وبلاگ

7 پلتفرم برتر هوش مصنوعی برای ساخت موزیک

7 پلتفرم برتر هوش مصنوعی برای ساخت موزیک

امروزه بهره‌گیری از هوش مصنوعی (AI) در زمینه‌های مختلف هنری مثل فیلم، موزیک، زیرنویس‌دار کردن ویدیوها و سایر جنبه‌های هنری به شکل فزاینده‌ای انجام می‌گیرد. همچنین توسعه ابزار هوش مصنوعی برای ساخت موزیک به نحوی بوده که توانایی اثرگذاری بر هر بخش از این روند مانند مسترینگ صدا، تولید موسیقی و پخش موسیقی را دارد. فرصت فوق‌العاده دیگری که به وسیله هوش مصنوعی خلق شده، ارائه روشی موثر به نوازندگان آماتور جهت بهبود و گسترش خلاقیت‌شان است.

صنعت موزیک و آهنگ همانند اکثر صنایع از هوش مصنوعی تحت عنوان ابزاری مناسب به جای هنرمندان واقعی بهره می‌گیرد. اغلب محققان، کارشناسان، شرکت‌های موسیقی و نوازندگان به دنبال راه‌های نوینی هستند تا به ترکیب تکنولوژی‌های هوش مصنوعی در ساخت موسیقی بپردازند. برخی ابزار و نرم افزارهای هوش مصنوعی تولید آهنگ امکان تولید آثاری شبیه به سبک آهنگسازان معروف را دارند، همچنین برخی دیگر نیز با استفاده از الگوریتم‌های ماشینی به ساخت صدا آهنگ‌های جدید می‌پردازند.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این ابزارها باز بودن منبع آن‌ها است بدین‌صورت که هر شخصی امکان دسترسی به آن‌ها را داشته و می‌تواند به بهبود تکنولوژی‌های حال حاضر بپردازد. در این مقاله قصد داریم به معرفی 7 پلتفرم برتر هوش مصنوعی برای ساخت موزیک بپردازیم.

آمپر موزیک (Amper Music)

آمپر موزیک از معروف‌ترین ابزار هوش مصنوعی تولید موزیک بوده که نحوه استفاده از آن نیز بسیار آسان است. همین امر باعث شده تا به عنوان ابزاری ایده‌آل برای افرادی باشد که به تازگی قصد تولید موسیقی به وسیله هوش مصنوعی را دارند. برای کار با Amper Music احتیاج چندانی به داشتن علم آهنگسازی نبوده و تولید موسیقی را به وسیله نمونه‌های از قبل ضبط شده انجام می‌دهد. در مراحل بعد صداهای تولید شده به صداهای واقعی مبدل شده که امکان تغییر آن با تمپو، کلیدهای موسیقی، سازهای فردی و غیره وجود دارد.

این ابزار یک انتخاب ایده‌آل برای تولیدکنندگان محتوا و سایر افرادی است که هدفشان گسترش موسیقی متن و همچنین صدا جهت فیلم‌ها، بازی‌ها و یا پادکست‌ها است. برخی از مزایای بسیار مهم Amper Music عبارتند از:

  • تولید فوری موسیقی جهت مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌هایی مانند فیلم، پادکست و بازی‌های ویدیویی
  • ارائه ابزارهای مختلف و بیش از میلیون‌ها نمونه
  • ارائه ابزارهایی برای بهبود و توسعه ساخت موسیقی
  • استفاده بسیار ساده و راحت

ابزار AIVA

از دیگر ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی برای ساخت موزیک که همواره مورد توجه بوده، می‌توان به AIVA اشاره کرد که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ گسترش یافت. از این ابزار به صورت مستمر جهت تولید موسیقی متن به منظور بازی های ویدیویی، فیلم‌ها، تبلیغات و سایر موارد استفاده می‌شود. opus 1 for pino solo اولین موزیک انتشار یافته از AIVA است. همچنین موسیقی جهت بازی ویدیویی و انتشار آلبوم از دیگر دستاوردهای این ابزار به شمار می‌آید.

ابزار فوق به کاربران این امکان را می‌دهد تا به توسعه موسیقی از آغاز پرداخته و بتوانند انواع مختلف آهنگ‌ها را بدون دغدغه از فرایندهای صدور مجوز ایجاد کنند. به وسیله AIVA خواهید توانست به آسانی سبک از قبل تعیین شده را انتخاب کرده و موزیک را در سبک و ژانرهای مختلف بسازید. علاوه بر این از AIVA می‌توان جهت انجام ویرایش بر روی موسیقی‌ها بهره گرفت. برخی از مهم‌ترین مزایای AIVA عبارتند از:

  • اکثر فرمت‌ها و پیش‌تنظیم‌های موسیقی مشخص گردیده است
  • امکان استفاده از نسخه کاربردی و رایگان
  • انجام ویرایش‌های مورد نظر بر روی موسیقی متن
  • انجام ویرایش بر روی آهنگ‌های موجود

ابزار Ecrett Music

هوش مصنوعی Ecrett Music به افراد بسیاری این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آهنگ‌های موجود آموزش‌های لازم را کسب کرده و به تولید کلیپ‌های مختلف موسیقی بپردازند. ویژگی‌هایی مانند رابط کاربری آسان، امکان گزینش گسترده‌ای از صحنه‌ها، ژانرها و احساسات ابزار مختلف این پلتفرم آن را به انتخابی ایده‌آل برای حرفه‌ای‌ها و آماتورها تبدیل ساخته است.

با استفاده از این پلتفرم هوش مصنوعی برای ساخت موزیک امکان ایجاد موسیقی جهت هر بازی یا ویدئو را خواهید داشت. به منظور استفاده از ابزار Ecrett Music حداقل یک گزینه از حالت، صحنه و ژانر را پیش از کلیک بر روی ساخت موسیقی انتخاب نمایید. در مرحله بعد ابزار فوق، موسیقی را طبق انتخاب‌های شما ساخته و بدین‌صورت با بهره‌گیری از تنظیمات یکسان می‌توانید موسیقی‌های متفاوتی دریافت نمایید. همچنین امکان سفارشی کردن سازهایی مانند ملودی، باس، بکینگ و درام تنها به وسیله چند کلیک وجود دارد. پس از تولید موزیک با Ecrett می‌توانید به مدیریت آن با موارد مورد نظر، آپلود ویدئو، تاریخچه دانلود و غیره بپردازید. برخی از مهم‌ترین مزایای Ecrett Music عبارتند از:

  • در دسترس بودن نسخه آزمایشی قبل از تهیه اشتراک آن
  • رابط کاربری راحت و کامل
  • فرآیند آسان و ساده برای ایجاد موسیقی
  • ارائه اشتراک در طرح‌های چندگانه

ابزار ساندفول (Soundful)

با استفاده از ابزار Soundful می‌توان به ساخت موسیقی پس زمینه فقط با فشردن یک دکمه برای پادکست‌ها، استریم‌ها، ویدئوها و دیگر موارد پرداخت. کلیه مراحل به صورت کاملاً بصری طراحی شده‌اند به طوری‌که می‌توانید به آسانی به انتخاب یک ژانر پرداخته و ورودی‌ها را سفارشی کرده و سپس به ایجاد آهنگ‌های خود بپردازید. این روند را آنقدر تکرار کرده تا مسیر مناسب خود را بیابید. مهم‌ترین ویژگی این ابزار ایجاد موسیقی منحصر به فرد بوده که بر اساس الگوریتم‌های آن نت به نت به همراه برخی از مهیج‌ترین مهندسان صدا و تولیدکنندگان در این صنعت آموزش داده خواهند شد.

ساندفول

بر اساس این که نمونه‌های آموزشی در تئوری موسیقی وجود دارند ابزار ساندفول به تکرار هیچ آهنگی نخواهد پرداخت. کاربران امکان شروع با حداکثر 50 قالب و بیش از آن را در ژانرهای متنوع دارند. پلتفرم ساندفول به عنوان هوش مصنوعی برای ساخت موزیک نیازهای محتوایی کاربران زیر را صورت می‌دهد.

  • تولیدکنندگان: با فشردن یک دکمه آهنگ‌های منحصر به فرد را تولید کنید. زمانی که در پیدا کردن آهنگ مورد نظر موفق شدید اقدام به رندر فایل با وضوح بسیار بالا کرده و سپس پایه‌ها را بارگذاری نمایید.
  • سازندگان: نیازی به نگرانی اخطارهای مربوط به حق کپی‌رایت نبوده و می‌توانید به جستجوی آهنگ‌های منحصر به فردی پرداخته که با محتوای شما مطابقت دارد.
  • برندها: نیاز به پرداخت مبالغ زیادی جهت ایجاد موسیقی نیست. با ابزار ساندفول می‌توانید موسیقی مناسب و ایده‌آل استودیو هماهنگ با نیازهای برند خود را با قیمتی مقرون به صرفه به دست آورید.

ابزار Soundraw

از مدل‌های فوق‌العاده ابزار هوش مصنوعی برای تولید موزیک می‌توان به Soundraw اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید به ایجاد آهنگ با عبارات پرداخته و به وسیله هوش مصنوعی آن را سفارشی کنید. ابزار فوق با ادغام بخشی از ابزارهای دستی و هوش مصنوعی قابل انجام است که سفارشی کردن و تولید موسیقی را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این پلتفرم سفارشی‌سازی بوده که به وسیله آن می‌توانید به کمک کردن بداهه یک قطعه موسیقی بپردازید. برخی از مهم‌ترین مزایای Soundraw عبارتند از:

  • استفاده راحت
  • ترکیب و ادغام ابزارهای دستی و هوش مصنوعی
  • افزونه سازگار و متناسب با Premiere و Google chrome
  • با استفاده از طرح اشتراک امکان دانلود نامحدود وجود دارد.

ابزار OpenAl_MuseNet

از پر آوازه‌ترین ابزار هوش مصنوعی برای ساخت موزیک می‌توان OpenAl را نام برد. بر اساس شرکت سازنده این ابزار امکان تولید آهنگ‌هایی با بیش از ده ساز متنوع و موسیقی بیش از ۱۵ سبک مختلف را دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد ابزار OpenAl_MuseNet تقلید از آهنگسازان مشهوری همچون موتزارت و دیگر آهنگسازان معروف امروزی است. ابزار فوق بر شبکه عصبی بسیار عمیق متکی بوده که بر روی اطلاعات به دست آمده از برخی منابع اینترنتی آموزش داده شده و امکان ارزیابی موسیقی را در طولانی ‌مدت فراهم می‌سازد.

 

برخی از مهم‌ترین مزایای MuseNet عبارتند از:

  • موجود بودن اکثر نمونه‌های مختلف در آن
  • تقلید از آهنگسازان مدرن و قدیمی
  • برخورداری از شبکه عصبی بسیار عمیق
  • ارزیابی موسیقی در طولانی مدت

ابزار Boomy

ابزار Boomy نقش موثری در توسعه دسترسی به ساخت موزیک و همچنین کاهش مشکلات ورود به ایجاد موزیک دارد. با این ابزار هوش مصنوعی شما خواهید توانست در عرض چند ثانیه آهنگ‌های اصلی را بسازید. سپس با ارسال آهنگ‌های فوق می‌توان برای کسب درآمد در حوزه‌های مختلف استفاده کرد. بعد از تنظیم چند فیلتر می‌توانید روی ساخت آهنگ کلیک کرده تا این ابزار یک موسیقی کامل را در عرض چند ثانیه ایجاد کند. در مرحله بعد امکان ذخیره یا رد آن را داشته و می‌توانید این روند را همین‌طور ادامه دهید. هوش مصنوعی Boomy با ایجاد نمایه شخصی برای شما امکان ساخت بهترین موزیک را فراهم می‌کند. برخی از مهم‌ترین مزایای ابزار Boomy عبارتند از:

  • در دسترس بودن نسخه اشتراکی و رایگان
  • ارسال موسیقی در پلتفرم‌های مشهوری مانند تیک تاک و یوتیوب جهت کسب درآمد
  • در اختیار داشتن بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها
  • برخورداری از پروفایل به صورت شخصی‌سازی شده

جمع‌بندی 7 برتر پلتفرم هوش مصنوعی برای ساخت موزیک

در این مقاله به معرفی و بررسی 7 پلتفرم برتر هوش مصنوعی برای ساخت موزیک پرداخته شد. هر یک از این ابزار و پلتفرم‌ها از کارایی بالا و کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و این امکان را به شما می‌دهند تا تنها با چند کلیک به ایجاد موسیقی مورد علاقه خود بپردازید. با کمک ابزارهای هوش مصنوعی تولید آهنگ و موسیقی دیگر کار چندان دشواری نبوده و کلیه افراد آماتور و حرفه‌ای می‌توانند به ارتقاء دستاوردهای خود در این زمینه بپردازند. البته کارایی هوش مصنوعی محدود به ساخت موزیک نبوده و در عرصه‌های بسیاری از آن کمک گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *