شبکه های اجتماعی, هوش مصنوعی, وبلاگ

معرفی 15 ابزار و سایت هوش مصنوعی برای ساخت ریلز

معرفی 15 ابزار و سایت هوش مصنوعی برای ساخت ریلز

امروزه فناوری هوش مصنوعی به یکی از مباحث مهم و جذاب در ایران و جهان تبدیل شده و تمام حوزه‌های کاری را تحت تاثیر قرار داده است. در این بین با توسعه این فناوری در علوم کامپیوتر برای تولید محتوا بیش از همه سر و صدا کرده است و باعث شده که با استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط با آن بتوان تولید محتواهای متنوع متنی، گرافیکی، عکس و حتی فیلم را به راحتی و به سرعت ساخت و منتشر کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی 15 مورد از ابزارها و سایت کاربردی هوش مصنوعی برای ساخت ریلز و ویدیوها بپردازیم تا از مسیر فناوری و پیشرفت در راستای تولید محتوا عقب نمانید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) یک شاخه از علوم کامپیوتر است که مانند یک ماشین هوشمند شناخت کاملی از هوش انسان دارد و دقیق‌تر و قوی‌تر از آدم معمولی عمل می‌کند. این فناوری با استفاده از الگوریتم‌ها و سیستم‌هایی این توانایی را دارد که مانند یک انسان صحبت کند، بشنود، ببیند، حرکت کند، بفهمد، استدلال بیاورد و یاد بگیرد. بر این اساس هوش مصنوعی بهترین جایگزین برای انسان بوده و باعث افزایش بهره‌وری، کارایی و نوآوری در کسب ‌و کارهای مختلف خواهد شد و جنبه‌های مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. نمونه استفاده از هوش مصنوعی مربوط به ساخت ریلز و ویدیوهای کوتاه در پلتفرم‌های مختلف از جمله اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و غیره است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت ریلز

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتواهای صوتی، تصویری، ویدیویی و غیره در حال گسترش هستند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش خطای انسانی می‌شوند. بنابراین از مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت ریلز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش کارایی: ابزارهای هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که حجم زیادی از داده‌ها را نسبت به انسان‌ها بسیار سریع‌تر و در کوتاه‌ترین زمان، تجزیه و تحلیل و پردازش کنند.
  • دقت بالا: ضریب خطا در ابزارهای هوش مصنوعی نسبت به انسان‌ها بسیار کمتر است و انجام کارها با دقت بالایی انجام می‌شود.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها: استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی باعث صرفه‌جویی در خرید تجهیزات، جذب منابع انسانی، پرداخت حقوق و دستمزد و غیره می‌شود.
  • تمرکز بر خلاقیت: هوش مصنوعی بسیاری از کارهای تکراری و زمان‌بر که به صورت دستی انجام می‌شود را به صورت خودکار دنبال می‌کند و به انسان این فرصت را می‌دهد تا روی کارهای پیچیده و خلاقانه تمرکز بیشتری کند.

معرفی 15 مورد از ابزارها و سایت‌های هوش مصنوعی برای ساخت ریلز

هر روز با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی بسیاری از چالش‌های روزمره انسان‌ها مورد هدف قرار می‌گیرد و باعث شگفت‌زدگی بیشتر آنها می‌شود. امروزه این فناوری حوزه‌های مختلف را تحت تاثیر قرار داده است و تولید ویدئو و ساخت ریلز نیز از این معرکه عقب نمانده‌اند. ورود هوش مصنوعی به ابزارهای تولید ویدیوهای کوتاه باعث جذابیت، کارآمدی، مقرون به صرفه شدن و در دسترس‌ شدن این محتواهای بصری شده است. در ادامه برخی از ابزارهای کاربردی و مهم هوش مصنوعی برای ساخت ریلز را معرفی خواهیم کرد.

1.     Synthesia

ساخت ریلز از طریق وب ‌سایت Synthesia.io با استفاده از 200 کاراکتر آقا و خانم که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته به سادگی امکان‌پذیر است. در این ابزار شما می‌توانید متن مورد نظر خود را در کار موجود وارد کنید و یک ویدیو جذاب بسازید. در این برنامه نوشته مورد نظر شما با 50 زبان مختلف قابلیت تبدیل شده به فیلم را دارد.

2.     MyHeritage

از طریق سایت MyHeritage می‌توانید عکس مورد نظر خود را به ویدئو تبدیل کنید. در واقع از طریق بخش Deep Nostalgia می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی عکس‌های مورد نظر خود را به صورت متحرک درآورید و با افزایش کیفیت و روتوش آنها یک ویدیوی جذاب بسازید.

3.      InVideo

InVideo یکی دیگر از جذاب‌ترین سایت‌ها برای ساخت ریلز و ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی است. در واقع با استفاده از این برنامه می‌توانید نوشته خود را با استفاده از قالب‌های آماده به ویدئوهای کوتاه، ویدئوهای تبلیغاتی، ویدئوهای آموزشی، اسلایدشو، وبینار و غیره تبدیل کنید. تمام ویدئوهای ساخته شده با استفاده از این سایت قابلیت آپلود روی پلتفرم‌های مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب را دارد.

4.     Elai  بهترین سایت هوش مصنوعی برای ساخت ریلز

یکی دیگر از سایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ساخت ریلز و ویدئو، وب سایت Elai.io است که رابط کاربری بسیار ساده و خوبی دارد. در این سایت کافی است یک متن را کپی کنید یا اینکه لینک مقاله یا بلاگ مورد نظر خود را به آن بدهید تا مابقی کار را خود پلتفرم انجام دهد. استفاده از این وب سایت به کسانی که برای ساخت ویدئوهای خود نیاز به بازیگر و صداپیشه دارند، توصیه می‌شود.

5.      Synths Video

Synths Video یکی از سایت‌های پرطرفدار ساخت ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی است که در ظرف مدت کوتاهی می‌تواند تعداد زیادی ویدئو بسازد. مهم‌ترین ویژگی این پلتفرم نسبت به سایر ابزارهای دیگر، توانایی تشخیص و ایجاد هماهنگی بین حرکت‌های لب با متن است تا یک ویدیوی طبیعی ساخته شود.

6.     Lumen5

این پلتفرم این توانایی را دارد که به صورت خودکار، محتوای متنی یا لینک پست وبلاگ شما را آنالیز کند و متناسب با آن از تصاویر، ویدئو کلیپ‌ها و موسیقی‌های مناسب در ساخت ویدئوی نهایی استفاده کند. البته کاربران نیز می‌توانند به صورت دستی و انتخابی از مدیای مورد نظر خود در آرشیو پلتفرم استفاده کنند و یک ویدئو سفارشی بسازند.

7.     Pictory

اگر به دنبال سایت ساخت ریلز همراه با صدا هستید، هوش مصنوعی این فرصت را از طریق وب سایت Pictory برای شما فراهم ساخته است. از طریق این سایت می‌توانید ویدئوهای طولانی، پادکست‌های خسته کننده یا محتوای متنی زیاد را به ویدئوهایی کوتاه مناسب جهت انتشار در شبکه‌های اجتماعی مختلف تبدیل کنید. البته Pictory این قابلیت را دارد که پست‌های سایت را به صورت سئو شده منتشر کند و باعث صرفه‌جویی در هزینه نگهداری وب سایت شما خواهد شد.

8.     Wisecut؛ بهترین پلتفرم هوش مصنوعی برای ساخت ریلز

از طریق سایت Wisecut و با تکیه بر هوش مصنوعی می‌توانید از طریق میکروفون صحبت کنید و ویدئوهای جذاب تولید کنید. پس اگر به دنبال هوش مصنوعی برای ساخت ریلز با قابلیت تشخیص صدا هستید این پلتفرم بهترین گزینه خواهد بود.

9.     Designs

کاربران و افراد مبتدی در پلتفرم آنلاین Designs.ai به راحتی می‌توانند از ابزارهای مختلف، اسلایدهای جذاب را بسازند. همچنین از طریق این وب سایت می‌توانید اطلاعاتی را درباره محصول یا خدمات در اختیار هوش مصنوعی قرار دهید تا ویدئوهایی با قابلیت ویرایش را به شما ارائه دهد.

10.MOVIO

یکی دیگر از ابزارهای ساخت ریلز با استفاده از هوش مصنوعی سایتMOVIO.IA  است. به طوری که پس وارد شدن به این سایت، می‌توانید از بین کاراکترهای مختلف موجود کاراکتر مورد نظر خود را انتخاب کنید و با دادن متن خاص و فشردن بخش پلی، یک پیش نمایش از ویدیو با گویندگی شخص انتخابی را مشاهده کنید. در این ابزار امکان ویرایش صدا، چهره شخص و غیره نیز وجود دارد.

11. STUDIO.D-ID

سایت STUDIO.D-ID.COM امکان استفاده از ابزار ساخت ویدیو به تعداد محدود را برای کاربران خود فراهم ساخته است. شما با وارد کردن متن در بخش مورد نظر می‌توانید به سادگی متن خود را به ویدئو تبدیل کنید. البته با استفاده از ابزارهای تعبیه شده در سایت امکان ویرایش ویدیو به صورت خلاقانه نیز وجود دارد.

12.App.vidyo.ai

در سایت App.vidyo.ai می‌توانید ویدئوهای طولانی خود را آپلود کرده و ریلز مورد نظر خود را تحویل بگیرید. در واقع این سایت می‌تواند ویدیوهای انگلیسی زبان را به چند ویدئو کوتاه و ریلز تبدیل کند.

13. Predis.ai با بهترین ابزار رایگان هوش مصنوعی برای ساخت ریلز

در صورتی که ایده جذاب و خلاقانه برای ساخت پست و ریلز برای شبکه‌های اجتماعی خود ندارید، Predis.ai به سادگی به کمک شما می‌آید. در واقع از طریق ابزارهای رایگان آپ Predis.ai مبتنی بر هوش مصنوعی برای ساخت ریلز و محتوای ویدیویی و تصویری جذاب بهره گرفته و راه حل‌های مختلفی را برای ایجاد پست‌های محصول در زمینه تجارت الکترونیکی دریافت کنید. همچنین این وب سایت ابزارهای رایگان هوش مصنوعی را در اختیار کاربران برای ساخت محتواهای بصری یونیک قرار می‌دهد.

14.  GliaCloud

به کمک سایت GliaCloud می‌توانید محتوای ویدئویی با کیفیت خود را در مدت زمان کوتاهی و با فشردن چند کلیک درست کنید. در این پلتفرم انواع قالب‌های آماده برای ساخت سریع ویدیو وجود دارد. و همچنین با استفاده از ابزارهای مختلف این سایت می‌توانید ویدئوهای سفارشی‌سازی شده نیز تهیه کنید.

15.                Deep Brain AI بهترین ابزار هوش مصنوعی برای ساخت ریلز

در آخرین لیست سایت‌ها و ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی برای ساخت ویدوئوهای کوتاه و ریلز، سایت Deep Brain AI قرار می‌گیرد. که امکان تبدیل متن به ویدئو از طریق آن وجود دارد. از طریق ابزارهای این سایت، ساخت ویدئو سریع و ساده و ظرف مدت کوتاهی در قالب‌های PPT قابل انجام است.

کلام آخر

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتواهای متنوع و جذاب به سرعت در حال پیشرفت و گسترش هستند. به همین دلیل انتخاب آنها برای ساخت ویدیو و ریلز مقداری سخت است. در این مقاله سعی کردیم بهترین ابزارها و سایت‌های هوش مصنوعی برای ساخت ریلز را معرفی کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید محتواهای جذاب تولید و منتشر کنید. اگر شما عزیزان تجربه کار با موارد دیگری را دارید، آنها را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *