برند سازی, تبلیغات, تولید محتوا, دیجیتال مارکتینگ, وبلاگ

تبلیغات کنیم یا نه؟ چرا تبیلغات انجام دهیم؟

تبلیغات کنیم یا نه؟ چرا تبیلغات انجام دهیم؟

تبلیغات اساسا به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که برای شناساندن محصول یا برند خود به مشتریان و مخاطبان در پیش می‌گیرید. داشتن یک شغل موفق بدون تبلیغ کاملاً غیر ممکن است. چرا که تبلیغ باعث می‌شود میان طیف گسترده‌ای از مخاطبان شناخته بشوید و در نتیجه فروش بیشتری را تجربه کنید. در واقع زمانی که از کمپین‌های تبلیغاتی مناسب و البته جذاب استفاده کنید، مخاطب را مجاب می‌کنید که محصولات شما را خریداری کند یا از خدماتی که ارائه می‌دهید استفاده کند. در ادامه بیشتر به دلایل اهمیت تبلیغ خواهیم پرداخت.

چرا تبلیغات مهم است؟

تبلیغات کنیم یا نه؟ چرا تبیلغات انجام دهیم؟

همه افرادی که در حوزه‌ای فعالیت کرده یا تجارتی را آغاز می‌کنند معمولاً این سوال را مطرح می‌کنند که چرا باید از تبلیغات استفاده کرد و اساساً تبلیغ کردن چه فایده‌ای دارد؟ در پاسخ به این سوالات می‌توانیم مثالی ساده بزنیم.

فرض کنید در یک محله خلوت و محدود، مغازه‌ای باز کرده‌اید. در چنین شرایطی، تنها اطرافیان شما و همسایه‌هایی که در نزدیکی مغازه شما زندگی می‌کنند با کسب و کاری که راه انداخته‌اید آشنا هستند. این افراد اگر چیزی را که شما ارائه می‌دهید بشناسند و به آن نیاز پیدا کنند به شما مراجعه می‌کنند و خرید خود را انجام‌ می‌دهند. اما در صورتی که در یک خیابان شلوغ که پر است از مغازه‌های رنگارنگ، کسب و کاری راه‌اندازی کنید، قطعاً برای دیده شدن به تبلیغ نیاز دارید.

در چنین شرایطی باید از طریق برگزار کردن کمپین‌های جذاب برای مخاطبین تان، افراد را با برند خود آشنا کنید و آنها را بیشتر به سمت کالاها و خدماتی که ارائه می‌دهید، جذب کنید. به این ترتیب در میان طیف گسترده‌ای از مخاطبان شناخته می‌شوید و حتی اگر مخاطبین شما در محلی به دور از فروشگاه شما زندگی کنند، هر طور شده خود را به مغازه شما می‌رسانند تا از محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید استفاده کنند. بنابراین یکی از فواید اصلی تبلیغ این است که شما را محدود به تعداد مشتریان خاص نمی‌کند و افراد زیادی را با خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا می‌سازد.

تبیلغات چه مزایایی دارد؟

تبلیغات کنیم یا نه؟ چرا تبیلغات انجام دهیم؟

تبلیغ کردن کالا یا خدمات یک مجموعه مزیت‌های بسیار زیادی را برای آن مجموعه در پی خواهد داشت که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • معرفی محصول: معرفی محصول یا خدماتی که به مشتریان ارائه می‌کنید یکی از اصلی‌ترین مزایای تبلیغ است. با استفاده از این روش می‌توانید افراد مختلف را از کسب و کاری که انجام می‌دهید آگاه کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید.
  • گسترش و توسعه تجارت: تبلیغات باعث می‌شود که یک تجارت هرچند کوچک، گسترش پیدا کند و به رشد و توسعه برسد.
  • فروش بیشتر: اگر از کمپین‌های تبلیغاتی درست و کاربردی استفاده کنید با افزایش فروش مواجه می‌شوید و در نتیجه سود بیشتری را کسب می‌کنید.
  • پیشی گرفتن از رقبا: استفاده از یک روش تبلیغاتی صحیح و کاربردی باعث می‌شود مشتریان و مخاطبان بیشتری جذب برند یا خدمات شما شوند و در میان رقبا، تمایل بیشتری به استفاده از خدمات کسب و کار شما داشته باشند. این موضوع در نهایت باعث می‌شود که در میان رقبا متمایز شوید و از آن‌ها پیشی بگیرید.
  • آموزش به مشتریان: تبلیغ کمک می‌کند تا علاوه بر معرفی یک محصول به مشتریان، نحوه استفاده و نحوه مصرف یک محصول را هم به آنان آموزش بدهید.

تبلیغات موثر چه ویژگی‌هایی دارند؟

تبلیغات کنیم یا نه؟ چرا تبیلغات انجام دهیم؟

تبلیغات موثر، نیازمند یک استراتژی به خصوص است تا بتواند در مخاطبین بیشترین میزان اثربخشی را داشته باشد. در واقع توجه و رعایت این اصول باعث می‌شود که نتیجه مطلوب و دلخواه را از تبلیغ به دست بیاورید. از ویژگی‌های مهم تبلیغ موثر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • متقاعد کنندگی: جنبه متقاعد کنندگی، اولین و مهم‌ترین ویژگی تبلیغ است. محتوایی که برای معرفی کالا و خدمات خود به مشتری و مخاطب ارائه می‌کنید باید بتواند مشتری را متقاعد و راضی به خرید کند. به طور مثال ارائه تخفیف‌ها، ارائه گواهی و ضمانتنامه‌ می‌تواند در متقاعد کردن مشتری نقش مهمی داشته باشد.
  • استراتژی مناسب: برای اینکه یک تبلیغ موثر داشته باشید باید برای رسیدن به مقصود، روش‌ها و مسیرهای مختلفی را به کار بگیرید. دنبال کردن یک استراتژی مناسب باعث می‌شود که ساز و کار مشخصی را برای دستیابی به هدف در پیش بگیرید و تبلیغ تاثیرگذاری را به مخاطب ارائه کنید. به طور مثال تبلیغ بستنی در تابستان یا تبلیغ لباس‌های زمستانی در فصل زمستان، یک استراتژی مناسب برای معرفی کالا و خدمات مناسب با نیاز مشتری در آن فصل است.
  • خلاقیت در تبلیغ: خلاقیت در تبلیغ یکی از موثرترین راهکارها در جذب مشتریان است. کسب و کارهایی که از روش‌های خلاقانه برای معرفی خدمات یا برند خود استفاده می‌کنند معمولاً در ذهن مخاطبین تثبیت می‌شوند و همواره در میان سایر رقبا متمایز خواهند شد. خلاقیت نقش مهمی را در تبلیغ ایفا می‌کند و باعث می‌شود که در میان رقبا بیشتر مورد توجه قرار بگیرید.
  • صداقت با مخاطب: صداقت با مخاطب نقش مهمی را در تاثیر تبلیغات دارد. پس به هیچ عنوان از تبلیغ فریبنده و گمراه کننده برای جذب مخاطب استفاده نکنید. شاید با چنین تبلیغاتی چند بار مشتری را مجاب به خرید کنید. اما در نهایت و در دراز مدت مشتریان خود را از دست خواهید داد. اما بالعکس، صداقت با مشتری و ارائه اطلاعات به صورت شفاف، کمک می‌کند که مشتری به شما اعتماد کند و همواره به کالا و خدماتی که ارائه می‌کنید وفادار بماند.
  • استمرار و تداوم: استمرار و تداوم در تبلیغ یک اصل مهم است که باید به آن توجه کرد. اینطور نیست که شما با چند مرتبه تبلیغ، بتوانید به نتیجه مطلوب برسید. بلکه باید همواره در یک بازه زمانی مشخص، تبلیغات خود را ارائه کنید تا از تاثیرات مثبت آن در مخاطبان بهره ببرید.

انواع روش‌های تبلیغاتی

تبلیغات کنیم یا نه؟ چرا تبیلغات انجام دهیم؟

کسب و کارها می‌توانند از روش‌های مختلف برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود استفاده کنند. برخی از روش‌های تبلیغاتی عبارتند از:

  • تبلیغ آنلاین
  • تبلیغ تلویزیونی
  • تبلیغ چاپی
  • تبلیغ رادیو
  • تبلیغ محیطی

سخن پایانی

استفاده درست از تبلیغات و توجه به ویژگی‌های یک تبلیغ موثر و حرفه‌ای، باعث می‌شود تا به راحتی مشتریان را به خود جذب کنید و با فروش بیشتر، درآمد بیشتری کسب کنید. در مقابل، تبلیغاتی که بدون هدف، بدون استراتژی و بدون اصول انجام شود نه تنها فروش و درآمدی را در پی ندارد، بلکه باعث اتلاف هزینه و وقت شما می‌شود. اگر تبلیغ را به شیوه اصولی و صحیح اجرا کنید همواره در ذهن مخاطبان جاودانه هستید و در میان رقبا متمایز می‌شوید.

بیشتر بخوانید:

قدرت تبلیغات در ساخت برند پزشکی

انواع روش های نوین تبلیغات اینترنتی

روبیکا یا اینستاگرام؟ کدام بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *