برند سازی, شبکه های اجتماعی, هوش مصنوعی, وبلاگ

معرفی اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی برای ساخت آواتار

آواتارهای سه بعدی با هوش مصنوعی

معرفی اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی برای ساخت آواتار

با پیشرفت هوش مصنوعی و اپلیکیشن‌های مبتنی بر آن نیاز به برنامه‌های آواتار هوش مصنوعی نیز بسیار گسترش یافته است. این برنامه‌ها می‌توانند با کمک فناوری هوش مصنوعی، آواتار‌های سه بعدی برای کاربران ایجاد کنند. آواتار‌ها تصاویری دیجیتالی از افراد هستند که از نظر ظاهر و شخصیت شباهت زیادی به آن‌ها دارند. در حال حاضر آواتار‌ها در بسیاری از برنامه‌ها از جمله واقعیت مجازی، شبکه‌های اجتماعی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه همه به تعدادی اپلیکیشن هوش مصنوعی برای ساخت آواتار می‌پردازیم.

آواتار به چه چیزی گفته می‌شود؟

افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند می‌توانند از تصویر دیجیتالی خود استفاده کنند. به این تصویر دیجیتالی آواتار گفته می‌شود. آواتار‌ها به عنوان شخصیت مجازی می‌توانند در برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. تصویر دیجیتالی یا شخصیت مجازی می‌تواند به صورت سه بعدی یا دو بعدی ایجاد شود. کاربران آواتار‌های مربوط به خود را به شیوه‌های مختلف و در مدل‌های متفاوت تولید می‌کنند. در برخی موارد این تصاویر دیجیتال مشابه با ظاهر و شخصیت فرد بوده و گاهی به شکل فانتزی و کارتونی ایجاد می‌شود. در حالت کلی آواتار امکان تعامل با دیگران در دنیای دیجیتال را فراهم می‌کند.

اپلیکیشن Zmoji از هوش مصنوعی برای ساخت آواتار استفاده می‌کند

Zmoji با استفاده از هوش مصنوعی کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند آواتار‌های شخصی سه بعدی ایجاد کنند. از مزیت‌های اصلی این اپلیکیشن گزینه‌های سفارشی‌سازی آن است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند مدل مو، لباس و انتخاب‌های دیگری را برای ساخت آواتار به کار ببرند. کاربران با کمک این برنامه نوآورانه می‌توانند تصاویر دیجیتالی سه بعدی شبیه به خود بسازند.

اپلیکیشن هوش مصنوعی LoomieLive

این اپلیکیشن نیز با توجه به نیاز کاربر آواتار‌های سه بعدی او را ایجاد می‌کند. با استفاده از این آواتارساز می‌توان در برنامه‌های مربوط به تماس‌های ویدیویی و جلسات آنلاین حضور پیدا کرد. مهم‌ترین ویژگی آواتار‌های ایجاد شده توسط این برنامه ردیابی لحظه‌ای حالات و حرکات صورت کاربر است که در طول تماس به صورت جذاب ارائه می‌شود. همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیاری نیز در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. امکان استفاده از این پلتفرم هوش مصنوعی برای ساخت آواتار در برنامه‌هایی مانند مایکروسافت تیمز، اسلک و برنامه‌های مربوط به دیگر دستگاه‌ها نیز وجود دارد.

اپلیکیشن هوش مصنوعی Replika

از ویژگی منحصر به فرد این اپلیکیشن ساخت آواتار با توجه به ویژگی‌های شخصیتی کاربر است. آواتار هوش مصنوعی ساخته شده توسط این برنامه می‌تواند در برنامه‌های خاص و برای مکالمات معنادار که در آن‌ها نشان دادن شخصیت اهمیت دارد مورد استفاده قرار بگیرد.

هوش مصنوعی Bitmoji

در صورتی که کاربران به آواتار‌های کارتونی علاقه داشته باشند می‌توانند از این اپلیکیشن سرگرم‌کننده استفاده کنند. همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی آن به ساخت ظاهر و استایل کاربر مشابه ظاهر خود کمک می‌کند.

ویژگی مهم Bitmoji امکان ترکیب آن با برنامه اسنپ چت است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند از آواتار‌های ساخته شده در اسنپ چت نیز همانند استیکر استفاده کرده و یا در انیمیشن‌ها از آن بهره ببرند. همچنین در برنامه‌های پیام‌رسان مانند آی مسیج و فیسبوک مسیج نیز می‌تواند به عنوان آواتار استفاده شود. این اپلیکیشن به نوعی ارتباط دیجیتال شخصی و سرگرم‌کننده را به کاربران ارائه می‌کند.

اپلیکیشن Avatar AI؛ استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت آواتار

پلتفرم Avatar AI با کمک هوش مصنوعی تصاویر واقعی را به آواتار‌های سه بعدی تبدیل می‌کند. کاربران می‌توانند آپلود تصاویر را انجام داده و سپس آواتار را دریافت کنند. برای این کار نیاز است 15 الی ۲۰ تصویر آپلود شود. سپس این اپلیکیشن می‌تواند یک آواتار با شباهت بسیار زیاد ارائه کند تا در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

در این اپلیکیشن ۱۲ نوع قالب آواتار ارائه می‌شود. کاربران می‌توانند از این قالب‌های ارائه شده برای اضافه کردن به عکس‌های خود استفاده کنند. همچنین با کمک این اپلیکیشن می‌توان آواتار‌های مناسب برای پروفایل‌های مختلف تهیه کرد. به گفته شرکت سازنده این اپلیکیشن هوش مصنوعی برای ساخت آواتار، با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران تمامی عکس‌های آپلود شده توسط آن‌ها طی ۲۴ ساعت از سرور حذف خواهند شد.

اپلیکیشن Starrytars

این نرم‌افزار که به صورت رایگان عرضه می‌شود اجازه تولید آواتار با کمک هوش مصنوعی را به کاربر می‌دهد. این برنامه را می‌توان یک نرم‌افزار عالی برای تولید آواتار دانست که ‌ایده‌های جذابی را به کاربران ارائه می‌کند. برای تولید آواتار باید هوش مصنوعی این برنامه نیز با استفاده از عکس‌های ارائه شده آموزش ببیند. در نهایت کاربر با صد‌ها نوع آواتار مواجه خواهد شد که همگی عالی به نظر می‌رسند. برای دریافت یک آواتار مناسب بهتر است ۱۰ الی ۲۰ عکس به این پلتفرم بدهید تا در نهایت بتواند یک تصویر دیجیتالی منحصر به فرد خلق کند. همچنین امکان تولید آواتار کارتونی نیز با کمک این نرم‌افزار وجود دارد. در حال حاضر استفاده از Starrytars رایگان است و به هزینه‌ای نیاز ندارد.

اپلیکیشن Lensa؛ برنامه هوش مصنوعی برای ساخت آواتار

این برنامه ویرایش تصویر که از فناوری هوش مصنوعی کمک می‌گیرد می‌تواند آواتار‌های سه بعدی ایجاد کند. با کمک آن می‌توان از عکس‌های آپلودی آواتار‌های شخصی‌سازی شده با پس زمینه‌های متفاوت تولید کرد. این ابزار سرگرم‌کننده در بین بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

برنامه واقعیت مجازی VRChat

این برنامه کاربران را قادر می‌سازد تا علاوه بر ساخت آواتار‌های سه بعدی در دنیای مجازی نیز بتوانند از آن‌ها در تعامل با دیگر مخاطبان استفاده کنند. در واقع این برنامه یکی از اپلیکیشن‌های محبوب گیمر‌ها است. پلتفرم VRChat دارای محیطی پویا است که به طور مداوم محتوای کاربران را بهبود می‌بخشد. از ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به یک کتابخانه عظیم از داده اشاره کرد که تجربه مجازی کاربران را افزایش می‌دهد. سیستم قابل تنظیم این برنامه آواتار‌های شخصی‌سازی شده را متناسب با جزئیات مربوط به شخصیت و علایق کاربر تولید می‌کند. این برنامه هوش مصنوعی برای ساخت آواتار یک شبکه اجتماعی از کاربران را در اختیار دارد که گیمر‌ها و کاربران واقعیت مجازی در آن با هم در ارتباط هستند.

Wonder AI Generation؛ هوش مصنوعی برای ساخت آواتار

این اپلیکیشن تولید عکس و آواتار به صورت رایگان برای کاربران تصاویر دیجیتالی تولید می‌کند. رابط کاربری ساده آن باعث شده تا افراد بسیاری از آن برای ساخت تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند. برای استفاده از این اپلیکیشن تنها باید فرم هنری مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس این برنامه به آسانی آواتار مورد نظر را ایجاد می‌کند.

هنرمندان و کاربران فضای مجازی می‌توانند Wonder AI را برای تولید سریع تصاویر دیجیتال مورد استفاده قرار دهند. از ویژگی مهم این اپ تولید تعداد بیشماری تصویر تنها در چند ثانیه است. استفاده از آن برای همه رایگان است و هزینه‌ای ندارد.

ساخت آواتار با میدجورنی

از پلتفرم‌های محبوب ساخت تصاویر از جمله آواتار پلتفرم میدجورنی است که محبوبیت خاصی در بین کاربران ایرانی دارد. در این برنامه با استفاده از توصیفات متنی می‌توان تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را دریافت کرد.

البته استفاده از این برنامه کمی متفاوت از دیگر برنامه‌ها است. کاربران باید در دیسکورد حساب کاربری داشته باشند. بدین ترتیب امکان استفاده از این هوش مصنوعی به صورت رایگان فراهم خواهد شد. در این برنامه امکان مشاهده تصاویر ایجاد شده توسط دیگر کاربران نیز وجود دارد.

حرف آخر

در حال حاضر برنامه‌های مبنی بر هوش مصنوعی برای ساخت آواتار در بین کاربران مختلف محبوبیت بسیاری کسب کرده‌اند. این برنامه‌ها قادرند بر اساس تصاویر یا متن دریافتی و با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی آواتار‌های دیجیتالی تولید کنند که در برنامه‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی، بازی، واقعیت مجازی و… مورد استفاده قرار بگیرد. این اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند رابطه بین ما و فناوری را به نوعی تغییر دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *