تولید محتوا, دانستنی ها, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

الگوریتم‌های منسوخ شده اینستاگرام

الگوریتمهای منسوخ شده اینستاگرام

مقدمه الگوریتم‌های منسوخ شده اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی بین مردم دنیا و به‌خصوص ایران است. در این شبکه اجتماعی افراد زیادی از آن برای سرگرمی، آموزش و یا حتی فروش محصولات و ارائه خدمات خود استفاده می‌کنند. این شبکه‌ اجتماعی امروزه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌ها بوده که افراد در تمام رنج سنی را جذب خود کرده و افراد زیادی به‌دنبال افزایش فالوور و لایک در اینستاگرام هستند. روش‌های مختلفی برای افزایش فالوور در اینستاگرام وجود دارد که بسیاری از آن‌ها که به رشد پیج شما کمک زیادی می‌کنند. اما بعضی از روش‌ها هم هستند که کارآمدی آن‌ها زیر سوال رفته و امروزه منسوخ‌شده محسوب می‌شوند. اگر شما هم یک اینستاگرام دارید و قصد دارید آن را توسعه دهید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا شما را با الگوریتم‌های منسوخ شده اینستاگرام آشنا کنیم.

آشنایی با این الگوریتم‌ها باعث می‌شود که شما اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنید و با به‌روز کردن و آپدیت اطلاعات خود، رشد بیشتری داشته باشید.

الگوریتم‌های منسوخ شده اینستاگرام

الگوریتم‌های زیادی برای اینستاگرام پیشنهاد شده‌اند که از سال پیش ۲۰۲۲ به بعد منسوخ‌ شدند و استفاده از آن‌ها دیگر فایده‌ای ندارد. ما در ادامه به چند مورد از این الگوریتم‌های منسوخ‌شده اینستاگرام اشاره می‌کنیم.

فالو، آنفالو کردن

فالو آنفالو کردن تا سال ۲۰۱۸ الگوریتم مناسبی برای افزایش تعداد فالوور ها محسوب می‌شد. اما از سال ۲۰۱۸ به بعد، این الگوریتم منسوخ شد و دیگر استفاده از آن توصیه نمی‌شود. این کار حتی امتیازات منفی برای پیج شما ایجاد می‌کند که باعث آسیب به پیج می‌شود. این روش به این صورت بود که شما برای افزایش تعداد فالوور های خود، به تعداد زیادی از افراد ریکوست می‌دادید و آن‌ها را فالو می‌کردید، به امید این‌که آن‌ها به شما فالو بک بدهند.

احتمالاً اطلاع داشته باشید که تیم اینستاگرام از ۴۵۰ فرد متخصص در زمینه‌های مختلف مانند روان‌شناسان، روان درمانگران، جامعه‌شناسان و… تشکیل شده ‌است. این افراد برای الگوریتم‌های اینستاگرام تصمیم می‌گیرند و آن را به برنامه‌نویسان اینستاگرام پیشنهاد داده و آن‌ها نیز الگوریتم‌ها را در هوش مصنوعی اینستاگرام قرار می‌دهند. شما به‌جای این‌که با فالو آنفالو کردن سعی در به دست آوردن دل مردم داشته باشید، بهتر است الگوریتم‌های صحیح اینستاگرام را یاد بگیرید و از طریق آن‌ها پیج خود را رشد دهید. پس ‌از مدتی مردم شما را فالو می‌کنند و پیج شما خودبه‌خود توسعه می‌یابد پس یاد گرفتن الگوریتم‌های صحیحی که در دل اینستاگرام وجود داشته و مورد تأیید اینستاگرام هستند، ضرورت زیادی دارد.

الگوریتمهای منسوخ شده اینستاگرام

گروه‌های تعاملی

یکی دیگر از الگوریتم‌های منسوخ شده اینستاگرام، گروه‌های تعاملی هستند. شاید در گذشته افراد با استفاده از گروه‌های تعاملی می‌توانستند فالوورهای زیادی به دست آورند و جواب بسیار خوبی بگیرند. اما امروزه این روش نیز منسوخ ‌شده و توصیه نمی‌شود.

در این روش افراد زیادی در یک گروه دور هم جمع می‌شدند و سعی داشتند که حمایت خود را با لایک، کامنت و سیو پست‌ها نشان دهند. افرادی که در این گروه‌ها بودند، موظف بودند که در زمان انتشار پست در پیج دیگر افراد، بلافاصله از آن‌ها حمایت کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از افراد این گروه‌ها را در واتساپ یا دایرکت خود اینستاگرام تشکیل می‌دادند. امروز اینستاگرام متوجه این‌موضوع شده ‌است و می‌بیند که بسیاری از این افراد در یک گروه با یکدیگر تعامل دارند. هوش مصنوعی تمام این فرآیندها را در یک مدت ‌زمان بسیار کوتاه تشخیص داده و امتیاز مثبتی در این زمینه به شما نمی‌دهد.

پس استفاده از این روش‌ها دیگر فایده‌ای نداشته و تنها وقت شما را می‌گیرد. شما می‌توانید وقتی‌ که در گروه‌های تعاملی می‌گذارید را صرف ارتقاء پیچ و تعامل از راه‌های درست کنید تا امتیازات بیشتری به دست آورده و بتوانید پیج خود را رشد دهید. نکته دیگه‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما با استفاده از این گروه‌های تعاملی، در اکسپلور افرادی با هشتگ نامناسب دیده می‌شوید. این کار باعث می‌شود که تعاملات شما به‌مرور زمان کاهش پیدا کرده و شانس شما نیز برای قرار گرفتن در اکسپلور کاهش پیدا می‌کند. اینستاگرام نیز به ‌خاطر این ‌موضوع شما را جریمه کرده و امتیاز منفی به شما تعلق می‌گیرد.

کادر یا حاشیه دادن به ویدئوها

هوش مصنوعی اینستاگرام معتقد است که شما از تمام فضایی که در اختیار داری باید استفاده کنید. بعضی از افراد برای زیبایی استوری‌ها یا پست‌های خود به آن‌ها حاشیه می‌دهند یا با کوچک کردن آن‌ها باعث ایجاد یکسری فضای خالی در استوری یا پست می‌شوند. این کار مورد تایید هوش مصنوعی اینستاگرام نبوده و یکی دیگر از الگوریتم‌های منسوخ شده اینستاگرام است.

الگوریتمهای منسوخ شده اینستاگرام

هر روز پست گذاشتن

هوش مصنوعی از شما می‌خواهد که پست‌های باکیفیت و دارای محتوای مناسب بگذارید. به‌عبارت‌ دیگر هوش مصنوعی اینستاگرام ترجیح می‌دهد که شما هفته‌ای ۲ پست با محتوای مناسب بگذارید تا اینکه هر روز پست بگذارید، اما پست‌های شما کیفیت لازم را نداشته باشند. اینستاگرام  پست‌هایی را ترجیح می‌دهد که کیفیت صدای بالایی داشته باشند. کیفیت تصویر، کیفیت محتوا، کیفیت کپشن و…  نیز باید بالا باشد تا مخاطب به‌راحتی با پست مورد نظر ارتباط برقرار کرده و از آن احساس خوبی دریافت کند. کیفیت محتوا مهم‌تر از هرچیزی بوده و شما برای فعالیت در پیج خود باید در انتشار محتوای عالی، مداومت نیز داشته باشید. توصیه می‌کنیم برای ارتقا پیج خود، به مدت چند ماه و به‌طور مرتب هر هفته  ۲ تا ۳ بار پست بگذارید. این مداومت بسیار مهم است و می‌تواند امتیازات مثبتی برای شما کسب کند.

هشتگ‌ها در استوری

از سال ۲۰۲۱ دیگر هشتگ‌ها در استوری وجود نداشتند و این الگوریتم نیز منسوخ شد.

اد استوری کردن پست خود در ساعت‌های اولیه

یکی دیگر از الگوریتم‌های منسوخ شده اینستاگرام این بود که بسیاری از اد کردن پست در استوری برای توسعه پیج خود استفاده می‌کردند. بسیاری از افراد اعتقاد داشتند که اد کردن پست در استوری در ساعت‌های اولیه باعث افزایش تعاملات می‌شود. اما این قضیه امروز منسوخ‌ شده و توصیه نمی‌شود. هوش مصنوعی اینستاگرام امروزه این موضوع را قبول ندارد. شما برای افزایش تعاملات خود می‌توانید پست دیگر افراد را  استوری کرده و با آن‌ها تعامل داشته و به آن‌ها کمک کنید. همچنین شما می‌توانید طی ۲۴ ساعت اول یک استوری جذاب بسازید و از طریق آن به دیگران اطلاع دهید که به آخرین پست شما سر بزنند. این کار امتیازات زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد و بسیار بهتر از این است که پست خود را تنها اد استوری کنید.

الگوریتمهای منسوخ شده اینستاگرام


جمع بندی

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که برای موفقیت در آن باید مطابق با الگوهای خاصی  رفتار کنید. هوش‌مصنوعی اینستاگرام از یک سری الگوها ‌پیروی می‌کرد که امروزه بسیاری از آن‌ها منسوخ شده‌اند. ما سعی داشتیم در این مقاله شما را با الگوریتم‌های منسوخ شده اینستاگرام آشنا کنیم تا بتوانید اطلاعات خود را در این خصوص به روز کنید. شبکه های اجتماعی هر روز الگوریتم متفاوتی به خود می گیرند که مانارسانه ، آژانس دیجیتال مارکتینگی است که همواره با علم روز، مشتریان خود را بروز نگه می‌دارد. همچنین می‌توانید برای دانستن مسیر موفقیت در شبکه‌های اجتماعی، کتاب الفبای سوشال مدیا را مطالعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *