تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

آشنایی جامع با آپدیت‌های جدید اینستاگرام

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام امکانات متنوع و رایگانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به پیشرفت کسب‌وکار اینترنتی شما کمک می‌کنند. اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حال توسعه دنیا است؛ بنابراین به عنوان یک کاربر فعال باید با جدیدترین آپدیت‌ها و قابلیت‌های اینستاگرام و انواع فرمت‌های تصویری در سوشال مدیا آشنایی کافی را داشته باشید. از قابلیت‌هایی موجود در نسخه‌های جدید اینستاگرام می‌توان به حالت‌ Quiet Mode، Group Profiles، ویرایش و پین کردن پیام در دایرکت و… اشاره کرد. همچنین نسخه‌های جدید اینستاگرام قابلیت قرار دادن چندین لینک در بخش بیوگرافی، قابلیت بزرگنمایی پروفایل کاربران، دانلود ریلزها و… را در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با سایر قابلیت‌های جدید اینستاگرام آشنا کنیم.

قابلیت بزرگنمایی پروفایل کاربران

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

با وجود این قابلیت به راحتی می‌توانید تصویر پروفایل کاربران را در ابعاد بزرگ‌تری مشاهده کنید و به استفاده از ابزارها و برنامه‌های گوناگون نیازی نخواهید داشت. برای این کار تنها باید تصویر پروفایل کاربر مورد نظر را به مدت چند ثانیه لمس کنید‌ تا عکس پروفایل وی با ابعاد بزرگ‌تری نمایش داده شود. البته در برخی کشورهای دنیا کاربران می‌توانند این قابلیت را در تنظیمات اینستاگرام خود غیرفعال کنند تا امکان بزرگنمایی تصویر پروفایل آن‌ها توسط سایر افراد وجود نداشته باشد.

گذاشتن کامنت با استفاده از گیف

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

در نسخه‌های قبلی اینستاگرام کاربران تنها می‌توانستند برای پاسخ به استوری، ارسال پیام در دایرکت و… از گیف استفاده کنند؛ این در حالی است که جدیدترین نسخه اینستاگرام قابلیت ارسال کامنت با گیف را نیز فراهم کرده است. برای استفاده از این قابلیت باید بر روی آیکون GIF (در سمت راست کادری که کامنت تایپ می‌شود) بزنید و گیف مورد نظرتان را  ارسال کنید.

قابلیت Quiet Mode

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

اضافه شدن حالت Quiet یکی از مهم‌ترین آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام  در است که فعال کردن این گزینه به معنای عدم دریافت هرگونه نوتیفیکیشن از سوی برنامه‌ اینستاگرام خواهد بود. در این حالت پروفایل کاربری شما از حالت Activity به In Quiet Mode تغییر می‌کند؛ برای فعال سازی این قابلیت باید به بخش Notifications بروید.  همچنین در صورت دریافت یک پیام در دایرکت، اینستاگرام به صورت خودکار پیامی از پیش تعیین شده را به عنوان پاسخ ارسال می‌کند‌.

قابلیت Group Profiles

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

صاحبان کسب‌وکارهای تجاری ضمن استفاده از این قابلیت می توانند یک صفحه‌ یا گروه منحصر به فرد را برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنند. در این حالت چندین کاربر می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و محتوای مناسبی را در گروه مورد نظر به اشتراک بگذارند. بنابراین محتواهای موجود در Group Profiles تنها برای اعضای همان گروه قابل مشاهده خواهد بود و سایر افراد نمی‌توانند این محتواها را مشاهده‌ کنند.

قابلیت Nudges

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

حالت Nudges به‌ عنوان یکی از پرکاربردترین آپدیت‌های جدید اینستاگرام شناخته می‌شود که جهت کنترل زمان حضور در شبکه ارتباطی اینستاگرام کاربرد دارد. در صورت فعال بودن گزینه Nudges و استفاده طولانی مدت از اینستاگرام، این قابلیت به صورت خودکار به شما توصیه می‌کند که برای مدتی استراحت کنید‌. در این حالت صفحه برنامه اینستاگرام برای مدت کوتاهی (حدود 10 دقیقه) خالی از هرگونه محتوایی خواهد شد.

قرار دادن چندین لینک در بخش بیو اینستاگرام

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

در جدیدترین نسخه‌ اینستاگرام کاربران می‌توانند به صورت رایگان چندین لینک گوناگون را در بخش بیوگرافی خود قرار دهند؛ این قابلیت در نسخه‌های قبلی اینستاگرام تنها با استفاده از ابزارهای پولی قابل انجام بود. برای این کار باید به بخش (ویرایش پروفایل) بروید و گزینه (پیوند خارجی) را انتخاب‌ کنید‌ و در آخر لینک‌های مورد نظرتان را در بخش بیوگرافی قرار دهید.

قابلیت Instagram Professional Dashboard

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

داشبورد حرفه‌ای یکی از جدیدترین آپشن‌های اینستاگرام است که جهت سازماندهی صفحات تجاری و تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی طراحی شده است. صاحبان کسب‌وکارهای تجاری ضمن استفاده از این قابلیت می‌توانند داده‌ها و ارقام مربوط به صفحه تجاری خود را مورد ارزیابی قرار دهند و با استراتژی‌های صحیح یا اشتباه خود آشنا شوند. اگر صاحب یک پیج فروشگاهی هستید و قصد شناخت بیش‌تر مخاطبان هدف خود را دارید، توصیه می‌کنیم که از این قابلیت رایگان اینستاگرام استفاده کنید.

دانلود ریلزهای اینستاگرام

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

قابلیت دانلود ریلزهای ویدیویی یکی از بهترین آپدیت‌های جدید اینستاگرام است که در جدیدترین نسخه این برنامه وجود دارد‌. در نسخه‌های قبلی اینستاگرام کاربران برای دانلود ریلزهای اینستاگرامی از ابزارها و سایت‌های پولی استفاده می‌کردند که معمولا وقت‌گیر و هزینه‌بر بود. قابلیت دانلود ریلزهای اینستاگرام تنها برای صفحات عمومی فعال است و در حال حاظر امکان دانلود ریلز از صفحات شخصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: چند ایده برای ساخت ریلز

قابلیت ویرایش و پین کردن پیام در دایرکت

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

این قابلیت‌ها در نسخه‌های قبلی اینستاگرام در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار داشتند؛ با این حال امروزه کاربران می‌توانند از هر 2 قابلیت ویرایش و پین کردن چت استفاده کنند. برای ویرایش کردن چت در دایرکت تنها باید انگشت خود را  بر روی پیام نگه دارید و گزینه (Edit) را انتخاب کنید (این قابلیت حداکثر تا 15 دقیقه پس از ارسال پیام قابل انجام است). همچنین برای پین کردن چت باید انگشت خود را بر روی پیام مربوطه از سمت راست به چپ بکشید؛ با این کار پیام مورد نظر برای همیشه در بالای صفحه دایرکت شما قابل دسترس خواهد بود.

قابلیت ارسال کامنت جداگانه برای تصاویر یک پست

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

در نسخه‌های قبلی اینستاگرام امکان نظردهی جداگانه برای هر یک از تصاویر مربوط به یک پست وجود نداشت؛ در حالی که در جدیدترین نسخه اینستاگرام  تمام کاربران می‌توانند برای هر کدام از تصویرهای یک پست کامنت جداگانه‌ای ارسال کنند. برای استفاده از این قابلیت باید در قسمت نظرات، تصویر مربوطه را همراه با شماره‌‌ای که دارد منشن کنید‌؛ به عنوان نمونه منشن کردن 2@ به معنای نظردهی در مورد عکس دوم پست خواهد بود.

قابلیت جست‌وجو روی نقشه

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

در آپدیت‌های جدید اینستاگرام افراد می‌توانند آدرس فروشگاه، رستوران و… خود را درج کنند؛ در این حالت سایر کاربران مکان مورد نظر را به راحتی مسیریابی خواهند کرد. اگر در نقشه مربوطه بر روی مکان مورد نظرتان بزنید، به راحتی می‌توانید اطلاعات تکمیلی مانند ساعت کار، قیمت محصولات و… مشاهده کنید.

قابلیت بازی در لایو

آشنایی جامع با آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام

قابلیت بازی کردن در لایو یکی از جدیدترین آپدیت‌های اینستاگرام است که امکان بازی کردن به هنگام تماشای لایو را برای کاربران فراهم می‌کند. در حال حاضر اینستاگرام 2 بازی را به صورت آزمایشی در قسمت لایو قرار داده است تا بازخورد کاربران به این قابلیت را ارزیابی کند. از مهم‌ترین مزایای وجود این قابلیت می‌توان به جذب موثرتر مخاطبان هدف به بخش لایو، افزایش نرخ تعامل کاربران و… اشاره کرد.

سخن پایانی

آپدیت‌‌های جدید اینستاگرام باعث افزایش دسترسی کاربران فعال در این شبکه اجتماعی می‌شوند و معمولا مزایای زیادی را به همراه دارند. شناخت قابلیت‌های جدید اینستاگرام یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای فعالیت در این شبکه اجتماعی و جذب مخاطبان هدف است. جدیدترین آپدیت‌های اینستاگرام شامل جست‌وجو روی نقشه، داشبورد حرفه‌ای برای ارزیابی‌ عملکرد صفحه، دانلود ریلزها، بزرگنمایی پروفایل کاربران و… است. همچنین با استفاده از قابلیت‌های جدید اینستاگرام می‌توانید صفحه خود را در حالت Quiet Mode قرار دهید و زمان حضور خود در این شبکه اجتماعی را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *