برند سازی, تولید محتوا, دانستنی ها, دیجیتال مارکتینگ, سئو, شبکه های اجتماعی, طراحی سایت, کسب و کار, گرافیک, وبلاگ

کتاب الفبای سوشال مدیا

کتاب الفبای سوشال مدیا

معرفی کتاب الفبای سوشال مدیا و موفقیت در فضای مجازی

معرفی کتاب الفبای سوشال مدیا اثر امیرحسین رجبی یک کتاب مفید در زمینه یادگیری مهارت‌های مهم و کاربردی در فضای مجازی است. همان‌طور که می‌دانیم امروزه فضای مجازی و تولید محتوا در آن بسیار رایج است و بسیاری از افراد از طریق انجام این فعالیت‌ها به درآمد خوبی دست می‌یابند. اما انجام این فعالیت‌ها به آموزش و یادگیری اصولی نیاز دارد تا به بهترین نحو انجام شود.

مهارت‌هایی مانند مدیریت فضای اجتماعی، آموزش و یادگیری تولید محتوا، نحوه صحیح بارگذاری تصاویر در فضای اجتماعی، نحوه ساخت پادکست و آشنایی با انواع پادکست‌ها، نحوه یادگیری اجرا در مقابل دوربین، نحوه صحیح ضبط صدا، نحوه صحیح طراحی سایت و انجام فعالیت‌های مربوط به گرافیک، نحوه ایجاد تبلیغات و‌ کمپین‌های تبلیغاتی و در نهایت آموزش مهارت‌های مربوط به بازاریابی در این کتاب وجود دارند. آموزش و یادگیری این مهارت‌ها به شما در تمامی ابعاد و زمینه‌هایی سوشال مدیا و فضای اجتماعی کمک بسیار زیادی خواهد کرد. می‌توانید از طریق آموزه‌های شغل مناسبی برای خود ایجاد کنید و از طریق کار با سوشال مدیا به درآمد خوبی برسید.

درباره نویسنده کتاب الفبای سوشال مدیا

در معرفی کتاب الفبای سوشال مدیا ابتدا بهتر است با نویسنده این کتاب آشنا شوید. امیرحسین رجبی متولد چهار دی ۱۳۷۲ است که در شهرستان رفسنجان به دنیا آمده است. وی فارغ‌التحصیل کاردانی در رشته بازیگری و تئاتر، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی حرفه‌ای سینما و تلویزیون است که سابقه اجرا در سازمان صداوسیما را نیز دارد.

امیرحسین رجبی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۸۹ در زمینه برنامه‌سازی و اجرا در تلویزیون آغاز کرد. همچنین امیرحسین رجبی مؤسس و مدیر آژانس دیجیتال مارکتینگ مانارسانه است که از سال ۱۳۹۵ تأسیس شده است. در همین سال فعالیتش را به طور حرفه‌ای در زمینه برندینگ در سوشال مدیا و فضای مجازی نیز آغاز کرده است. همچنین او در زمینه‌های مختلف نظیر تولید محتوا، کارگردانی، بازی‌گردانی، آموزش نحوه اجرا و فن بیان، نورپردازی، تصویربرداری و تدوین نیز فعالیت داشته است.

مقدمه و معرفی کتاب الفبای سوشال مدیا

هر کدام از شما ممکن است دارای شغل یا تخصصی باشید و معتقدید که این شغل و تخصص تنها راه کسب درآمد برای شما است. اما این کتاب به شما نشان خواهد داد که تولید محتوا در سوشال مدیا نیز می‌تواند یک راه کسب درآمد بسیار خوبی را برای شما ایجاد کند.

شما می‌توانید از طریق آموزش و یادگیری فنون و مهارت‌های شبکه‌های اجتماعی و اصول محتوانویسی پیشرفت زیادی در زمینه کاری خود داشته باشید. حتی می‌توانید در بهترین شبکه‌های اجتماعی مطالب مفیدی ارائه دهید و از رقبا و همکاران خود عقب نمانید. نویسنده در این کتاب از تجربیات خود می‌گوید که در این سال‌ها با افراد مختلف و در زمینه‌های مختلف همکاری کرده‌ام و به این افراد کمک کرده است تا در فعالیتشان بسیار حرفه‌ای شوند و درآمد بسیار خوبی کسب کنند. تمام این افراد بسیار باهوش و پراستعداد بودند و لیاقت برنده‌شدن را داشتند.

نقطه عطف

تنها مشکلی که وجود داشت این بود که آن‌ها در زمینه رسانه، فضای اجتماعی و محتوانویسی و ساخت ویدئو مهارت تخصصی نداشتند. در همان دوران بود که امیرحسین رجبی تصمیم گرفت تا با نوشتن و انتشار این کتاب برای عموم افراد با هر زمینه‌ای و سنی و در واقع هرکسی که سواد خواندن دارد بتوانند با مطالعه این کتاب آموزش‌های لازم برای یادگیری مهارت‌های سوشال مدیا و تولید محتوا را به دست بیاورند. هر شخصی با هراندازه سن و میزان سوادی می‌تواند با یادگیری این مهارت‌ها صاحب کسب‌وکار پرسودی شود.

افراد با مطالعه دقیق و آموزش مطالب درون کتاب الفبای سوشال مدیا می‌توانند بلافاصله فعالیت خود را آغاز کنند. امیرحسین رجبی در انتها مقدمه این کتاب اضافه کرد: به زبان ساده عرض کنم که تمام تلاشم را کرده‌ام تا این کتاب و مطالب آن با زبان ساده و خوانا نوشته شود و کمتر از اصطلاحات تخصصی استفاده کرده‌ام تا به این شکل مطالب کاربردی را در دسترس افراد علاقه‌مند در این حوزه قرار بگیرد. از صمیم قلب آرزو می‌کنم که خوانندگان محترم این کتاب با مطالعه آن مسیر موفقیتشان را در این عرصه پیدا کنند. زیرا دنیای مجازی و سوشال مدیا بسیار گسترده و بزرگ است و اگر کسی بخواهد در زمینه سوشال مدیا درآمد کسب کند می‌تواند به‌خوبی در این مسیر رشد کند و نگران رقبای خود نباشد.

مقدمه الفبای سوشال مدیا

مقدمه الفبای سوشال مدیا

اهمیت ایجاد شغل و کسب درآمد در فضای مجازی

در باب معرفی کتاب الفبای سوشال مدیا بهتر است کمی به بررسی اهمیت ایجاد کسب‌وکار حرفه‌ای در فضای مجازی بپردازیم. به‌طورکلی ایجاد کسب‌وکار اینترنتی در فضای مجازی یک ضرورت در دنیای امروزی به شمار می‌رود. همچنین یکی از روش‌های ایجاد شغل و کاهش بیکاری نیز مطلع بود از اهمیت دنیای کسب‌وکار اینترنتی است. جهت افزایش ظرفیت تولید و اشتغال توجه به مشاغل اینترنتی و تهیه امکانات مناسب برای استفاده کاربران در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند اتفاق‌های خوبی را در حیطه تولید و اشتغال نیز فراهم کند. در دنیای امروز اصلاً نباید از اهمیت مشاغل اینترنتی غافل شویم، بلکه باید تلاش کنیم و تمامی امکانات را برای تأسیس و پیشرفت آنها فراهم کنیم.

اینترنت و سوشال مدیا ابزاری است که در سراسر دنیا کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. زیرا فضای مجازی این امکان را فراهم می‌کند تا ما به منابع متعدد بسیار زیادی دسترسی پیدا کنیم و به‌راحتی می‌توانیم اطلاعات موردنظر خود را با جست‌وجو در موتورهای جست‌‌وجوگر پیدا کنیم. تعدادی زیادی از تولید‌کنندگان و شرکت‌ها با ساخت و طراحی وب‌سایت‌های مخصوص خود درآمد و موقعیت شغلی آن‌ها به طور چشمگیری رشد می‌‌‌کند. پس زمان آن رسیده است که از این ابزار ارتباطی جهت ترویج کسب‌وکار  استفاده کرد. یک وب‌سایت شامل منابع بسیار زیادی است که به راحتی آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقدمه الفبای سوشال مدیا

سوشال مدیا چیست ؟

در ادامه معرفی کتاب الفبای سوشال مدیا بد نیست با مفهوم کلی سوشال مدیا آشنا شوید و بدانید که دقیقاً این عبارت چیست؟ سوشال مدیا social media که در فارسی با عبارت شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. سوشال مدیا در واقع پلتفرم و تکنولوژی کامپیوتری است که در آن اشتراک‌گذاری ایده‌ها، تصاویر، افکار و اطلاعات در قالب ویدئو و تصویر، متن یا صوت برای همه مردم امکان‌پذیر است. در واقع می‌توان گفت اصلی‌ترین ابزاری که باید برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی داشته باشید اینترنت است. هرچقدر سرعت اینترنت شما بیشتر باشد قاعدتاً از شبکه‌های مجازی استفاده بهتری خواهید داشت.

اما به صورت کلی نمی‌توان گفت که اینترنت تنها عامل مورد نیاز در این زمینه است. چرا که شما برای استفاده کردن و جست‌وجو در شبکه‌‌های اجتماعی به یک نوع دستگاهی به نام لپ‌تاپ یا کامپیوتر  که قابلیت متصل شدن به اینترنت را دارند استفاده کنید. البته برای استفاده در موارد ساده‌تر و معمولی‌تر نیز می‌توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید.

چرا از اهمیت زیادی برخوردار است؟

از اهداف اصلی از به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این است که افزایش برندینگ و بازدید را راحت کند. همچنین تبلیغات با هزینه کمتر و علاوه بر آن با نتایج مطلوب‌تر برای تمامی مردم ممکن می‌سازد. در هر صورت هر تکنولوژی‌ مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین بسیار اهمیت دارد که با نحوة صحیح استفاده از شبکه‌های اجتماعی آشنا شویم؛ علاوه بر این موارد در این فضای مجازی افراد می‌توانند با هر سن، نام، جنسیت و شرایطی فعالیت کنند و از این لحاظ محدودیت خاصی ندارد. یعنی فرقی ندارد که هویت پشت هر صفحه اجتماعی واقعاً چه کسی است.

کتاب الفبای سوشال مدیا

کلام آخر معرفی کتاب الفبای سوشال مدیا

در مطلب با معرفی کتاب الفبای سوشال مدیا در خدمت شما عزیزان بودیم. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های کشور در زمینه آموزش و یادگیری اصول و مهارت‌های شبکه‌های اجتماعی و ایجاد کسب‌وکار در آن است.

برای ارتباط از طریق واتساپ کلیک کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *