شبکه های اجتماعی, وبلاگ

چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم؟

چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم

چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم؟

ممکن است برای همه ما پیش آمده باشد که به دلایل مختلفی که در زندگی روزمره خود داریم، از شبکه‌های مجازی و پلتفرم‌های مرتبط با آن خسته شده باشیم و به دنبال راهی برای فرار از آن‌ها بگردیم. با توجه به محبوبیت اینستاگرام در تمام دنیا، امروزه افراد زیادی در حال استفاده از این اپلیکیشن هستند و حتی عده‌ای از طریق آن درآمدزایی می‌کنند. در این میان افرادی وجود دارند که بدون در نظر گرفتن اعمال روزمره مهم، تمام وقت خود را صرف استفاده از اینستاگرام می‌کنند و از خودشان این سوال را می‌پرسند که چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم؟ مقاله تاریخچه اینستاگرام را از دست ندهید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما روش‌های دیلیت کردن اکانت اینستاگرام را به صورت دائم و موقت آموزش دهیم.

چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم

چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم؟

پیش‌تر حذف اکانت اینستاگرام تنها از طریق سایت اینستاگرام صورت می‌گرفت؛ اما در حال حاضر این قابلیت به اپلیکیشن اینستاگرام نیز اضافه شده است که این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند از این طریق برای حذف اکانت خود اقدام نماید. مراحل حذف اکانت در هر دو روش تقریبا یکسان است با این تفاوت که برای دیلیت اکانت از طریق اپلیکیشن باید یک سری مراحل را از داخل اپلیکیشن طی کنید که در صورت استفاده از سایت مراحل اول حذف می‌شوند.

لازم به ذکر است حذف اکانت اینستاگرام به دو روش دائمی و موقت صورت پذیر است که در ادامه مقاله به معرفی هر دو روش خواهیم پرداخت.

حذف اکانت دائمی اینستاگرام از طریق اپلیکیشن و سایت

اکثر ما افرادی هستیم که ممکن است این سوال برایمان پیش آمده باشد که چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم؟ در حال حاضر قصد پاسخگویی به این سوال را داریم.

ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شده و به قسمت پروفایل بروید. در گوشه سمت راست برنامه بر روی سه خط افقی کلیک کنید.

با کلیک بر روی این آیکن، یک منو برای شما باز می‌شود که می‌بایست آیتم setting را انتخاب نمایید. با کلیک بر روی این گزینه چندین آیتم جدید برای شما نمایان می‌شود که کار شما با گزینه help است.

آیتم help نیز خود دارای چند زیر مجموعه است که با کلیک بر روی help centet در این مرحله به کار خود ادامه می‌دهید. پس از کلیک بر روی گزینه help center وارد صفحه مرورگر خواهید شد که در این قسمت باید بر روی گزینه managing your account کلیک کنید.

در این مرحله گزینه delete your account به چشم می‌خورد که برای ادامه کار لازم است روی آن کلیک کنید.

صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، دو گزینه وجود دارد که لازم است بر روی گزینه How Do I Delete Account کلیک کرده و وارد صفحه‌ای دیگر شوید. در این صفحه نیز روی گزینه The  Delete Your Account Page که با رنگ آبی به چشم می‌خورد، کلیک نمایید.

پس از گذراندن این مراحل، در کادر باز شده User Name و Password خود را وارد کنید. در این بخش صفحه‌ای باز می‌شود که در قالب یک منوی کشویی از شما علت حذف اکانت را می‌پرسد و شما باید یک گزینه را انتخاب کنید. این مرحله آخرین مرحله جهت حذف اکانت اینستاگرام شما است و پس از گذراندن این مرحله، اکانت اینستاگرام شما حذف می‌شود.

منوی دیلیت اکانت اینستاگرام

پیش‌تر در رابطه با این که چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم، صحبت کردیم. علت حذف اکانت شما برای اینستاگرام اهمیت دارد به همین خاطر هنگام حذف اکانت می‌بایست با مشخص کردن علت، اقدام به حذف حساب کاربری خود نمایید.  حال می‌خواهیم با منوی دیلیت اکانت اینستاگرام آشنا شویم.

Too busy/Too distracting

اگر اخیرا پرمشغله هستید و نمی‌توانید روی کار یا تحصیل خود متمرکز شوید، باید از این گزینه برای حذف اکانت خود استفاده کنید. البته در این شرایط اینستاگرام به شما توصیه می‌کند که به جای حذف اکانت، برنامه را حذف کنید.

Created a second account | چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم

چنانچه قصد باز کردن یک حساب کاربری جدید را داشته باشید و به اکانت قبلی خود نیازی نداشته باشید، در این صورت جهت حذف اکانت خود می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

Trouble getting started

تعدادی از افراد به ویژه افرادی که سن و سال بالایی دارند، با استفاده از اینستاگرام مشکل دارند. این گزینه برای افرادی است که امکان برقراری ارتباط درست با برنامه را ندارند. در واقع با انتخاب این گزینه اینستاگرام به شما پیشنهاد مطالعه انواع مقاله آموزشی را خواهد داد.

Privacy concerns

انتخاب این گزینه به این معنی است که حذف اکانت اینستاگرام شما به دلیل مسائل حریم خصوصی است. اگر این عبارت را انتخاب کنید، از شما خواسته می‌شود که اکانت خود را حذف نکنید و به جای آن از آیتم خصوصی کردن پیج استفاده کنید.

چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم

Concerned about my data

گاهی اوقات افراد نگران انتشار و یا افشای اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی هستند. در این شرایط سوالی که برای اشخاص پیش می‌آید این است که چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم؟ در این صورت کاربر می‌تواند با انتخاب این گزینه اقدام به دیلیت کردن حساب کاربری خود نماید.

Too many ads | چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم

عده‌ای از افراد میانه خوبی با تبلیغات دنیای امروزی ندارند و در واقع از آن بیزار هستند. در این صورت فرد می‌تواند با انتخاب این گزینه حساب خود را پاک کند.

Want to remove something

استفاده از این گزینه برای افرادی مناسب است که می‌خواهند با حذف این اطلاعات درون برنامه، حجم برنامه را کاهش دهند. با انتخاب این گزینه، اینستاگرام به شما توصیه می‌کند سوابق گوشی خود را به جای حذف اکانتتان حذف کنید.

Cant find people to follow

چنانچه در پیدا کردن افراد و دنبال کردن آن‌ها دچار مشکل هستید، این گزینه برای شما فراهم شده است تا با انتخاب آن بتوانید اکانت خود را حذف کنید.

Something else | چطور اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم

اگر هیچ کدام از گزینه‌های نام برده نمی‌تواند مشکل شما را شرح دهد، از گزینه Something else که به معنی سایر موارد است، استفاده کنید.

حذف اکانت موقت اینستاگرام

. شما می‌توانید این کار را به راحتی با وارد شدن به منوی تنظیمات اینستاگرام و انتخاب گزینه Temorarily Disable Account انجام دهید.

جهت فعالسازی مجدد اکانت خود نیز با ورود به منوی log in در صفحه اول اپلیکیشن، اقدام به ورود به اکانت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *