تبلیغات, تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, فروش و بازاریابی, وبلاگ

انواع روش های نوین تبلیغات اینترنتی

انواع روشهای تبلیغات اینترنتی

جدیدترین و امروزی‌ترین روش‌ها برای تبلیغات که کمتر کسی میداند

تبلیغات هم مانند هر چیز دیگری در دنیای امروز تحت تاثیر تغییرات، به خصوص تغییر و پیشرفت تکنولوژی قرار گرفته و مطابق با آن پیشرفت می‌کند. روش‌های قدیم تبلیغات مانند تبلیغات میدانی، تلویزیونی، رادیویی و… این روزها جای خود را به روش های نوین تبلیغات اینترنتی داده‌اند. هر چند هنوز هم هستند افراد یا کسب و کارهایی که روش‌های قدیمی تبلیغات را به روش‌های جدید ترجیح می‌دهند اما جای شک نیست که دنیای پیشرفته امروز، با روش‌های جدید سازگارتر است. در ادامه به معرفی چند مورد از جدیدترین شیوه‌های تبلیغاتی مطابق با دنیای نوین و مدرن امروز صحبت خواهیم کرد.

چرا باید از روش های نوین تبلیغات اینترنتی استفاده کرد؟

با گذشت زمان و پیشرفت علم و دانش، همه چیز تغییر کرده و شکل جدیدی به خود گرفته است. این روزها دیگر کارها به شکل قدیم و با روش‌های زمان‌بر انجام نمی‌شوند و تلاش می‌شود که روش‌هایی جایگزین شوند که بیشترین حجم کار را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند یا بازدهی زحمتی که برای کار کشیده می‌شود را چند برابر کنند. یکی از این روش‌ها استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغات به جای روش‌های قدیمی است. استفاده از روش‌های جدید ساده‌تر، سریع‌تر و بعضا کم‌ هزینه‌تر هم هست. به علاوه این روش‌ها در بیشتر زمینه‌ها کاربرد دارند و حتی کوچک‌ترین کسب و کارها هم قادر به استفاده از آن‌ها هستند.

ویژگی‌های یک روش تبلیغاتی خوب و موثر

تبلیغات اهمیت زیادی دارد اما از آن مهم‌ترین انتخاب یک روش تبلیغاتی خوب و موثر است. تفاوتی ندارد که قصد انتخاب چه نوع روشی برای تبلیغات کسب و کار یا برند خود را دارید. چه انتخاب شما یکی از روش های نوین تبلیغات اینترنتی باشد و چه قصد استفاده از روش‌های سنتی و رایج تبلیغات را داشته باشید، در هر حالت تبلیغات زمانی بازده خواهد داشت که مناسب نیاز شما باشد. برای انتخاب بهترین روش تبلیغ ابتدا باید با ویژگی‌های یک روش خوب آشنا بود که عبارتند از:

  • روشی را انتخاب کنید که تبلیغ با آن قانع کننده باشد
  • روش تبلیغ باید هدف گذاری باشد
  • در روش انتخابی باید امکان شخصی‌سازی کردن تبلیغ وجود داشته باشد
  • هزینه استفاده از روش مورد نظر نباید از بازدهی آن بیشتر باشد
  • روش انتخابی باید قابلیت تغییر و استفاده از ایده‌های خلاقانه را داشته باشد
  • روش باید برای بیشتر مخاطبان قابل استفاده باشد
  • و بسیاری موارد دیگر

روش های نوین تبلیغات اینترنتی در دنیای امروز کدامند؟

تا همین چند سال پیش اگر صحبت از تبلیغ محل یا محصولی می‌شد، چند گزینه محدود مانند تلویزیون و رادیو وجود داشتند و در نهایت بنرهای سطح شهر جدیدترین شیوه تبلیغ بودند. امروزه اما روش های نوین تبلیغات اینترنتی جایگزین روش‌های قدیمی که بعضی از آن‌ها منسوخ شده، هستند و در مواردی حتی کاربرد و نتیجه چند برابر دارند.

آشنایی با روش‌ها و متدهای جدید تبلیغاتی هم برای صاحبین کسب و کار و هم برای مجموعه‌های تبلیغاتی موثر است. مهم‌ترین روش‌ها برای تبلیغات حرفه‌ای در دنیای امروز عبارت از موارد زیر هستند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و تبلیغ از این طریق یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغات در دنیای امروز است. محتوا موضوع اصلی ابزارهای ارتباطی امروزی مانند سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و… است، به همین دلیل در تبلیغات هم تاثیر زیادی دارد.

بازاریابی محتوا و تبلیغات

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

نباید انکار کرد که این روزها بیشتر افراد در تمام سنین جذب شبکه‌های اجتماعی شده‌اند و این موضوع هم خوب و هم بد است. مزیت مهم این موضوع استفاده از شبکه‌ها به عنوان محل  تبلیغات است. این کار نیاز به آشنایی با انواع شبکه‌های اجتماعی و نحوه تولید محتوا در هر یک دارد.

تبلیغات با ریپورتاژ

تبلیغات با ریپورتاژ یکی دیگر از روش های نوین تبلیغات اینترنتی است. این روش در واقع به معنی معرفی کسب و کار با شکل و فرمتی مشخص به مخاطبان است. تصور کنید وارد جمعی غریبه می‌شوید و ملزم به معرفی خود هستید. این کار بسیار سخت خواهد بود اما اگر قبل از شما فردی به معرفی هر چند جزئی شما بپردازد، ارتباط شما با جمع راحت‌تر خواهد شد. این کار ریپورتاژ آگهی است. ریپورتاژ محتوایی اغلب متنی است که معرفی محصول یا کسب و کار را به کامل‌ترین شکل انجام داده و در کنار آن به تبلیغ یک مجموعه مرتبط هم می‌پردازد.

تبلیغات کلیکی| روش های نوین تبلیغات اینترنتی

نوع دیگری از روش‌ها و متدهای جدید تبلیغاتی، تبلیغات کلیکی است. در این شیوه تبلیغ، فرد با یک کلیک در سایتی خاص به سایت مورد نظر ارجاع داده می‌شود. این روش مناسب تبلیغ با سایت‌های جستجوگر است.

تبلیغات نوتیفیکیشن

تبلیغات از طریق نوتیفیکیشن یکی دیگر از روش های نوین تبلیغات اینترنتی که گاهی می‌تواند آزاردهنده هم باشد. در این روش تبلیغ سایت، صفحه اجتماعی یا سایر شبکه‌ها از طریق آهنگ انجام می‌شود. مزیت این نوع تبلیغ در دسترس بودن همیشه موبایل و امکان ارسال نوتیفیکیشن در هر ساعت شبانه روز بسته به استفاده از اینترنت و… است و ایراد بزرگ آن وابسته بودن به اینترنت است. به عبارتی اگر اینترنت سیستم یا گوشی روشن نباشد تبلیغاتی در نوتیف‌ها نمایش داده نمی‌شوند.

نکاتی که در انتخاب روش تبلیغاتی باید در نظر گرفته شوند

روش های نوین تبلیغات اینترنتی زمانی نتیجه‌بخش خواهند بود که به درستی انتخاب شوند و این موضوع هم به آشنایی با اصول انتخاب روش درست بستگی دارد. یک انتخاب حرفه‌ای، مستلزم دقت و بررسی است و برای انتخاب روش تبلیغات باید نکات زیر را در نظر گرفت.

بازاریابی محتوا

شناسایی مخاطب

در تمام روش های تبلیغاتی از نوع نوین یا سنتی مخاطبان ما افرادی هستند که در نهایت به مشتری تبدیل خواهند شد. یک فرد عادی زمانی جذب تبلیغ می‌شود و از طریق آن تبلیغ برای مجموعه سودآوری خواهد داشت که موضوع تبلیغ یا نحوه ارائه آن یکی از نیازهای او را برطرف کند. همچنین در صورتی که تبلیغ طبق سلیقه مخاطب باشد هم جذب بیشتر و بهتر اتفاق خواهد افتاد. برای شناسایی مخاطب باید سن، جنسیت، شغل و علایق گروه عمده و اصلی مخاطبان را بررسی کرد.

موضوع

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در انتخاب روش تبلیغاتی به خصوص روش های نوین تبلیغات اینترنتی تاثیر دارد، موضوع تبلیغ است. امروزه بیشتر مجموعه‌های تبلیغاتی بیشتر وقت خود جهت آماده‌سازی یک تبلیغ را صرف پیدا کردن بهترین موضوع برای آن می‌کنند. تا زمانی که موضوع تبلیغ جذاب و متفاوت نباشد، هیچ روشی توانایی جذب مخاطب را نخواهد داشت.

شرایط جامعه

علاوه بر شرایط مخاطبان، جامعه‌ای که کسب و کار در آن فعالیت داشته و تبلیغ خود را در آن انجام می‌دهد هم شرایطی دارد که برای انتخاب بهترین روش تبلیغاتی باید در نظر گرفت. نیاز روز جامعه، دغدغه عموم مردم، ابزارها، دستگاه‌ها و سطح آگاهی آ‌ن‌ها نسبت به تبلیغات، واکنش مشتریان نسبت به تبلیغات مختلف و… از مواردی هستند که برای انتخاب یکی از روش های نوین تبلیغات اینترنتی باید به آن‌ها توجه کرد.

حرف آخر روش های نوین تبلیغات اینترنتی

روش های نوین تبلیغات اینترنتی امروز برای بیشتر کسب و کارها کاربرد دارند و حتی افراد یا کسب و کارهایی که بودجه زیادی در اختیار ندارند هم قادر به استفاده نوعی از آن‌ها هستند. آشنایی با این روش‌ها، مزایا و نحوه استفاده از آن‌ها موضوعاتی بود که در این مطلب در مورد آن‌ها صحبت شد و در کنار آن‌ها چند مورد از جدیدترین متدهایی که برای تبلیغات قابل استفاده هستند را نیز معرفی کردیم. البته آشنایی بیشتر با این موضوع نیاز به اطلاعات بیشتر یا سپردن کار تبلیغات به مجموعه‌های حرفه‌ای در این زمینه دارد.

خدمات تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *