برند سازی, تبلیغات, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

همگام با الگوریتم های جدید اینستاگرام

الگوریتم های جدید اینستاگرام

همگام با الگوریتم های جدید اینستاگرام

پلتفرم اینستاگرام به تازگی الگوریتم‌های جدیدی را وضع کرده است. این وضع باعث می شود افرادی که با این شبکه اجتماعی سروکار دارند با مشکلات متعددی روبرو شوند. ، به خصوص اشخاصی که کسب‌وکار خود را از طریق اینستاگرام معرفی و تبلیغ می‌کنند. همگام با الگوریتم‌ های جدید اینستاگرام روش‌های تازه‌ای را جهت اولویت‌بندی نمایش پست و استوری کاربران در پیش دارد. لازم است شما برای افزایش بازدهی مارکتینگ خود، با قوانین جدید این پلتفرم همگام شوید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مانا رسانه مجموعه‌ای فعال است که جهت برندینگ پزشکی و برندینگ اشخاص از طرق مختلفی از جمله شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به فعالیت می‌پردازد. این مجموعه با کادری مجرب و خلاق برندینگ شما را با الگوریتم های جدید اینستاگرام همگام می سازد و همواره کسب‌وکار شما را در صدر شبکه های اجتماعی قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله به بررسی جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام و راه‌های مقابله با آن می‌پردازیم.

الگوریتم های جدید اینستاگرام و نکاتی درباره آن

الگوریتم‌ها همان قوانینی اند که باعث می‌شوند پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام بر اساس آن داده‌های کاربران را در این شبکه اجتماعی پردازش کنند و سپس محتوای مورد نظر را به آن‌ها نمایش دهند. این چنین است که با تغییر الگوریتم‌ها ساز و کار نمایش محتواها به کاربران نیز تغییر می کند. قبلا درباره الگوریتم های منسوخ شده اینستاگرام صحبتی داشتیم. در ادامه نکاتی را در رابطه با الگوریتم های جدید اینستاگرام مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تفاوت فیلم و عکس

برخی به اشتباه تصور می‌کردند که اینستاگرام بین دو محتوای فیلم و عکس برتری بیشتر را به محتوای فیلم می دهد و به مخاطبان نمایش می‌دهد. اما با توجه به توضیحات اخیر اینستاگرام، هیچ تفاوتی بین نمایش فیلم و عکس نیست و تنها بر اساس رفتار کاربران به اولویت بندی در این‌باره می‌پردازد.

الگوریتم های جذاب اینستاگرام

فالوورهای فیک

الگوریتم های جدید اینستاگرام به گونه‌ای برنامه‌ریزی شدند که تفاوت بین فالوورهای واقعی و فیک را تشخیص می‌دهد. بنابراین در جهت جذب مخاطبین واقعی برای لایک و کامنت تلاش نمایید.

کامنت کوتاه یا طولانی

فرقی نمی‌کند که کامنت شما کوتاه یا طولانی باشد. چراکه الگوریتم‌های اینستاگرام بدون توجه به این ویژگی، نسبت به احتساب آن به عنوان کامنت اقدام می‌نماید.

اکانت شخصی یا تجاری

از دیگر ویژگی‌های الگوریتم اینستاگرام عدم تمایز  میان اکانت شخصی یا تجاری است. و اولویت‌بندی در نشان دادن محتوای شما تنها بر اساس تعامل‌تان با کاربران است.

زمان طلایی یک پست

بر اساس شایعات می گویند که طبق الگوریتم‌های اینستاگرام، بعد از انتشار یک پست میزان بازخورد و کامنت‌ها در نیم ساعت اول نقش مهمی در اولویت‌بندی فید دارد. اما در واقع چنین نبوده و اینستاگرام بر اساس اولویت‌های دیگری برای نمایش پست‌های‌تان به مخاطبان اقدام می‌نماید. مجموعه مانا رسانه با داشتن سابقه‌ای درخشان در زمینه بازاریابی و برندسازی در انواع پلتفرم‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام با الگوریتم‌های آن به خوبی آشنا است. بر همین اساس امور مربوط به طراحی و تولید محتوا در پیج پزشکی و پیج اشخاص را به بهترین وجه انجام می‌دهد.

الگوریتم های جدید اینستاگرام جهت فید

طبق جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام، اولویت‌بندی و نمایش پست‌های کاربران در  این شبکه اجتماعی بر اساس مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم صورت می گیرد.

علاقه کاربران

الگوریتم های جدید اینستاگرام به میزان علاقه کاربران در مورد پست‌های شما اهمیت بالایی می دهد و بر آن اساس به نمایش پست در صدر فید اینستاگرام هر مخاطب می‌پردازد. میزان علاقه نیز بر اساس معیارهایی مانند گذاشتن کامنت زیر پست، لایک، شیر کردن، سیو کردن و همچنین در محتوای ویدئو گزینه view تعیین می‌گردد. مجموعه دیجیتال مارکتینگ مانا رسانه سلیقه مخاطب شما را به خوبی درک می کند و به شما در انتخاب و طراحی مناسب پست‌ها کمک می‌نمایند.

صمیمیت بین کاربران

الگوریتم های جدید اینستاگرام بر اساس موارد مختلفی صمیمیت بین کاربران را شناسایی میکند. مواردی مانند مانند میزان کامنت، تگ شدن، فرستادن دایرکت، سرچ آی‌دی و نام افراد. سپس پست‌های آنان را در بخش بالایی فید اینستاگرام کاربران متقابل نمایش می دهد. به عنوان مثال کاربران به اقوام و دوستان خود بیشتر از سایرین اهمیت می دهند و به کامنت گذاشتن زیر پست و تگ شدن توسط این افراد علاقه‌مند هستند. الگوریتم‌های هوشمند اینستاگرام نیز این امر را متوجه می شود و پیوسته پست‌های افراد مورد علاقه را در بالاترین بخش فید اینستاگرامی کاربر قرار می‌دهد. در الگوریتم‌های قدیمی اینستاگرام تنها بر اساس فیلد زمانی پست‌ها جایگاه آن‌ها در فید مشخص می‌گردید. که این امر باعث می‌شد افراد تا مدت طولانی از رویدادهای اینستاگرامی کاربران مورد علاقه خود بی‌خبر بمانند.

زمان ایجاد پست

زمان یکی از عوامل بسیار مهم در نشان دادن پست‌های شما در فید اینستاگرامی افراد است. هر چند که موارد دیگری نیز در این امر دخالت دارند اما زمان هم یکی از این موارد بوده و لازم است در هنگام ایجاد  پست زمان مناسب و بهینه را بررسی و مورد سنجش قرار دهید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مانا رسانه از فعالان در زمینه کمپین های تبلیغاتی بوده و قادر به زمان‌سنجی مناسب برای ارسال پست‌ها است. این مجموعه مشاوره‌های لازم اینستاگرامی را در جهت توسعه برندینگ اشخاص نیز ارائه می‌دهد.

فالورهای اینستاگرام و الگوریتم

دفعات استفاده از پلتفرم اینستاگرام

طبق الگوریتم های جدید اینستاگرام، دفعات استفاده از این پلتفرم توسط کاربران، نقش مهمی در نشان دادن محتواها برای آن‌ها دارد. به عنوان مثال کاربرانی که خیلی کم به حساب خود سر می‌زنند دیگر فیلد زمانی مهم نیست و تنها محتواهای جدید به آنها نشان داده می‌شود. بنابراین لازم است جهت ارسال پست‌ها به میزان استفاده از این شبکه اجتماعی توسط مخاطبان خود توجه می کند و استراتژی کاری خود را بر این مبنا قرار دهید.

تعداد فالووینگ‌ها

تعداد فالووینگ‌ها با توجه به اینکه کم و یا زیاد هستند تاثیر مستقیمی در نشان دادن پست‌های آن‌ها برای شما دارد. به عنوان مثال هرچه فالوینگ‌های شما کمتر باشند قادر به دیدن پست‌های بیشتری از آنها هستید همینطور برعکس. اما نکته مهم این است که الگوریتم های جدید اینستاگرام در نمایش پست‌های فالووینگ‌ها چگونه  اولویت‌بندی می‌کند‌؟ در پاسخ باید گفت که اولویت‌بندی این پلتفرم بر اساس میزان  فعال بودن پیج است و با فعالیت کمتر در اکانت خود به مرور زمان دیگر پست‌های شما در فید اینستاگرام مخاطبان نمایش داده نمی شود.

نمایش استوری طبق الگوریتم های جدید اینستاگرام

استوری یکی از مهم‌ترین بخش‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام و مشاهده آن توسط کاربران نقش مهمی در معرفی کسب‌وکارها و توسعه آن توسط این پلتفرم دارد. الگوریتم‌های اینستاگرام در این زمینه به زمان استوری و میزان تعامل شما با مخاطبانشان اهمیت می دهد و استوری‌های شما را بر این اساس به آن‌ها نشان می‌دهد. بنابراین همواره به فعالیت منظم خود جهت تولید محتوا و تعامل هرچه نزدیک‌تر با مخاطبین ادامه دهید. مجموعه مانا رسانه در زمینه انواع تولید محتوای جذاب در قالب‌های متنی، عکس، ویدئو، موشن گرافیک و …جهت شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت گسترده‌ای دارد.

اکسپلور و الگوریتم‌های اینستاگرام

الگوریتم های جدید اینستاگرام در اکسپلور همانند فید اینستاگرامی است، با این تفاوت که کاربران این شبکه می‌توانند پست‌هایی را از حساب‌های ناشناس نیز دریافت نمایند. نمایش پست‌ها بر اساس علاقه موضوعی کاربران و با توجه به هشتگ و سرچ آنها صورت می‌گیرد.

پیروی از الگوریتم‌های اینستاگرام

با توجه به مواردی که در رابطه با الگوریتم های جدید اینستاگرام اشاره شد بهتر است برای موفقیت در کسب‌و‌کار خود در این پلتفرم به جای مقابله با آن به یادگیری و درک الگوریتم‌ها بپردازیم. مجموعه دیجیتال مارکتینگ مانا رسانه با ارائه و انجام راهکارهای مناسب میزان موفقیت پیج اشخاص و همچنین پزشکی را افزایش می‌دهد. برخی از این راهکارها عبارتند از:

  • استفاده از تقویم محتوایی منظم و انتشار محتوای با کیفیت و جذاب جهت بخش‌های مختلف اینستاگرام از جمله استوری و فید
  • افزایش تعامل با مخاطبین از طریق روش‌های مختلف مانند چالش، مسابقه، سوال و …
  • از محتوای ویدئویی و ساخت اسلاید غافل نشوید، چرا که کاربران برای مشاهده این محتواها زمان زیادی را صرف می کنند.
  • زمان‌سنجی صحیحی از مخاطبین خود داشته و بر اساس زمان حضور آنها به ارسال پست اقدام کنید.
  • استفاده از هشتگ‌ها به طور مناسب باعث افزایش بازدید از پیج شما است.
  • بازنشر محتواهای قدیمی به عنوان راهی موثر در جلب مخاطبین قدیمی و جدید است.
  • تحلیل و بررسی پیج اینستاگرام با تغییر اکانت شخصی به اکانت تجاری رایگان بوده و این فرصت را به صاحبان مارکتینگ اینستاگرام می‌دهد تا عملکرد خود را در رابطه با محتوای استوری، هشتگ و … پردازش نمایند.

جمع‌بندی الگوریتم‌های جدید اینستاگرام

الگوریتم های جدید اینستاگرام ضمن افزودن قابلیت‌های جدید باعث ایجاد مشکلاتی نیز برای کاربران و به خصوص صاحبان مشاغل فعال در این پلتفرم اجتماعی گردیده است. این الگوریتم‌ها در واقع همان هوش مصنوعی اینستاگرام بوده که بر اساس پردازش داده‌های کاربران نسبت به انتخاب و اولویت‌بندی محتوا و نشان دادن آن‌ها به مخاطبین می‌پردازد. بنابراین لازم است با این الگوریتم‌ها آشنا شویم و تولید محتوا و عملکرد خود را در راستای آن صورت دهید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مانا رسانه از بزرگترین مجموعه‌های فعال در سطح کشور که با برخورداری از کادری خلاق توانسته در زمینه برندینگ پزشکی و برندینگ اشخاص موفقیت‌های بی‌شماری کسب می کند. حوزه تخصصی این مجموعه تولید محتوای جذاب و با کیفیت در قالب‌های متنی فیلم و عکس، موشن گرافیک، کمپین‌های تبلیغاتی و … مطابق با کسب‌و‌کارهای مختلف است. مانا رسانه با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی فعال مانند اینستاگرام به برندینگ و کسب‌وکار شما شهرت و اعتبار می‌بخشد.

تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *