برند سازی, دیجیتال مارکتینگ, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

درباره مارکتینگ در حوزه پزشکی و تکنیک‌های آن

مارکتینگ در حوزه پزشکی

درباره مارکتینگ در حوزه پزشکی و تکنیک‌های آن

همان‌طور که می‌دانید امروزه اکثر کسب و کار‌ها و خدمات، فضای مجازی را به عنوان بستری مناسب برای پیدا کردن مخاطب هدف خود و جذب مشتری انتخاب کرده‌اند؛ چرا که بیش از نیمی از مردم جهان به اینترنت دسترسی داشته و برای یافتن محصولات و خدمات مدنظر خود از آن استفاده می‌کنند. بعد از شیوع بیماری کرونا بسیاری از کسب و کار‌های حضوری به فضای آنلاین رو آورده و با معجزه آن آشنا شدند. هر کسب و کاری که در فضای آنلاین برای حوزه خود بازاریابی نمی‌کند، چندین گام از خدمات فعال در این بستر عقب مانده است. حوزه پزشکی هم یکی از آن حوزه‌هایی است که با دیجیتال مارکتینگ می‌توانیم درآمد آن را چندین برابر کنیم. مارکتینگ در حوزه پزشکی موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

همه روان‌پزشکان، دندان‌پزشکان، دامپزشکان، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها می‌توانند خدمات خود را در بستر اینترنت به مردم معرفی کنند. اگر با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید و تکنیک‌های آن را به درستی اجرا کنید. می‌توانید خدمات خود را معرفی کنید، مشتریان زیادی را از این راه جذب کنید و رشد چشم‌گیری را تجربه کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مانا‌رسانه، فعال در زمینه برندینگ پزشکی، به شما کمک می‌کند. در ادامه این مطلب هر آنچه که باید درباره مارکتینگ در این حوزه بدانید گفته می‌شود.

مارکتینگ در حوزه پزشکی به چه شکل است؟

استارت مارکتینگ در این حوزه یعنی شما با استفاده از ابزار‌های دیجیتال و اینترنت، مشتریان و مخاطبانی که به خدمات شما در حوزه سلامت نیاز دارند را پیدا کنید. و آنها را جذب کنید.

برای  مارکتینگ ابزار‌های مختلفی مانند شبکه‌های اجتماعی، سئو، ایمیل و پیامک وجود دارد که بازاریابی با هر یک از این ابزار اصول و قواعد خاص خود را دارد. «ارتباط موثر با مخاطبان» یکی از مهم‌ترین این اصول است که در همه روش‌ها مشترک است. زیرا مخاطبی از خدمات ما استفاده می‌کند که بتوانیم نظر او را جلب کنیم و حس خوبی را به او منتقل کنیم.

در ادامه مطلب با مانا‌رسانه همراه باشید تا درباره ابزار‌های مختلف مارکتینگ و مزایای استفاده از آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تکنیک‌ها و ابزار‌های مارکتینگ

برای شروع به برخی از مهم‌ترین ابزار‌های مارکتینگ که در حوزه پزشکی و سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌پردازیم:

وب سایت ها

اکثر افراد برای پیدا کردن محصولات و خدماتی که نیاز دارند، در وهله اول به موتور‌های جستجو نظیر گوگل مراجعه می‌کنند؛ موتور‌های جستجوگر نیز سایت‌های مختلف در آن زمینه را به مخاطب نشان می‌دهند.

بنابراین می‌توان گفت داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما می‌تواند سطح کاری و همچنین درآمد شما را بالا ببرد.

معمولا افراد وقتی می‌خواهند به پزشکی مراجعه کنند درباره‌ی پزشک تحقیق می‌کنند و یا وقتی به عارضه‌ای دچار می‌شوند در اینترنت به دنبال پزشکی ماهر در آن زمینه می‌گردند. اینجاست که نقش مارکتینگ در حوزه پزشکی به چشم می‌آید. در صورتی که شما وب سایتی برای خود داشته باشید می‌توانید شانس دیده شدن توسط مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.

طراحی وب سایت برای هر پزشک یک امر مهم محسوب می‌شود.چرا که می‌تواند با استفاده از آن اطلاعات خود نظیر مدرک، تخصص، آدرس و شماره تماس یا حتی مشاوره و نوبت دهی آنلاین را در اختیار بیماران قرار دهد و خود را به آن‌ها بشناساند.

مارکتینگ در حوزه پزشکی به چه شکل است؟

بررسی مارکتینگ در حوزه پزشکی با شبکه‌های اجتماعی

همانطور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در استفاده از ابزار‌های مارکتینگ رعایت شود. ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان است. شبکه‌های اجتماعی بستری مناسب برای ایجاد ارتباط بهتر و نزدیک‌تر با مخاطب هستند. با ورود به این شبکه‌ها و حضور فعال در آن‌ها افرادی که شما را می‌شناسند بیشتر شده و در نتیجه این امر تاثیر مطلوبی بر اعتبار شما دارد. آپارات، پینترست، فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام و یوتیوب شبکه‌های اجتماعی پر‌طرفدار و مناسبی برای فعالیت شما در حوزه سلامت هستند. از این پلتفرم‌ها می‌توانید برای هدایت بیماران به وبسایت پزشکی خود نیز استفاده کنید.

اگر برای ارتقای کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی نیازمند مشاوره هستید تیم مانارسانه با دانشی که در زمینه برندینگ شبکه‌های اجتماعی دارند می‌توانند در این راه به شما کمک کنند.

بازاریابی با پیامک

با وجود شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتساپ، بسیاری از افراد بازاریابی با پیامک را نادیده گرفته و آن را منسوخ شده می‌دانند. چنین باوری درست نیست چرا که پیام‌های متنی هم می‌توانند ارتباط موثری با مشتریان ایجاد کنند و خدمات پزشکی شما را به ‌آن‌ها معرفی کنند.

ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ

گوگل مپ فضایی مناسب برای جذب مشتری و مارکتینگ در حوزه پزشکی است. شما با ثبت موقعیت مکانی مطب خود در این پلتفرم، در دسترس افراد نیازمند به خدمت شما قرار می‌گیرید.

این پلتفرم این امکان را به کاربران خود می‌دهد. تا نزدیکترین مکان‌های مورد نظر خود را ببینند و زمینه دیده شدن شما توسط افراد ساکن شهر شما یعنی همان مخاطبان هدف بیشتر می‌شود. امکان درج آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و عکس برای موقعیت مکانی که ثبت کردید نیز وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند نظرات خود را در رابطه با خدمات شما بیان کنند.

مطالعه مارکتینگ با اینستاگرام

اینستاگرام جزو محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی ایران است که بازاریابی درست و اصولی در آن نتایج لذت بخشی را برای شما در پی دارد. بسیاری از فعالان حوزه پزشکی و سلامت در اینستاگرام فعالیت دارند و درآمد‌های چندین میلیاردی از آن کسب می‌کنند.

لازمه موفقیت در اینستاگرام فعالیت مستمر و تولید محتوای جذاب و کاربر پسند است؛ چرا که این شبکه اجتماعی به ری اکشن مخاطبان خود نسبت به محتوای بسیار اهمیت می‌دهد و بر این اساس تصمیم می‌گیرد که شما محتوای خوبی دارید یا نه. اینستاگرام ابزار‌های مختلفی همچون لایو، پست، استوری و ریلز را در اختیار شما قرار داده تا با بهره گیری از آن‌ها با مخاطبان خود تعامل ایجاد کنید. و محصولات و خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنید. همچنین برای موفقیت در این پلتفرم باید با الگوریتم‌های آن به خوبی آشنا باشید و بتوانید پیج خود را از لحاظ آماری مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به دو اصطلاح مهم از بخش آماری اینستاگرام می‌پردازیم که دانستن آن‌ها بر مارکتینگ در حوزه پزشکی اهمیت دارد.

ریچ و ایمپرشن در آمار‌ها

اگر در اینستاگرام پیج بیزینسی یا کریتور داشته باشید حتما این دو کلمه به گوشتان خورده است. ریچ تعداد اکانت‌هایی را بیان می‌کند که از پست شما دیدن کردند؛ یعنی اگر یک اکانت پنجاه بار پست شما را ببیند تاثیری بر این عدد ندارد و فقط یکبار ثبت می‌شود. بازدیدکننده‌ها از راه‌هایی مختلف مانند هشتگ، لوکیشن و اکسپلور می‌توانند پست شما را ببینند. ایمپرشن اما به تعداد دفعاتی که افراد از پست شما دیدن کردند گفته می‌شود؛ یعنی اگر یک اکانت ده بار پست شما را دیده باشد، هر بار برای شما یک ایمپرشن جدید ثبت می‌شود.

از مهم‌ترین اطلاعات آماری در این پلتفرم ریچ و ایمپرشن هستند و در صورتی که آمار خوبی داشته باشند، اینستاگرام پیج شما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. و به رشد شما کمک می‌کند. برای پیج‌های پزشکی با محتوای مناسب معمولا این آمار بالاست چرا که افراد اغلب به این قبیل پست‌ها علاقه مند بوده و آن‌ها را برای دوستان خود می‌فرستند.

تکنیک‌ها و ابزار‌های مارکتینگ

تاثیر محتوا بر مارکتینگ در حوزه پزشکی

همانطور که در بخش قبلی گفته شد تولید محتوای کاربر پسند تاثیر بسزایی در رشد شما چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در رشد وب سایت دارد. بنابراین باید با تکیه بر دانش خود در زمینه پزشکی و با کمک گرفتن از افراد ماهر در زمینه گرافیک و تولید محتوا، بهترین محتوا را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

چنانچه در زمینه تولید محتوا و طراحی گرافیک نیازمند یاری هستید، آژانس دیجیتال مارکتینگ مانا‌رسانه در کنار شماست تا ایده‌های شما را به واقعیت تبدیل کند.

تبلیغات در حوزه سلامت و پزشکی

خب مارکتینگ در حوزه پزشکی نیازمند تبلیغات اصولی و مناسب است تا به شما کمک کند بیشتر دیده شوید. تبلیغات تکنیک‌های مختلفی دارد. که باید در خصوص آن‌ها با متخصص این حوزه مشورت کنید تا هزینه‌ای که صرف این کار می‌کنید، بیهوده هدر نرود. تبلیغات همچنین روش‌های متفاوتی دارد و بستر‌های زیادی برای انجام آن وجود دارد مانند:

بنابراین انتخاب بستر مناسب برای تبلیغ هم موضوع مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

دلیل اهمیت مارکتینگ در این حوزه چیست؟

کسب و کار‌های آنلاین امروزه با توجه به دسترسی آسان‌تری که به مخاطبان می‌دهند به شدت رونق پیدا کردند. با دیجیتال مارکتینگ در حوزه کاری خود می‌توانید بیشتر دیده شوید و مشتریانی بیشتری را برای خدمات خود جذب کنید. اگر ارائه و معرفی خدمات در حوزه سلامت و پزشکی به درستی انجام شود قطعاً رشد بزرگی را تجربه می‎‌کنید.

با طراحی وب سایت پزشکی و راه اندازی شبکه‌های اجتماعی برای پیشرفت کسب و کارتان قدم مهمی برداشتید. مانا‌رسانه در خصوص موارد گفته شده آماده خدمت رسانی به شماست.

سخن آخر

فعالیت مارکتینگ در حوزه پزشکی تحولات بزرگی در کسب و کار شما ایجاد می‌کند و اگر پا در این عرصه بگذارید مطمئناً از ورود به آن پشیمان نخواهید نشد. اگر با خواندن این مطلب به فکر شروع فعالیت خود در حوزه مارکتینگ پزشکی افتادید. مانا‌رسانه، فعال در حوزه برندسازی در شبکه‌های اجتماعی و برندینگ پزشکی و اشخاص با ارائه خدماتی همچون طراحی گرافیک، طراحی وب سایت، مشاوره اختصاصی، ساخت تیزر تبلیغاتی و طراحی کمپین تبلیغاتی در کنار شماست. و به شما در جهت تحقق اهدافتان کمک می‌کند.

امیدوارم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره مارکتینگ در این حوزه به شما ارائه کند. اگر سوالی دارید و یا به راهنمایی بیشتری نیاز دارید حتما با ما در میان بگذارید.

برندینگ پزشکی همراه با مانارسانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *