصلاح و به ‌روز کنید. این اطلاعات برای مراجعان شماست. سعی کنید تا حد امکان فهرست‌ها، نظرات، راهنماها و… را در فهرست مؤسسات وارد کنید.

ایجاد استراتژی بهینه‌سازی موتورهای جستجو

مردم به دنبال مراکز درمانی نه چندان دور از محل زندگی خود هستند، از این مورد استفاده کنید و خدمات درمانی خود را در این مکان‌ها ارائه دهید. هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جستجو، کلمات کلیدی شهر و منطقه‌ای که در آن طبابت می‌کنید، به کار ببرید تا رتبه شما در موتورهای جستجو افزایش یابد. حتماً برای مناطق مختلف صفحات جداگانه درست کنید. از گوگل مپ و اطلاعات دقیق موقعیت مکانی استفاده کنید.

جمع بندی آشنایی با استراتژی های شخصی پزشکان

با توجه به اینکه ارتباط پزشک و بیمار برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا مهم است، آشنایی با استراتژی های شخصی پزشکان به شما کمک می‌کند تا یک معرفی‌نامه خوب از خدمات درمانی خود طراحی کنید که منجر به ارتقای خدمات تخصصی، ایجاد یک تجارت و ارائه خدمات درجه یک پزشکان به بیماران می‌شود. به یاد داشته باشید که فقط اقدامات دشوار مؤثر هستند و باید در ارتقای کسب و کارتان تلاش بسیار کنید. نکات گفته ‌شده را سرلوحه مسیر خود قرار دهید.

خدمات برندسازی در مانارسانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *