دیجیتال مارکتینگ, سئو, طراحی سایت, وبلاگ

سئوکار کیست ؟

سئوکار کیست

سئوکار کیست ؟

متخصص SEO یا سئوکار کسی است که وب سایت ها را به منظور دستیابی به رتبه های بالاتر موتورهای جستجو بهینه می کند. به عبارت دیگر بیان کنید: یک متخصص سئو کسی است که می داند چگونه از موتورهای جستجو ترافیک بیشتری بگیرد.منظور ما از متخصص سئو چیزی فراتر از یک سئوکار ساده با حقوق کارمندی است. معمولا در شرکت ها به عنوان مدیر سئو فعالیت می کند و کمتر اتفاق می افتد که خود درگیر انجام یک پروژه باشد.  توانایی مدیریت و آموزش گروه خود را داشته باشد و به طور منظم بر کار آن ها نظارت کند تا فرایند بهینه سازی سایت از همه جهات به صورت استاندارد و اصولی جلو رود.

چگونه می توانید سئوکار شوید؟

از آنجا که زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار جدید است ، یادگیری سئو را نمی توان در یک برنامه 4 ساله دانشگاهی گنجاند و سئوکار تربیت کرد.

  • دوره های آموزش SEO را بگذرانید.
  • یادگیری سئو را از سئو سایت خودتان شروع کنید.
  • می توانید به عنوان متخصص سئو یا سئوکار در یک شرکت مشغول به کار شوید.

سئوکار کیست

سئوکار باید چه مهارت هایی را بداند؟

  1. تعیین استراتژی مبنی بر شرایط ویژه سایت.
  2. بهره وری درست از ابزار های آنالیزگر مثل کنسول جدید گوگل و آنالایتیکس.
  3. آشنایی با کد های قالب سایت.
  4. استفاده از ابزار لینک سازی داخلی و خارجی.
  5. یادگیری جدید ترین الگوریتم های گوگل.
  6. شناسایی فضاهایی برای تبلیغات.
  7. شناخت تمامی اصول تولید محتوا برای سایتاز مهارت های سئوکار است

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

درک نحوه عملکرد موتورهای جستجو یک دانش کلیدی برای هر سئوکار است. موتورهای جستجو عنکبوت موتورهای جستجو را برای یافتن صفحات در اینترنت ارسال می کنند.

در مرحله بعد ، این عنکبوت ها در کد های صفحات می خزند!

crawler ها یا همان خزندهای گوگل روزانه وارد سایت ها می شوند و تک تک سایت ها و صفحات آنها را مورد بررسی قرار می دهند و اطلاعاتی را به صورت دیتا خارج می کنند و به همراه خود برای گوگل می برند.وقتی شخصی در گوگل جستجو می کند، گوگل از بین صفحاتی که ایندکس کرده است صفحه هایی را که بیشترین مطابقت را با جستجوی کاربر دارندسئوکار برای کاربر لیست می کند.

مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در موتور های جستجو

پس از آنکه متوجه شدیم سئوکار کیست و چه وظایفی دارند حال درباره فاکتورهای رتبه بندی صحبت میکنیم. گوگل از بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده می کند که نیازی نیست همه آنها را یاد بگیرید.

  1. وب سایت برای سئو فنی (Technical SEO) بهینه شده باشد
  2. امنیت وب سایت (HTTPS)
  3. Domain Authority
  4. موبایل فرندلی بودن سایت
  5. سرعت صفحه وب (هم دسکتاپ و هم موبایل)
  6. محتوا کیفیت کافی داشته باشد.
  7. عوامل رتبه بندی On-Page SEO
  8. تجربه ی کاربری
  9. اعتبار و شهرت برند (Brand Reputation)
  10. لینک ها از وب سایتهای معتبر دریافت شده باشند

یافتن و انتخاب کلمات کلیدی مناسب و کلیک خور

تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید اولین گام در هر کمپین SEO باشد. کلمات کلیدی مهمترین نقش را در پیروزی یا شکست پروژه سئو بازی می کنند. رای موفقیت در سئو نیاز دارید تا کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. که این یکی از وظایف سئوکار است.

رقابت در کلمات کلیدی هم بسیار مهم است، اولین قدم شما در این راه این است که لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب یک راه حل استفاده از نوار جستجوی خوده گوگل است.

موضوعی را که می خواهید کلمات کلیدی را برای آن پیدا کنید، انتخاب کنید و موضوع مورد نظرتان را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید. به لیست باز شده در زیر نوار جستجو که محبوب ترین عبارت های جستجو را نشان می دهد، نگاه کنید. بسته به موضوع مورد نظرتان در این لیست می توانید حداکثر 10 عبارت کلیدی را پیدا کنید.

برای خواندن مقاله سئو چیست کلیک کنید

سئوکار کیست

بهینه سازی سایت  از نظر فنی

در حالت کلی 3 نوع SEO وجود دارد. سئوکار تکنیکال، سئوکار داخلی و سئوکار خارجی.

سئوکار بدون داشتن وضعیت مناسب در سئو تکنیکال نمی توان به سمت سئو داخلی رفت و بدون داشتن سئو داخلی خوب نمی توان اقدام به سئو خارجی سایت کرد. سئو تکنیکال در واقع به معنی بهینه سازی فنی سایت برای موتورهای جستجو است.سئو تکنیکال همانطور که از اسمش هم قابل حدس است، یک سری فعالیت فنی مربوط به سایت است که از نظر موتورهای جستجو قابل اهمیت هستند.  فعالیت هایی که باعث افزایش سرعت سایت، فهم بهتر محتوای سایت توسط ربات های موتور جستجو و… می شود.

در واقع باید گفت که هدف هر سه نوع یکی است، افزایش رتبه سایت در گوگل و در نتیجه بازدید و فروش؛ اما در جزئیات با هم تفاوت‌هایی دارند. به ویژه بین نوع تکنیکال و درون صفحه که هر دو از لحاظ فنی و داخلی بیشتر سایت را مورد بررسی قرار می‌دهند.

لینک سازی

لینک سازی به فرایند دریافت لینک های خارجی به وب سایت گفته می شود. یکی از تکنیک های سئو می باشد. یعنی اینکه سئوکار لینک سایت خود را در صفحه ای قرار می دهد که دارای مخاطبان مشترکی هستید یا حداقل در آن صفحه کاربرانی وجود دارند که محتویات سایت شما بپسندند. عاملی است که امروزه گوگل به آن خیلی اهمیت می دهد و اگر به درستی و اصولی انجام شود نه تنها باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل می گردد بلکه برندینگ سایت شما را نیز بهتر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *