تبلیغات, تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

ریلز اینستاگرام برای بازاریابی

همه چیز درباره ریلز اینستاگرام

همه چیز درباره ریلز اینستاگرام برای بازاریابی

یک ویدئوی کوتاه جذاب جدید که Instagram Reels نام دارد، در اینستاگرام در حال استفاده است. مشابه TikTok، ریلز اینستاگرام به سازندگان محتوا راه پویاتری برای سرگرم کردن و جذب مخاطبان می دهد. و از آنجایی که بسیاری از برندها در حال حاضر در این پلتفرم حضور دارند، منطقی است که ریلز اینستاگرام را برای بازاریابی و فراتر از آن در نظر بگیریم.

ریلز یکی از ویژگی‌های پلتفرم اینستاگرام است که کاربران را قادر می‌سازد تا ویدیوهای کوتاه با طول ۱۵ یا ۳۰ ثانیه ضبط و منتشر کنند. ریلزها می توانند یک ویدیو یا چند کلیپ باشند، که بروی آن می توانید یک موسیقی تنظیم کنید و از جلوه های خلاقانه نیز استفاده کنید.

ریلز چیست؟

اگر یک چیز وجود داشته باشد که اینستاگرام با ایجاد ریلز اینستاگرام به آن دست یافت، این است که فقط محتوا نیست که پادشاه است، بلکه محتوای ویدیویی هم پادشاه تولید محتوا است. در آگوست 2020 – از آنجایی که کشورهایی مانند ایالات متحده به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، به فکر ممنوع کردن TikTok بودند – اینستاگرام Reels را به عنوان مجموعه‌ای از ویژگی‌های ویرایش صوتی و تصویری جدید مشابه آنچه کاربران در تیک تاک می بینند، راه‌اندازی کرد. و این ویژگی رو به رشد اکنون تا 20 درصد از فعالیت کاربران در اینستاگرام را به خود اختصاص داده است. با این درصد می توانیم متوجه شویم که ریلزها ، عضو جدایی ناپذیر پلتفرم اینستاگرام خواهند ماند.

ریلز یک ویژگی اینستاگرامی است که به کاربران اجازه می دهد تا قبل از به اشتراک گذاری در برنامه، کلیپ های ویدیویی را برای حداکثر 60 ثانیه آپلود کنند که می توانند آن ها را ویرایش کنند، صدا دوبله کنند یا جلوه هایی به آن اضافه کنند. این کلیپ‌های ویدیویی کوتاه به کاربران اجازه می‌دهد محتوای خلاقانه منتشر کنند، شخصیت خود را به نمایش بگذارند، مارک‌های تجاری را به بازار معرفی کنند یا فقط سرگرم کننده باشند. ریلزها را می‌توان در زیر تب برنامه در نمایه‌ حساب کاربری پیدا کرد و در فیدهای اینستاگرام، استوری‌ها یا تب‌های کاوش (اکسپلور) به اشتراک گذاشت.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

  • وارد حالت Reels در اینستاگرام شوید.
  • نماد + را در سمت راست بالای صفحه اصلی خود انتخاب کنید و روی Reels ضربه بزنید.
  • شروع به ضبط ویدیو یا اضافه کردن کلیپ های از پیش ذخیره شده کنید.
  • صدا برای ریلز را پیدا کنید.
  • یک ویدئوی ریلز در اینستاگرام پست کنید.

همه چیز درباره ریلز اینستاگرام

چگونه آهنگ ها و صداهای پرطرفدار اینستاگرام را پیدا کنیم؟

اگر می خواهید آهنگهای پرطرفدار اینستاگرام Reels را پیدا کنید، چند گزینه مختلف در دسترس است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها مرور از طریق اینستاگرام است:

صداهای Reel که توسط حساب‌های محبوب استفاده می‌شود را مرور کنید یا هشتگ‌های محبوب مانند آهنگ‌های #trending یا ترندموزیک را جستجو کنید. همچنین می‌توانید آهنگ‌ها و صداهای پرطرفدار ریلز را با ضربه زدن روی ریلز که در صفحه کاوش خود پیدا می‌کنید، کلیک کردن روی نام آهنگ در گوشه سمت چپ پایین، و نگاهی به تعداد افرادی که با آن صدا Reel ساخته‌اند، بیابید.

هنگامی که تصمیم گرفتید آهنگی محبوب است یا خیر – و روند رو به رشدی دارد – می توانید آن را برای زمانی که آماده ساخت ریلز خود هستید ذخیره کنید.

بهترین زمان برای ارسال ریلزها در اینستاگرام چه زمانی است؟

تا آنجا که می دانیم، زمان مناسبی برای پست کردن ریلز های اینستاگرام وجود ندارد، اما مانند هر شکل دیگری از محتوای اینستاگرام، زمان بندی پست های شما می تواند در معیارهای تعامل آنها نقش داشته باشد. اگر می‌خواهید ریلز شما تا حد امکان توسط افراد بیشتری دیده شود، باید در زمان‌های اوج ارسال کنید: زمانی از روز که بیشتر مخاطبان شما در اینستاگرام فعال هستند. می‌توانید با استفاده از حساب اینستاگرام Business یا Creator خود و ضربه زدن روی Insights برای رفتن به داشبورد حرفه‌ای خود، متوجه شوید که زمان اوج شما چقدر است. معیارهای تعامل را از دکمه Reels Insights مشاهده کنید

در اینجا می‌بینید که چه زمانی مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند. تعاملات آنها، علاقه‌مندی‌هایشان و معیارهای بیشتری که به شما درک بهتری از نحوه دسترسی به بهترین مخاطبانتان می‌دهد.

چرا از ریلز های اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

ارزش آن را دارد که Reels را به عنوان بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی خود امتحان کنید. همانطور که میدانید، اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. این مخاطبان قابل توجهی است، و اگر قبلاً در اینستاگرام بازاریابی کرده اید، پس این یک راه خوب برای ادامه بازاریابی است. یکی دیگر از مزایای استفاده از ریلزهای اینستاگرام برای بازاریابی شما این است که این ویدیوهای کوتاه نه تنها به دنبال کنندگان شما، بلکه در صورت داشتن یک حساب عمومی به جامعه گسترده نیز می رسد.یعنی همان اکسپلور رفتن ویدئوی شما و دیده شدن توسط جامعه بزرگی از مخاطبان!

ریلزها همچنین طول عمر بیشتری دارند، بنابراین می توانید آنها را در فید خود و برگه ریلزها نمایه خود قرار دهید. اگر آنها را در استوری های اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید، مشمول عمل ناپدید شدن 24 ساعته مثل سایر استوری ها می شوند. در نهایت، آنها سرگرم کننده هستند! یکی از بهترین دلایل برندها برای استفاده از Reels، ارزش سرگرمی است. در این سال ها محتوای ویدیویی در حال انفجار است و Reels راهی کاربرپسند برای استفاده از این واقعیت به نفع کاربران اینستاگرام در همه جا در اختیار شما قرار می‌دهد – کسانی که می‌خواهند بخندند، لبخند بزنند و محتوای هیجان‌انگیزتری را از برندهای مورد علاقه خود ببینند. در حقیقت با ریلز میتوانید هر روز مخاطب خود را با خودتان در ارتباط نگهدارید.

ریلزها چگونه با TikTok مقایسه می شوند؟

Reels یک فناوری نسبتاً نوپا است. اولین بار در سال 2019 در برزیل راه اندازی شد، سپس در آگوست 2020 به ایالات متحده و 50 کشور دیگر منتقل شد. در حالی که احتمالاً پاسخی مستقیم به محبوبیت روزافزون Tiktok است، Reels در برنامه اینستاگرام کمی دشوارتر است اما نتایج این الگوریتم بسیار قابل توجه است، بنابراین کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاهی از برندهایی را که دنبال می‌کنند، به راحتی و به همان راحتی اکانت‌های ناآشنا، اما احتمالاً بر اساس علایق خود، ببینند.

یکی از مزیت های تیک تاک اما ویرایش فیلم ، گذاشتن افکت یا جلوه ها و موسیقی و ابزارهای ویرایش حرفه ای تری است که در ریلز اینستاگرام وجود ندارد. البته، تنها تمرکز TikTok ویدیوی کوتاه است، بنابراین منطقی است که آنها رتبه بالاتری نسبت به اینستاگرام  را دارند.

به طور کلی، ریلز هنوز رقیب مستقیم تیک تاک نیست، اما برخی از مقایسه‌ها از وقتی ریلز در پلتفرم اینستاگرام ادغام شده ، انجام می شود. زیرا در اینستاگرام با وجود تعداد کاربر بالا، بستر خوبی برای برندینگ و بازاریابی برند آماده شده است.

همه چیز درباره ریلز اینستاگرام

آنچه باید در مورد الگوریتم ریلزهای اینستاگرام بدانید

مانند اکثر محتوای اینستاگرام، Reels بر اساس الگوریتم اینستاگرام رتبه بندی می شوند. این الگوریتم بر اساس تعدادی از عوامل مختلف است که شامل تعامل پست، طول، محتوا و موارد دیگر است. چیزی که باید در مورد الگوریتم به خاطر بسپارید این است که هیچ ترفندی برای کسب رتبه بالاتر در فیدهای کاربران وجود ندارد. در حالی که کاربران اینستاگرامی وجود دارند که ممکن است از طریق روش هایی مانند مسابقه و هدایا سعی در جلب مشارکت بالایی داشته باشند، این تاکتیک ها لزوما به موفقیت طولانی مدت منجر نمی شوند. اما کاری که می توانید انجام دهید تا محتوای شما دیده شود این است که این نکات را در نظر داشته باشید:

  • محتوایی ایجاد کنید که کوتاه، شیرین و مرتبط با زمان اجتماعی فعلی باشد.
  • به طور منظم پست کنید تا اینستاگرام از شما انتظار داشته باشد که مقدار ثابتی از محتوای Reel تولید می کنید.
  • با محتوای خود خلاق باشید و به جای اینکه فقط بازنشر کنید محتوا را بسازید.
  • از ابزارهای اینستاگرام برای ویرایش و بهبود ویدیوهای خود استفاده کنید.
  • هشتگ های ویژه اینستاگرام را که مربوط به محصولات، خدمات و پایگاه شما هستند اضافه کنید.

بنابراین با کمی خلاقیت و جهت گیری تولید، می توانید در کمترین زمان به یک خبره Reel تبدیل شوید.

نکات نهایی

اینستاگرام در دهه اول فعالیت خود تعداد زیادی ویژگی هیجان انگیز ایجاد کرده و Reels نیز به همان اندازه موفق است. کاربران در حال حاضر آماده تماشای محتوای ویدیویی در این پلتفرم هستند و این ویدیوهای کوتاه به طور کلی در رسانه های اجتماعی بسیار محبوب هستند. تا زمانی که مخاطبان و طرفداران این نوع ویدئو ها وجود دارند، آینده برای این ویژگی جدید روشن به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *