تولید محتوا, دیجیتال مارکتینگ, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

مخاطبین اینستاگرام در ایران چه کسانی هستند؟

مخاطبین اینستاگرام در ایران چه کسانی هستند؟

مقدمه مخاطبین اینستاگرام در ایران

اینستاگرام جزء پرطرف‌دارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و حتی در جهان است. از زمان راه‌اندازی اینستاگرام تا به امروز تعداد کاربران آن در کل دنیا به بیش از یک میلیارد نفر رسیده است؛ به همین خاطر کسب‌وکارهای اینستایی بسیار پررونق هستند. شناخت مخاطبین اینستاگرام در ایران و تعداد آن‌ها به کسب کارها و نحوه تولید محتوا اینستاگرامی بسیار کمک می‌کند. این شناخت سبب می‌شود تا مخاطب هدف خود را بهتر شناسایی کرده و از این پلتفرم در زمینه کسب درآمد نهایت بهره را ببرید. در این مقاله همراه ما باشید تا با مخاطب‌های اینستاگرام در ایران بیشتر آشنا شوید.

بیشترین مخاطبین اینستاگرام در ایران

بیشترین مخاطب‌های اینستاگرام در ایران نوجوانان و جوانان هستند که در طول روز بیشترین زمان را در اینستاگرام می‌گذرانند. در اینستاگرام قسمت‌های جذابی همچون استوری‌ها و لایوها و پیج‌های فروشگاهی و… وجود دارند که همین امر سبب جذب جوانان به این اپلیکیشن شده است.

مخاطبین اینستاگرام در ایران بر اساس جنسیت

از نظر جنسیت اگر مخاطبین اینستاگرام در ایران را بررسی کنیم درمی‌یابیم که تعداد کاربران خانم از آقایان بیشتر است. طبق آمارها ۴۳٫۷ درصد کاربران آقایان و ۵۶٫۳ درصد آن‌ها خانم‌ها هستند. این آمار تنها متعلق به ایران نیست؛ بلکه در سراسر دنیا خانم‌ها بیشترین کاربران اینستاگرام هستند. دلیل بالا بودن آمار کاربر خانم می‌تواند علاقه آن‌ها به خرید و سرگرمی بیشتر باشد؛ چراکه در اینستاگرام تعداد کسب‌وکارهای آنلاین زیاد بوده به همین خاطر تنوع محصولات زیاد و همچنین سرگرمی‌ها و آموزش‌های فراوانی در این پلتفرم وجود دارد.

انواع مخاطبین و فعالان اینستاگرامی

فعالان اینستاگرامی یا همان افرادی که دارای بیشترین دنبال‌کننده هستند، تأثیر بسیاری در جذب مخاطبین به اینستاگرام دارند. مخاطبین اینستاگرام در ایران به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

مخاطبین اینستاگرام در ایران: سلبریتی‌ها

افراد زیادی هستند که در اینستاگرام شهرت زیادی را به دست آورده‌اند، در واقع این افراد شهرت خود را مدیون این اپلیکیشن هستند. سلبریتی‌ها یکی از مخاطبین اینستاگرام در جهان هستند که توانسته‌اند تعداد بسیار زیادی مخاطب دیگر جذب خود کنند. این افراد تأثیر زیادی روی فالوورهای خود دارند. اکثر این افراد زندگی روزمره خود را به نمایش گذاشته و کاربران دیگر را جذب خود می‌کنند.

مخاطبین اینستاگرام در ایران چه کسانی هستند؟

افراد دارای کسب‌وکار آنلاین

اینستاگرام جزء مهم‌ترین رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار و بازاریابی است. امروزه مارک‌های اینستاگرامی بین مردم جایگاه ویژه پیدا کرده و محبوبیت زیادی دارند. باتوجه ‌به مخاطبان زیادی که در اینستاگرام وجود دارند، اکثر افراد به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود در این پلتفرم هستند. آنها می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای فقط با ساختن یک پیج و تبلیغات مؤثر کسب‌وکاری پررونق داشته باشند.

مخاطبین عادی

مخاطبین عادی دسته‌ای دیگر از کاربران اینستاگرام هستند که در آن پیج شخصی دارند و کاربران دیگر را نیز دنبال می‌کنند.

تعداد کاربران اینستاگرام در جهان و ایران

برای به‌دست‌آوردن آمار دقیق در مورد تعداد مخاطبین اینستاگرام در ایران باید تمامی گروه‌های سنی و جنسیت آن‌ها را در نظر گرفت. در ایران تعداد کاربران اینستاگرامی روزبه‌روز رو به افزایش است. در سال ۹۶ تعداد کاربران این پلتفرم در ایران ۲۴ میلیون نفر بوده است که در سال ۱۴۰۰ تعدادشان به ۴۸ میلیون رسیده است. با توجه ‌به این آمارها بیش از نصفی از جمعیت ایران از اینستاگرام استفاده می‌کنند. ایران در میان کشورهای استفاده‌کننده از اینستاگرام دارای رتبه هفتم جهانی است.

محبوبیت این اپلیکیشن در میان ایرانیان بسیار بالا بوده و حدود ۲۹ درصد از مردم ایران دارای اپلیکیشن اینستاگرام هستند. دلیل رشد چشمگیر تعداد مخاطبین اینستاگرام در ایران فیلتر بودن سایر شبکه‌های اجتماعی همانند یوتیوب، تلگرام و… است. مردم وقتی نمی‌توانند از سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، همگی به سمت اینستاگرام روی آورده‌اند.

میانگین سنی کاربران در ایران

مخاطبین اینستاگرام بیشتر در رنج سنی ۱۸ تا ۳۴ هستند. در واقع کاربران اینستاگرام در مقایسه با فیس‌بوک جوان‌تر بوده و این پلتفرم برای جوانان جزء برنامه‌های برتر به‌حساب می‌آید. طبق آمارها حدود ۷۲ درصد از نوجوانان از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ این یعنی جوانان اینستاگرام را به سایر شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند. در دسته‌بندی گروه‌های سنی در اینستاگرام محققان به آمار زیردست یافته‌اند:

  • رنج سنی ۱۸ تا ۲۹ سال ۵۹ درصد از کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند.
  • رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال ۳۳ درصد از کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند.
  • گروه سنی ۵۰ تا ۶۴ سال ۱۸ درصد از کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند.
  • رنج سنی ۱۸ تا ۲۹ سال ۵۹ درصد از کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند.
  • بالاتر از سن ۶۵ سال ۸ درصد از کاربران اینستا را تشکیل می‌دهند.

مخاطبین اینستاگرام در ایران چه کسانی هستند؟

سطح تحصیلی کاربران اینستاگرام

بیشترین تعداد مخاطبین اینستاگرام در ایران و جهان از نظر مدرک تحصیلی مربوط به دانشجویان است. به طور میانگین حدود ۳۷ درصد از کاربران اینستاگرام، دانشجویان هستند. افرادی که دارای مدرک دبیرستانی هستند ۲۷ درصد و کسانی که دارای مدرک دانشگاهی هستند ۳۳ درصد از کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند. با توجه به این آمارها درمی‌یابیم که بیشتر کاربران اینستاگرام دارای سواد بوده و بهتر است در سطح سواد آن‌ها محتواها نوشته شود.

زمان صرف شده کاربران ایرانی در اینستاگرام

تمامی افرادی که جزء کاربران اینستاگرام هستند در طول روز زمانی را به گذراندن وقت خود در این اپلیکیشن در نظر می‌گیرند. به طور میانگین در ایران کاربران اینستاگرام حدود ۲۸ دقیقه از زمان خود را در طول روز در اینستاگرام می‌گذرانند. این آمار برای افراد زیر ۲۵ سال حدود ۳۲ دقیقه بوده و برای افراد بالای ۲۵ سال ۲۴ دقیقه است.

مخاطبین هدف اینستاگرام در ایران

اینستاگرام یک پلتفرم بسیار مفید برای کسب درآمد است فقط کافی است راه‌های جذب مخاطب را بلد باشید. افرادی که در اینستاگرام به‌احتمال زیاد محصولات و محتوا شما را می‌پسندد و از خود علاقه نشان می‌دهند مخاطبین هدف نام دارند. احتمال خرید محصولات شما توسط مخاطب هدف بسیار بالا است، به همین خاطر یافتن آنها بسیار مهم است. شما می‌توانید با تجزیه‌وتحلیل فالوورهای خود، علایق مخاطبان و رنج سنی آنها را به دست آورید. این کار به شما در یافتن مخاطبین هدف کمک بسیاری می‌کند.

بهترین راه جذب مخاطبین اینستاگرام در ایران

استفاده از اینستاگرام برای راه‌اندازی کسب‌وکار به دلیل محبوبیتی که بین ایرانیان دارد بسیار مناسب است. برای جذب کردن مخاطبین اینستاگرام در ایران چندین روش وجود دارد که عبارت‌اند از:

خرید فالو اینستاگرام

باتوجه‌به اینکه میزان کیفیت و اعتبار یک پیج اینستاگرامی به تعداد فالوورها و مخاطبین آن بستگی دارد. بسیاری از پیج‌ها به دلیل زمان بر بودن پروسه جذب مخاطب از روش خرید فالوور فعال یا فیک استفاده کرده و از این طریق کسب‌وکار خود را رونق می‌دهند. معمولاً افراد با خرید فالوورها قصد دارند در عرض یک شب به درآمد بالا برسند.

مخاطبین اینستاگرام در ایران چه کسانی هستند؟

کامل کردن بیو اینستاگرام

اگر می‌خواهید مخاطبین اینستاگرامی را ترغیب کنید که وارد پیج شما شوند بهتر است در بیو خود کسب‌وکارتان را به‌صورت جذاب معرفی کرده و عبارات تأثیرگذار برای آن بنویسید. مطمئن باشید با داشتن بیو کامل و جذاب مخاطبین شما افزایش خواهند یافت.

داشتن فعالیت مفید و بالا

شما می‌توانید با خلاقیت بالا و استفاده از متن‌های کوتاه، پست‌های جذاب در اینستاگرام منتشر کنید. سعی کنید پست‌های خود را در ساعاتی که اینستاگرام شلوغ و دارای ترافیک بالا است منتشر کنید؛ چراکه در این ساعات امکان بازدید از پست شما بسیار افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید برای پست‌ها و استوری‌های خود از عکس‌های باکیفیت بالا استفاده کنید. با این کار مخاطب خودبه‌خود جذب آنان خواهد شد.

سخن آخر مخاطبین اینستاگرام در ایران

مخاطبین اینستاگرام در ایران بیشتر نوجوانان و جوانان هستند که روزانه زمان زیادی از وقت خود را صرفه چک کردن و فعالیت کردن در اینستاگرام می‌پردازند. با توجه ‌به بالا بودن مخاطبین اینستاگرام راه‌اندازی کسب‌وکار در این پلتفرم بسیار به‌صرفه و پردرآمد است، کافی است صاحب کسب‌وکار مخاطبین هدف خود را شناسایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *