اخبار, دیجیتال مارکتینگ, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

چند درصد کسب و کارها در پلتفرم های بومی فعالیت می کنند؟

اپ های ایرانی در حال رشد

چند درصد کسب و کار در پلتفرم های بومی هستند؟

سوالی که این روزها مطرح می شود این است که چند درصد کسب و کارها در پلتفرم های بومی فعالیت می کنند؟ اعلام شده است که 10 درصد رشد حضور و کار روی پلتفرم های بومی  و بیش از 60 درصد آن ها روی پلتفرم های بومی هستند.

اعضای شورای فضای مجازی برای استفاده بیشتر از بسترهای داخلی و تقویت شبکه به ویژه سرعت و کیفیت اینترنت تاکید می کنند. و  همواره با اشاره به توجه روزافزون به حضور کسب و کارها در این بسترها، به بهبود آن تاکید می کنند.این اعضا اعلام کردند در پلتفرم های بومی ده درصد رشد داشته اند و اکنون بیش از 60 درصد در این پلتفرم ها حضور دارند.

در جلسه شورای عالی فضای مجازی چه گذشت؟

به گزارش خبرآنلاین، آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که عصر دیروز سه شنبه 26 آبان ماه برگزار شد. موضوع حضور و فعالیت ایرانیان در تریبون های محلی را مورد بررسی قرار داد. این جلسه به ریاست ابراهیم رئیسی تشکیل و گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات ارائه می شد.

حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران در پلتفرم های ایرانی نیز از دستورات جلسه شورای فضای مجازی بود که پس از بحث و بررسی، تصمیم به صدور بخشنامه در این خصوص به دستگاه های مربوطه صادر شد. در این جلسه همچنین استفاده بیشتر از بسترهای داخلی و تقویت شبکه داخلی به ویژه سرعت و کیفیت مورد بحث قرار گرفته و می توان برای بهبود وضعیت شبکه پیشنهاداتی را برای وزارت ارتباطات ارائه کنیم.

پلتفرم های ایرانی حمایت میشوند

آیا در پلتفرم های بومی درآمدی برای کسب و کارهای ایرانی حاصل می شود؟

همچنین بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی در این جلسه، در حوزه اقتصاد دیجیتال، حضور کسب و کارها در 10 پلتفرم داخلی بیش از 60 درصد کسب و کارها در بسترهای ایرانی افزایش یافته است. در همین گزارش موضوع افزایش چشمگیر میزان تحویل بسته‌های پستی نسبت به شهریور ماه مشاهده شده است. که اعضای شورای عالی فضای مجازی نشان از رونق اقتصاد دیجیتال در حوزه کسب و کارهای خرد در سال جاری خبر می دهند.

این صحبت ها در حالی مطرح می شود که گزارش های مختلفی منتشر می شود. چندین بار ضرر و زیان به کسب و کارهای مجازی وارد شده و برخی از این گزارش ها حکایت از ضرر مالی چند ده هزار تومانی دارد. ورود کسب‌وکارها به پلتفرم بومی نیز در حالی مشاهده می‌شود که آنها در واقع بر پلتفرم‌های بین‌المللی دچار فیلترینگ تأثیر می‌گذارند. و می‌گویند که فروشندگان اینستاگرام نمی‌توانند همان درآمدی را که در اینستاگرام انجام می‌دهند در پلتفرم‌های بومی کسب نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *