تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, فروش و بازاریابی, مدیریت, وبلاگ

ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق

آژانس های تبلیغاتی موفق

چه معیارهایی بیانگر موفقیت یک آژانس تبلیغاتی موفق هستند؟

ممکن است که برای توسعه برند شخصی یا برند شرکت یا برند پزشکی خود به دنبال یک آژانس تبلیغاتی باشید. حتی ممکن است خودتان یک آژانس تبلیغاتی داشته باشید و برایتان سؤال شده که آیا در زمینه کاری خود موفق عمل می‌کنید. پس خالی از لطف نخواهد بود که با ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق آشنا شوید. ادامه این متن شما را با چنین ویژگی‌هایی آشنا می‌کند.

آژانس تبلیغاتی چیست؟ | ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق

یک آژانس تبلیغاتی کسب‌وکاری است که به خلق، برنامه‌ریزی و اجرای تبلیغات می‌پردازد. گاهی اوقات فعالیت آن‌ها به اشکال دیگر ترویج و بازاریابی برای مشتریان اختصاص می‌یابد. آژانس تبلیغاتی غالبا مستقل از مشتری است و می‌تواند یک دید از خارج از فروش محصولات و خدمات مشتریان به آن‌ها ارائه می‌دهد. هم‌چنین یک چنین آژانسی قادر است ترویج کلیه استراتژی‌های مربوط به بازاریابی و برندسازی را برای مشتریانش انجام دهد. این مسئله می‌تواند فروش را هم دربرگیرد.

آژانس های تبلیغاتی موفق

10 ویژگی که یک آژانس تبلیغاتی موفق باید داشته باشد

نقش یک آژانس تبلیغاتی خوب ساختن برندی است که در بازار تاثیر می‌گذارد. سازمان‌ها را به مشتریان و مخاطبانش نزدیک‌تر می‌کند و فروش را با آگاهی‌بخشی نسبت به محصولات و خدماتش بالا می‌برد. با آن که شاید برای یک آژانس تبلیغاتی رقبای زیادی وجود داشته باشند. در نظر داشتن ده ویژگی که در ادامه می‌آید هم به شما کمک می‌کند که اگر یک آژانس تبلیغاتی دارید بتوانید در آن توفیق پیدا کنید. و هم اگر به دنبال یک آژانس تبلیغاتی خوب هستید موفقش را بیابید.

کارکنان خوب

موفقیت یک آژانس تبلیغاتی در گرو مهارت و موفقیت کارکنان آن است. کارکنان چنین آژانسی باید بتوانند به خوبی در کنار یک‌دیگر کار کنند، نقش‌های یک‌دیگر را درک کنند و بتوانند برای رسیدن به اهدافشان و انجام موفق نقش خود به هم‌دیگر اتکا کنند. برای این که یک آژانس بتواند مشتریانش را به اهدافش برساند و نیازهای آن‌ها را برآورده کند، کارکنان باید استعدادها و توانایی‌های مختلفی داشته باشند. به شکل خلاصه می‌توان گفت کارکنان یک آژانس تبلیغاتی موفق باید در امور طراحی، حق تالیف، تحلیل داده، فروش و … متخصص باشند.

ارتباطات خوب | ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق

داشتن ارتباطات خوب یک ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق است؛ چرا که اگر قرار به اداره کردن یک آژانس تبلیغاتی باشد این امر بدون ارتباطات خوب میسر نیست. این مسئله وابسته به این است که اعضای تیم تبلیغاتی ارتباط خوبی بین یک‌دیگر داشته باشند و همچنین با مشتریان بتوانند ارتباط خوب و موثری بگیرند.

آژانس های تبلیغاتی موفق

خلاقیت

خلاقیت چیزی است که در نهایت یک آژانس تبلیغاتی را برجسته‌تر از رقبایش می‌کند. چنین آژانسی متشکل از گروهی از افراد است که چارچوب فکری محدودی ندارند. ایده تازه و نو است که در نهایت باعث توفیق مشتریانی می‌شود که یک آژانس تبلیغاتی را به منظور تبلیغات به خدمت می‌گیرند. در واقع نباید ارزش کمپین های تبلیغاتی را نادیده بگیریم.

توانایی اجرا

شاید یک ایده نو بتواند مشتری را جذب کند، ولی موفقیت یک آژانس در طولانی‌مدت در گرو این است که چنین ایده‌هایی برای تبلیغات اجرایی شود. پس اگر قرار است یک آژانس تبلیغاتی موفق باشد می‌تواند مشتریانش را به اهدافش نزدیک کند. طبیعتا اطمینان یافتن از همین نزدیک شدن به هدف نیاز مشتری محسوب می‌شود.

مهارت حل مسئله | ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق

هیچ کارزار بازاریابی بدون هل دادن جلو نمی‌رود. این فرار از برخورد با مشکلات نیست که یک آژانس تبلیغاتی را موفق نشان می‌دهد. عاملی که نشان‌دهنده موفقیت یک آژانس تبلیغاتی است توانایی حل مشکلاتی است که در طی مسیر تبلیغات با آن روبه‌رو می‌شوند. این که یک آژانس تبلیغاتی بتواند به خوبی به حل مشکل بپردازد خیلی مهم است؛ چرا که تحت این شرایط است که یک آژانس می‌تواند سفارش تبلیغات را در زمان وعده داده شده کامل کند.

حضور قدرتمند در فضای مجازی

اگر قرار به این باشد که یک آژانس بازاریابی بتواند کسب و کار یا محصولی را بفروشد باید توانسته باشد که اول خودش را برای مشتریانش به خوبی معرفی کند. پس حضور قدرتمند و پررنگ در فضای مجازی به عنوان یک ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق لازم و ضروری است. چنین شرکتی همیشه باید بالاتر از سایر شرکت‌ها در پی جست‌وجوی موتورهای جست‌وجوگر قرار گیرد یا به طور عمومی‌تر، باید رد بزرگی در فضای مجازی داشته باشد.

لایو در سوشال مدیا

سلطه بر داده‌ها

استفاده از داده‌ها به منظور تبلیغات و بازاریابی یک مسئله بسیار مهم و ضروری برای آژانس‌های تبلیغاتی است. این که یک آژانس تبلیغاتی بتواند به خوبی داده‌ها را مدیریت کند تا بتواند مخاطبان و مشتریان مشتری خودش را به خوبی بشناسد بسیار ضروری است. در واقع این شناخت بسیار در تبلیغات به کار خواهد آمد. در این مسیر استفاده از گوگل آنالیتیکس ابزار مناسبی خواهد بود تا حیطه‌های نیازمند پیشرفت آشکار شود. ابزار دیگری که استفاده از آن بسیار مهم است، تحقیقاتی است که لازم است روی رقبای مشتری آژانس تبلیغاتی و نیز زمینه کاری مشتری (مثلا این که در چه حیطه‌ای از صنعت فعال است) انجام شود.

برندسازی بین‌المللی | ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق

برای این که به مشتری در رسیدن به توفیق هرچه بیش‌تر کمک شود باید به مخاطب بین‌المللی نیز دست یافت. این به این معنی نیست که یک آژانس تبلیغاتی دفاتری فیزیکی در سراسر جهان داشته باشد؛ چرا که این دسترسی به مخاطب بین‌المللی به شکل دیجیتال انجام می‌شود. دانستن این نکته که مشتریان مختلف از کشورهای مختلف چگونه با برندتان ارتباط می‌گیرند و همچنین کشف الگوی رفتار دیجیتالی‌شان به گسترش دسترسی و فراهم‌کردن مشتریان و در نتیجه جلب مشتریان بیش‌تر کمک می‌کند.

تسلط بر دنیای دیجیتال

یک آژانس تبلیغاتی موفق به نیازهای تبلیغاتی مختلف مشتریان پاسخ می‌دهد. این پاسخ‌گویی در بستر چاپ عادی، تلویزیون و شبکه مجازی انجام می‌پذیرد. از آن جا که سه مورد گفته شده یک شکلی از ارتباط دیجیتالی دارند، نیاز است تا یک تسلط نسبی بر دنیای دیجیتال در آژانس تبلیغاتی وجود داشته باشد. به عنوان یک ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق چنین آژانسی باید بر جدیدترین تکنولوژی‌ها سلطه داشته باشد. و تغییرات تکنولوژی را پیش‌بینی کند و متناسب با آن به تغییرات پاسخ دهد (مثلا خود تغییر کند).

دیجیتال مارکتینگ

ارزش بالا و صورت‌حساب شفاف

حرف آخر یک کسب‌وکار معمولا به پول اختصاص دارد؛ پس برای ویژگی مهم یک آژانس تبلیغاتی می‌توان به ارزش و صورت‌حساب شفاف اشاره کرد. یک آژانس تبلیغاتی خوب باید در رابطه با مخارجش روراست باشد و فرایند صدور صورت‌حساب را تسهیل کند تا مشتریان متوجه شوند دقیقا به ازای چه مقداری چه خدماتی را از آژانس دریافت می‌کنند. اگر به دنبال تاسیس یک آژانس تبلیغاتی هستید حواستان باشد که قرار نیست ارزان‌ترین باشد. تنها لازم است خدمات را با قیمت‌های قابل مقایسه با سایر آژانس‌های تبلیغاتی ارائه دهیم (مگر این که دلیل واضحی برای هر اختلاف قیمتی داشته باشیم).

سخن آخر | ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق

همان طور که پیش‌تر اشاره شد برای توفیق بیش‌تر در کسب‌وکارها بعضا نیاز به آژانس‌های تبلیغاتی است. تا با مشاوره‌هایشان یا انجام تبلیغات در مسیر شناخته شدن هر چه بیش‌تر برند ما به ما کمک کنند. هم‌چنین ممکن است که خودمان چنین آژانسی داشته باشیم و بخواهیم که در رقابت با سایر آژانس‌ها موفق‌تر عمل کنیم و به عنوان یک آژانس تبلیغات موفق چهره خود را بشناسانیم.

هر آژانس تبلیغاتی موفق یک سری ویژگی دارد که در هر 2 حالت گفته شده داشتنشان می‌تواند به توفیق در کسب‌وکار کمک کند. به طور خلاصه ویژگی آژانس های تبلیغاتی موفق را می‌توان مربوط به کارکنان، ارتباط با فضای مجازی و توانایی استفاده بهینه از آن و نحوه برخورد با داده‌ها دانست. اگر شما به دنبال انتخاب یک آژانس تبلیغاتی خوب هستید یا حتی خودتان آژانسی هستید که می‌خواهید در بازار بیش‌تر شناخته شوید، اهمیت کدام یک از 10 ویژگی بیان‌شده را بیش‌تر می‌دانید؟

برندسازی در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *