آموزش عکاسی, آموزش فیلمبرداری, وبلاگ

راهکارها و ایده هایی کاربردی برای عکاسی در خانه

عکاسی در خانه

مقدمه

حالا که کرونا خیلی ها را خانه نشین کرده ، همچنین علاقمندان به عکاسی را که پیش از این در طبیعت به عکاسی می پرداختند. ما تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره راهکارها و ایده هایی کاربردی برای عکاسی در خانه برای شما صحبت کنیم. وقتش رسیده که عکاسی درخانه و راه کارهای خلاقانه را یاد بگیریم.

عکاسی از غذاها

یکی از ساده ترین کارها عکاسی از غذاهایی است که می خواهید نوش جان کنید! اما نکته ای که شما باید بلد باشید این است که چگونه از عناصر عکس های زیبا و خلاقانه بگیرید. فرقی ندارد که برای شام چه غذایی دارید! تنها باید از زاویه ای مناسب مناسب عکاسی کنید و عکس بگیرید. وجود نور کافی و نبود سایه ها هم اهمیت دارد پس به آن توجه کنید. عکاسی درخانه به شما این امکان را میدهد تا از غذاها عکسهای سحرانگیزی بگیرید.

عکاسی سیاه و سفید

در عکس های سیاه و سفید رنگ وجود ندارد، به همین دلیل زیبایی عکسهای سیاه و سفید به الگو ها و خطوط و نور و سایه های موجود در عکس بستگی دارد. بنابراین در عکاسی سیاه و سفید  مهارت دیدن بسیار مهم است.

شما می توانید برای عکاسی سیاه و سفید در خانه و کلا عکاسی درخانه به این نکته توجه کنید که از چه سوژه هایی قرار است عکاسی کنید و از عناصری عکاسی کنید که مهارت عکاسی سیاه و سفید شما را بالا می برند.

عکاسی در خانه

عکاسی از آب و روغن (عکاسی در خانه)

شما می توانید توانایی خود را در خلق یک اثر هنری انتزاعی از طریق عکاسی از آب و روغن به چالش بکشید و محک بزنید. منظورمان از عکاسی از آب و روغن این نیست که از بطری آب یا بطری روغن عکاسی درخانه کنید، بلکه منظور ما این است که چند قطره روغن مایع را داخل یک ظرف آب بریزید و سپس روی طرف را با پارچه یا کاغذ بپوشانید.

سپس نوری را به سمت ظرف بگیرید (مثل یک لامپ رشته ای) ، سپس از تعامل زیبای دو عنصر آب و روغن عکاسی کنید!

عکاسی از موجودات زنده

عکاسی کردن از موجودات زنده یکی از راه کار هایی است که مهارت عکاسی شما را افزایش می دهد. به خصوص در زمان قرنطینه کرونا می تواند انگیزه خوبی برای شما باشد تا مهارت های خود را در عکاسی بالا ببرید.

عکاسی از دنیای پیرامون

شاید بهترین چالش عکاسی در خانه این باشد که یک عکس زیبا از اشیاء پیرامونتان بگیرید. چرا؟ چون تلاش برای گرفتن یک عکس خوب بدون داشتن یک موضوع الهام بخش، نورپردازی عالی یا جزئیات جالب توجه باعث افزایش مهارت های عکاسی شما می شود. به جای تکیه بر رنگ های خیره کننده یا سوژه های منحصر به فرد باید به مهارت های عکاسی تان اعتماد کنید تا عکسی بگیرید که برای بیننده خوشاینده و چشم نواز باشد.

با استفاده از مهارت هایی که در این لیست گفته شد می توانید زیبایی های جهان پیرامونتان را در عکس هایتان نمایان کنید. علاوه بر این عکاسی در خانه به ما یاد می دهد همزمان که درگیر دست و پنجه نرم کردن با ویروس کووید 19 هستیم، قدردان وجود چیزهای کوچک هم باشیم. یادتان باشد که هنگام تمرین این پروژه ها مراقب سلامتی خودتان، خانواده و دوستانتان باشید.

عکاسی از آب (عکاسی در خانه)

همه چیزی که برای انجام این پروژه نیاز دارید یک ظرف آب با یک سوراخ کوچک است که اجازه می دهد آب از آن بیرون بچکد. به علاوه به یک منبع روشنایی خوب (مثل نور طبیعی تابیده شده از پنجره)، یک پس زمینه محشر و یک دوربین کاملا مناسب برای عکاسی از قطراتی که در حال چکیدن هستند هم نیاز دارید.

ایده کار بسیار ساده است؛ اما روند نوردهی مناسب، زمان بندی و تنظیمات درست دوربین پیچیده است. ولی انجام این کارها برای افزایش مهارت شما خوب است. هر چه بیشتر با تنظیمات مربوط به نوردهی دوربینتان سر و کله بزنید بهتر و سریعتر می توانید عکس بگیرید. این یک روند یادگیریست که کاربرد گسترده ای دارد.

عکس های مینیمال بگیرید

شاید یکی از سخت ترین کارهایی که یک عکاس می تواند انجام بدهد حذف موضوعات اضافه در عکس و تدوین آن به شکل یک عکس مینیمال است. عکاسی مینیمال کار سختی است چون چون ما صحنه های مینیمال را با چشم خودمان نمی بینیم؛ حالا چه این صحنه ها در اتاق نشیمن باشند، چه در حیاط خلوت و چه در منظره جلوی ایوان. ما با انواع و اقسام محرک ها بمباران می شویم پس طبیعی است که موقع عکس گرفتن بخواهیم همه این محرک ها را در عکس بیاوریم.

اما برای داشتن یک عکس مینیمال سعی کنید به جای اینکه همه عناصر را در یک تصویر واحد بگنجانید، جزئیات اضافه را کنار بگذارید و روی یک موضوع واحد و قوی متمرکز شوید. به این ترتیب همه عکس ها از یک موضوع و سوژه قوی و قدرتمند بهره مند می شوند. با این چالش می توانید بفهمید عکاس مینیمالیست خوبی هستید یا نه!

عکاسی در خانه

در نور کم عکاسی کنید

عکاسی کردن در نور کم و ضعیف برای خیلی از عکاسان پیشنهاد ترسناکی محسوب می شود چون در نور کم باید تنظیمات دوربین را دقیق تر کرد تا نتیجه عکس بهتر شود.

اما این کار برای شما سودمند است چون باعث می شود روی تنظیمات دستی دیافراگم، سرعت شاتر و ISO تسلط پیدا کنید و این تسلط نه تنها موقع عکاسی در نور کم به دردتان می خورد بلکه هنگام عکاسی در نور خوب و کافی هم مفید است.در مواقع عکاسی درخانه حتما به این موضوع نور تمرکز کنید.

باز هم تاکید می کنیم که هر چقدر بیشتر روی تنظیمات دوربینتان وقت بگذارید و آن را دستکاری کنید، این تنطیمات طبیعی تر و ملموس تر می شوند. پس اصلا مهم نیست که نیمه شب عکاسی می کنید یا موقع غروب آفتاب، به هر حال باید از تنظیمات دوربینتان مطمئن شوید.

تمرین عمق میدان

تسلط بر عمق میدان فقط یکی از هزاران مفهوم مهم در عکاسی است که سطح کیفیت عکس شما را ارتقا می دهد. استفاده از عمق میدان کم یکی از روش های معمول در عکاسی است چون به شما امکان می دهد چشم بیننده را به سمت سوژه جلب کنید. به این معنی که با عمق میدان کم، پس زمینه عکس به خوبی مبهم و محو می شود و به سوژه اجازه می دهد تا موضوع اصلی و مرکزی عکس باشد.

خوشبختانه شما می توانیدبرای عکاسی در خانه این مهارت را به راحتی در خانه تان تمرین کنید. کافیست دیافراگم را به مقدار گسترده ای باز کنید (به عنوان مثال f / 2.8 یا به همان اندازه که لنزها باز می شوند). سوژه را با فاصله خوبی از پس زمینه قرار بدهید و موقعیتی نزدیک به سوژه بگیرید. حالا یک پس زمینه مبهم دارید که ظاهر پرتره هایتان را کاملا تغییر می دهد!

راهکارها و ایده هایی کاربردی برای عکاسی در خانه

برای ارتباط از طریق واتساپ کلیک کنید

می توانید ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *