برند سازی, وبلاگ

پزشکی در ایران و رویای شهرت

در چندین سال اخیر شاهد پزشکانی هستیم که به اندازه هنرمندان تمایل به شهرت دارند؛ این موضوع نشان دهنده علاقه پزشکان به طراحی مارکت و بیزینس شخصی است. یعنی اگر بخواهیم یک دلیل منطقی برای این تمایل پزشکان در کشور ایران پیدا کنیم، طراحی مارکتینگ پزشکی و کسب شهرت تنها جواب ممکن خواهد بود. در کشور ایران تعداد بیمارانی که جهت انجام روند درمان یا جراحی به پزشک مراجعه می‌کنند، ارتباط مستقیمی با میزان مقبولیت آن متخصص در جامعه دارد. بنابراین پزشکان ایرانی جهت شناخته شدن در میان عموم مردم و نشان دادن توانایی‌های تخصصی و علمی‌شان باید در سوشال مدیا خود را به خوبی معرفی کنند تا به درآمد مطلوب و دلخواه خود دست پیدا کنند.

در چندین سال اخیر اشتیاق به طراحی برندینگ شخصی و کسب شهرت در میان عموم مردم به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پزشکان تبدیل شده است‌. در دنیای امروزی وجود محدودیت در دسترسی افراد جامعه به پاراکلینیک‌ها و قوانین سختگیرانه شرکت‌های بیمه باعث شده است که پزشکان به عنوان یک کارمند دولتی شناخته شوند‌. بنابراین در سایر کشورهای دنیا، شهرت پزشکان باعث افزایش چشمگیر درآمد آن‌ها نمی‌شود و تأثیر خاصی بر روی ثروتمند شدن این افراد ندارد. با این حال وجود شهرت پزشکان پیش نیاز کسب منصب و جایگاه برای آن‌ها است؛ بنابراین ایجاد شرایط مناسب جهت کسب منصب به عنوان تنها مزیت شهرت پزشک در سایر کشورهای دنیا شناخته می‌شود.

علاقه شدید پزشکان ایرانی به کسب شهرت و درآمد باعث شده است که این افراد متخصص به مسیر استفاده از قابلیت‌های فضای رسانه و سوشال مدیا متمایل شوند. بنابراین شاهد پزشکان‌ جوانی هستیم که در حین تحصیل کردن یا گذراندن دوره طرح (عدم داشتن پروانه طبابت یا کد نظام پزشکی)، فعالیت خود در زمینه برندینگ شخصی و پرزنت رسانه مارکت پزشکی را شروع کرده‌اند‌. بسیاری از پزشکان در زمینه سوشال مدیا و تبلیغ برندینگ شخصی خود به موفقیت رسیده‌اند و در میان عموم مردم شهرت بسیار زیادی دارند. این پزشکان نام آشنا از لحاظ کسب درآمد و شهرت در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفته‌اند و به قول معروف بار خودشان را بسته‌اند.

با این حال پزشکان جوان و تازه‌ کار در سخت‌ترین روزهای زندگی خود قرار دارند و گرفتار دو راهی (مطالعه و کسب دانش) یا (تبلیغات سوشال مدیا و برندینگ شخصی) هستند. بسیاری از پزشکان جوان به امید کسب شهرت در میان مردم، از خط اصلی خود (مطالعه و تحقیق در حوزه تخصصی پزشکی) دور می‌مانند و به فعالیت گسترده و بی‌رویه در سوشال مدیا روی می‌آورند. اغلب این پزشکان جوان بعد از گذشت سال‌ها متوجه انجام یک اشتباه بزرگ در راستای شهرت می‌شوند و از سرانجام خود پشیمان خواهند شد؛ زیرا به دلیل مشغله در سوشال مدیا، نتوانسته‌اند مهارت و دانش پزشکی لازم را کسب کنند.

مجموعه مانا رسانه یکی از بهترین موسسه‌‌هایی مشاوره‌ای است که پزشکان جوان و تازه‌کار را در مسیر برندسازی و کسب درآمد و شهرت راهنمایی می‌کند. کارشناسان متخصص مانا رسانه به صورت شفاف این موضوع را با پزشکان جوان در میان می‌گذارند که پیش از شروع هر فعالیت حرفه‌ای به یک زیرساخت و دپارتمان رسانه‌ای نیاز دارند. گروه مانا رسانه تفکر و ایدئولوژی لازم جهت شروع فعالیت در حوزه سوشال مدیا را به پزشکان جوان آموزش می‌دهند تا این افراد مسیر کسب شهرت و درآمد را با سرعت بالاتری طی کنند. به همین علت بسیاری از پزشکان جوانی که با مجموعه مانا رسانه همماری دارند، ضمن گذشت چندین سال به جایگاه بسیار مناسبی (از لحاظ علمی، درآمد و شهرت) دست پیدا می‌کنند.

پروسه مربوط به موفقیت پزشکان در سوشال مدیا و کسب شهرت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در کشور ایران مورد توجه قرار نگرفته است. در این موقعیت بسیاری از پزشکان تازه‌کار و جوان به دلیل عدم وجود راهنمای مشخص، جهت شروع فعالیت در دنیای سوشال با سردرگمی مواجه می‌شوند. اگر به عنوان یک پزشک جوان و تازه کار این مقاله را می‌خوانید، ضمن شروع همکاری با مجموعه مانارسانه می‌‌توانید نکات لازم جهت موفقیت در مسیر طراحی برندینگ شخصی را یاد بگیرید. برای آگاهی از مسیر طراحی‌ برندینگ شخصی پزشکی و رازهای موفقیت در سوشال مدیا با کارشناسان مانارسانه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *