سئو, وبلاگ

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه چیست ؟

وقتی صحبت از سئو می شود به طور کلی دو راه برای انجام آن وجود دارد. سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه.

سئوی کلاه سفید مجموعه تکنیک های استاندارد و اصولی در بحث سئو می باشد. تمرکز اصلی سئو کلاه سفید بر روی جذب هدفمند و واقعی کاربران در بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن می باشد، اما سئوی کلاه سیاه، یک عمل مجرمانه برخلاف قوانین موتورهای جستجو است و برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای خواندن مقاله سئو چیست اینجا را کلیک کنید.

چرا تکنیک های سئو کلاه سیاه وجود دارند؟!

حال که این دسته از روش های سئو کلاه سیاه، به طور جدی از طرف گوگل محکوم شده اند، اصلاً چه دلیل دارد که وجود داشته باشند و عده ای این روش ها را آموزش ببینند؟

مقاله های آموزشی در زمینه سئو (بهینه سازی سایت)، معمولا توسط متخصصین این حوزه یا کسانی که در این زمینه فعال هستند نوشته می شود. این افراد متخصص معمولا آنالیز های دقیقی در مورد میزان جستجوی کلمات انجام می دهند و هر مقاله ای که نگارش می کنند با هدف کسب جایگاه اول در عبارات مشخصی خواهد بود.

شاید بشود گفت مهمترین دلیل وجود این دست مقالات، تقاضای بالا و تعداد جستجوهای کاربران است.

افراد زیادی به دنبال یادگیری تکنیک های سئو کلاه سیاه هستند و این فرصت نا درستی برای جذب بازدیدکننده است.

از طرفی، شما وقتی در مورد تکنیک های ممنوعه گوگل شناخت پیدا می کنید، می توانید با آگاهی بهتری روش های درست و اصولی را در سایت خود پیاده کنید زیرا یاد می گیرید که چه روشی درست و چه روشی نادرست است.

سئو کلاه سیاه چیست؟

برخی تکنیک خطرناک سئو کلاه سیاه

1.خرید لینک:

بیشتر افراد برای اینکه بتوانند لینک های ورودی بیشتری بگیرند و سریع تر در صفحات اول قرار بگیرند، اقدام به خرید بک لینک می کنند. این روش یکی از بدترین روش های سئو کلاه سیاه است.

مالکان سایت فکر می کنند که با خرید بک لینک، می توانند سایت خود را سریع تر به رتبه اول بیاورند و در همان رتبه بمانند و همچنین دیگر لازم نیست بابت تولید محتوا کلی هزینه کنند اما باید بگوییم، خرید بک لینک یکی از موارد سئو کلاه سیاه است و گوگل امروزه به افرادی که می خواهند با دورزدن قانون، سایت خود را بهینه نمایند، شدید برخورد خواهد کرد.

2. استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی

منظور از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) پر کردن محتوای وب سایت با کلمات کلیدی مشخص و با هدف کسب رتبه می باشد. در واقع این کار تلاشی است در این جهت که موتورهای جستجو را متقاعد به مرتبط بودن محتوای صفحه با آن کلمات کنیم.

اضافه کردن مترداف و هم خانواده های یک کلمه کلیدی بدون اینکه از سمت کاربر ضرورتی داشته باشد، تجربه کاربری منفی را ایجاد می نماید. در نتیجه این کار باعث ایجاد کیوورد استافینگ یا Keyword Stuffing می شود.

3.شبکه های وبلاگی خصوصی (سئو کلاه سیاه چیست)

یکی از روش های سئو کلاه سیاه این گونه است که فرد اقدام به خرید چند دامنه منقضی شده مرتبط و دارای اعتبار کرده و پس از راه اندازی وب سایت در آن، مطالبی مشابه با مطالب وب سایت خود در آن منتشر می کند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

4. بهینه سازی بیش از حد یا over-optimization

یکی از موارد مهم در بالا رفتن رتبه سایت، بهینه سازی سایت است اما برخی مواقع آنقدر به فکر این بهینه سازی هستیم که رضایت کاربر در اولویت‌های بعدی قرار می گیرد؛ به این مورد بهینه سازی بیش از حد سایت یا Over Optimization می گویند

5. تولید محتوای خودکار (سئو کلاه سیاه چیست)

این روش از تولید اطلاعات که به تولید اتوماتیک یا همان اتو-تولید محتوا، گفته میشود یک روش سئو کلاه سیاه می باشد که محتوا توسط برنامه های خاصی به صورت خودکار تولید می شوند.

محتواهایی که به صورت  اتوماتیک تولید شده اند به طور کلی مفهوم خاصی رو به کاربر نمی رسانند و فقط چندین کلمه کلیدی که بیشتر جستجو می شوند تکرار می شوند.

6. مخفی کاری (Cloaking)

تکنیک دیگری از سئو کلاه سیاه cloaking می باشد. در این روش صفحات وب سایت ها بیش از اندازه بهینه سازی شده اند و خزنده های موتور های جستجو با استفاده از این روش توسط ربات هایی که خود را به جای انسان جا زده اند فریب داده می شوند، که بعد از گذشت مدت کوتاهی این رفتار ربات ها نیز که بر اساس الگوریتم می باشد شناسایی شده و سایت جریمه می شود.

7. کامنت های اسپم (سئو کلاه سیاه چیست)

حتما تا به حال مشاهده کرده اید که افرادی زیر پست های شما کامنت گذاری می کنند یا لینک های سایت خود را قرار می دهند که از نظر محتوا و موضوع هیچ ارتباطی با سایت شما ندارند.

ممکن است که خود شما این کار را انجام بدهید. باید گفت چنین کامنت هایی را کامنت اسپم می گویند. کامنت اسپم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که افراد اغلب فکر می کنند، بر روی سایت تاثیر مثبت دارد.

تماس با گروه مانارسانه

شماره تماس: 09192495272

برای ارتباط از طریق واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *