سئو, طراحی سایت, وبلاگ

سئو چیست ؟

سئوچیست

سئو چیست ؟ SEO چیست ؟

SEO مخفف “بهینه سازی موتورهای جستجو” است.

به عبارت ساده ، به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش بازدید هنگام مشاهده محصولات یا خدمات مربوط به کسب و کار شما در Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو است. هر چه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند ، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به کسب و کار شما بیشتر است.

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای خزیدن در صفحات وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر و جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات از ربات ها استفاده می کنند، سپس گوگل این اطلاعات را فهرست یا به اصلاح ایندکس می کند.

فهرست (ایندکس) را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن کتابدار (گوگل) می تواند کتاب (یا صفحه وب) را جمع آوری کند تا به شما کمک کند دقیقاً آنچه را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.

در مرحله بعد ، الگوریتم های گوگل صفحات ایندکس شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی تجزیه و تحلیل می کنند تا تعیین شود که صفحات به چه ترتیبی باید در نتایج جستجوی یک کاربر ظاهر شوند. در مثال کتابخانه که زدیم ، کتابدار تک تک کتاب های موجود در کتابخانه را خوانده است و می تواند دقیقاً به شما بگوید که کدام یک پاسخ سوالات شما را بهتر خواهد داد.

چرا SEO برای بازاریابی مهم است؟

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد سالانه میلیاردها جستجو انجام می دهند، که این سرچ ها اغلب با هدف پیدا کردن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات است.

دیده شدن بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو می تواند تأثیر مهمی در موفقیت شما بین رقبا شما داشته باشد.

در کل، SEO پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. هنگامی که می فهمید کاربران وب سایت شما چه می خواهند ، می توانید این دانش را در کمپین های خود، در وب سایت خود ، در رسانه های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید.

سئوچیست

اهداف سئو چیست ؟

10 هدف SEO در سال 2021:

  1. ایجاد لیست کلمات کلیدی
  2. تجزیه و تحلیل نتایج صفحه اول گوگل
  3. دسته بندی کلمات کلیدی (آپدیت جدید)
  4. ایجاد محتوای متفاوت یا بهتر
  5. افزودن پیوند
  6. بهینه سازی صفحات داخلی سایت
  7.  بهینه سازی متناسب با اهداف جستجو
  8. افزایش جذابیت محتوا
  9.  لینک گیری
  10. بروزرسانی و بهبود صفحات قدیمی

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به مجموعه روش هایی گفته می شود که در آن ها برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو از طرق غیر قانونی ای که قوانین موتورهای جستجو را نقض می کنند استفاده می شود.

اصطلاح “کلاه سیاه” در فیلمهای غربی ایجاد شد تا “افراد بد” را از “بچه های خوب” که کلاه سفید بر سر دارند تشخیص دهد. اخیراً این اصطلاح برای توصیف هکرهای رایانه ای ، ایجادکنندگان ویروس و افرادی که اقدامات غیراخلاقی با رایانه انجام می دهند ، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی تاکتیک های سئو کلاه سیاه:

  1. بمباران کلمات کلیدی
  2. عوض کردن صفحات
  3. سرقت دامنه
  4. ریدایرکت های پنهانی
  5. شبکه های بلاگ های خصوصی
  6. تبادل لینک
  7. لینک‌ها و متون پنهان
  8. پنهان‌کاری
  9. تکثیر محتوا
  10. هکینگ
  11. کلیک بیت‌های تقلبی
  12. کلمات کلیدی بی‌ربط و محتوای بی‌کیفیت

سئوچیست

سئو کلاه سفید

منظور از سئو کلاه سفید استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های مورد قبول گوگل است. هدف از این تکنیک ها ارائه بهترین نتایج برای کاربران موتورهای جستجوست. به عنوان مثال یکی از این تکنیک ها در اولویت قرار دادن کاربران نسبت به موتورهای جستجو است.

سئو کلاه سفید ( White Hat ) مطمئن‌ترین روش بهینه‌سازی سایت برای موتور های جستجو به حساب می‌آید زیرا در این روش بر اساس تکنیک‌های تعریف‌شده از طرف گوگل سایت خود را بهینه می‌کنید و از هرگونه مجازات از سوی گوگل به دور خواهید بود.

مهمترین و ‌بهترین تکنیک‌های سئوی کلاه سفید‌ انتخاب کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوای تخصصی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *