تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, گرافیک, وبلاگ

شبکه اجتماعی پینترست + تاریخچه

شبکه اجتماعی پینترست

مقدمه شبکه اجتماعی پینترست

پینترست یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که در قالب برنامه موبایل (اپلیکیشن) و وب‌سایت در دسترس است. شما به کمک شبکه اجتماعی پینترست می‌توانید عکس، فیلم و مطالب گوناگون با محتوای عالی را به اشتراک بگذارید. این شبکه اجتماعی دارای یک موتور جستجوگر بسیار قوی و کاربردی و کامل است که در مارچ سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. قبلا در مقاله ای مجزا نیز ده شبکه اجتماعی را معرفی کرده بودیم که پینترست هم جز یکی از همین شبکه های برتر اجتماعی است.

شبکه اجتماعی پینترست چیست؟

نام این شبکه اجتماعی از ترکیب ۲ کلمه انگلیسی pin به‌معنای پونز و intrest به‌معنای علاقمندی گرفته شده‌است. مبنای کار این شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک به‌اشتراک‌گذاری مطالب شخصی است. شما می‌توانید مطالب و محتواهایی که در سایت‌های دیگر می‌بینید و به‌نظر شما دارای ارزش هستند را به شکل مرتب و سازمان‌یافته در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. این شبکه دارای ۲ کلمه pin و board است که برد همان آلبوم و پین هم همان کار لایک را در این شبکه انجام می‌دهد.

تاریخچه شبکه اجتماعی پینترست

برنامه‌نویسی پینترست در سال ۲۰۰۹ و توسط بن سیلبرمن شروع شد. نسخه کامل آن نیز در سال ۲۰۱۰ در دسترس عموم قرار گرفت. سیلبرمن و همکارانش در حوزه توسعه اپلیکیشن‌ها فعالیت می‌کردند. یکی از اپلیکیشن‌هایی که آن‌ها روی آن کار می‌کردند، اپلیکیشنی بود که برای خانم‌ها طراحی‌شده بود. خانم‌ها در این اپلیکیشن می‌توانستند لباس‌های مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را خریداری کنند. ایده پینترست هم اولین‌بار از همین‌جا وارد ذهن ایده پردازان آن شد. شبکه اجتماعی پینترست در اوایل بیشتر در حیطه مد و فشن، طراحی داخلی و آشپزی فعالیت می‌کرد. اما امروزه گسترش بیشتری پیدا کرده‌است. کاربران در این شبکه اجتماعی می‌توانند تصاویری را که دوست دارند با سنجاق به صفحه کاربری خود بچسباند.

شبکه اجتماعی پینترست

شیوه استفاده از پینترست

شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن موبایلی یا سایت رسمی پینترست به امکانات رایگان این شبکه‌ی اجتماعی دست پیدا کنید. این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید  ios توسعه داده‌شده و روزبه‌روز امکانات آن در حال آ‌پدیت است. پس‌از وارد شدن به سایت پینترست، باید یک حساب کاربری بسازید. برای این کار نیز شما به یک ایمیل و پسورد نیاز دارید. شما همچنین می‌توانید از طریق یک اکانت فیس‌بوک یا گوگل (جی میل) وارد پینترست شده و از خدمات آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این شبکه‌ی اجتماعی یک ابزار برای معرفی کسب‌وکارها نیز هست که شما می‌توانید برای بهره‌وری از خدمات آن، یک  bussines account بسازید. برای این کار در زمان ثبت‌نام می‌توانید گزینه بیزینس کانت راه بزنید. شما پس‌از ورود به حساب کاربری نیز باید امکانات خود را به امکانات تجاری ارتقا دهید. پس‌از انجام این کارها می‌توانید از ابزارهای بیشتری برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده کنید. از جمله این ابزارها می‌توان به rich pins و pinteres analytics اشاره کرد.

پس‌از ورودبه برنامه نیز باید علاقه‌مندی‌ها، سن و جنس خود را مشخص کنید تا چیزهایی که می‌خواهید ببینید را به شما نشان دهد. هرچه زمان حضور شما در این شبکه اجتماعی بیشتر باشد، هوش مصنوعی شبکه اجتماعی پینترست نیز سلیقه شما را بیشتر می‌شناسد و شخصی‌سازی بیشتری انجام می‌دهد. گزینه‌های متعددی در قسمت تنظیمات پروفایل این شبکه‌ی اجتماعی وجود دارد که شما می‌توانید با تنظیم آن‌ها، بهتر خودتان را معرفی کنید.

شبکه اجتماعی پینترست

شبکه اجتماعی پینترست چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم شروع کار با این شبکه اجتماعی با ثبت نام در آن آغاز می‌شود. ما در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم که پینترست چگونه کار می‌کند؟

جستجو

در قسمت بالا و سمت چپ صفحه یک قسمت برای جستجوی واژه‌ها وجود دارد. سعی کنید عبارتی که در این قسمت سرچ می‌کنید، ساده، کوتاه و مشخص باشند. همچنین هنگام سرچ هر عبارت، پینترست یکسری برچسب‌های دیگر را به شما پیشنهاد می‌دهد که به کمک آن‌ها جستجوی شما دقیق‌تر و شخصی‌تر خواهد بود.

به‌اشتراک‌گذاری محتوا

همان‌طور که شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توانید عکس‌ها و تصاویر خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، در اینترنت هم می‌توانید این کار را انجام دهید. شما با کلیک بر روی کلمه + می‌توانید عکس‌های موردنظر خود را (که از این به بعد به آن‌ها پین می‌گوییم) روی برد قرار دهید.

استفاده از پین

برای استفاده از این بخش شبکه اجتماعی پینترست باید تصویر موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس گزینه پین را بزنید. پس‌از آن نیز باید برد متناسب با آن را انتخاب کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

دنبال کردن یا فالو دیگران

 در این شبکه اجتماعی نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، امکان دنبال کردن و استفاده از محتوای دیگران وجود دارد.

ارسال و دریافت پیام

شما بعد از انتخاب یک پین در بالا و سمت راست صفحه می‌توانید گزینه send را مشاهده کنید. شما می‌توانید از طریق آن به هر شخصی که می‌خواهید، با وارد کردن آیدی یا ایمیل آن شخص در قسمت جستجو، پیام ارسال کنید.

پیدا کردن موضوعات جدید

شما می‌توانید در قسمت اکسپلور پینترست، آزادانه بگردید و موضوعات جدید را ببینید. پینترست، پین‌هایی که ممکن است مورد علاقه شما باشند را به شما نمایش می‌دهد. با کلیک بر روی هر کدام از این پین‌ها، ده‌ها و صدها فیلم دیگر به شما پیشنهاد داده می‌شود که با کلیک بر روی آن‌ها در اقیانوسی از ایده‌ها غوطه‌ور می‌شوید.

شبکه اجتماعی پینترست

مزایای استفاده از پرینترست

استفاده از این شبکه اجتماعی دارای مزایای زیادی است که ما در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

شما با استفاده از تصاویر می‌توانید ارتباط خود را گسترده طرح کنید

شبکه اجتماعی پینترست برای شما طراحی‌شده تا بتوانید از طریق تصاویر، قصه خود را تعریف کنید. اگر بتوانید از طریق تصویر یک محتوای حرفه‌ای تولید کنید، می‌توانید ارتباطات خود را گسترده کرده و کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

می‌توانید محصولات خود را آنلاین بفروشید

این شبکه اجتماعی قابلیت فروش محصول را فراهم کرده‌است. شما با هر عکسی که در این شبکه اجتماعی آپلود می‌کنید، می‌توانید یک لینک هم به وب‌سایت خود بدهید. کاربر از این طریق می‌تواند به‌طور مستقیم هر محصولی که می‌خواهد را بخرد. پس با آپلود محصولات، ضمیمه کردن لینک وب‌سایت را فراموش نکنید.

سئو بهتر

تاثیر این شبکه اجتماعی در سئو باورنکردنی است. اگر وب‌سایت خود را به‌درستی به پینترست وصل کرده باشید، ترافیک بالایی وارد وب‌سایت شما شده و ازآنجایی‌که بازدیدکنندگان سایت شما هدفمندتر هستند، احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری بیشتر است.

جمع بندی

شبکه اجتماعی پینترست در سال ۲۰۱۰ در دسترس عموم قرار گرفت. این شبکه اجتماعی برای انتشار محتوای تصویری طراحی شده و امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد برای فروش محصولات خود از این شبکه کمک می‌گیرند. از جمله مزایای استفاده از آن نیز می‌توان به ارتباطات گسترده‌تر، فروش آنلاین محصولات، سئوی بهتر و… اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *