برند سازی, تبلیغات, تولید محتوا, وبلاگ

راهنمای کامل انجام تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

راهنمای کامل انجام تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

شاید شما نیز به عنوان یک پزشک سوال کنید که شروع تبلیغات پزشکی در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟ مزایای انجام تبلیغات گسترده در شبکه اجتماعی اینستاگرام چیست؟ آیا باید از آخرین آپدیت‌های اینستاگرام آگاه باشم؟ ضمن انتشار محتوای تبلیغاتی پزشکی در فضای اینستاگرام می‌توانید برندینگ خود را به تعداد گسترده‌ای از مخاطبان هدف معرفی کنید و در مسیر کسب شهرت و درآمد مطلوب گام بزرگی بردارید. مهم‌ترین مزایای تبلیغ برندینگ پزشکی در اینستاگرام شامل ایجاد تعامل موثر با کاربران، انتشار انواع محتوای بصری، رایگان و مقرون به صرفه بودن و… است. برای این کار می‌توانید انواع محتوای مربوط به نمونه کارهای موفق پزشکی، مطالب آموزشی پزشکی و… را در قالب استوری یا پست انتشار دهید تا به اکسپلور بروید. بسیاری از پزشکان جهت شروع فعالیت تبلیغاتی در فضای اینستاگرام از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک می‌گیرند؛ برای این کار می‌توانید با کارشناسان تیم مانارسانه در ارتباط باشید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با مراحل و نکات مربوط به انجام تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا کنیم‌.

اهمیت انجام تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

راهنمای کامل انجام تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

انجام تبلیغات متنوع و جذاب در شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بهترین راهکارهایی است که پزشکان جهت معرفی برندینگ خود در جامعه انتخاب می‌کنند. پزشکان متخصص ضمن تبلیغ برند شخصی در اینستاگرام می‌توانند با جامعه بسیار وسیعی از کاربران در ارتباط باشند و شهرت خود در میان عموم مردم را افزایش دهند. اگر یک پزشک (متخصص یا عمومی) در یک بیمارستان یا مطب شخصی فعالیت داشته باشد؛ تنها با تعداد مراجعه کنندگان محدودی سروکار خواهد داشت. این در حالی است که تبلیغات موثر و هدفمند در بستر اینستاگرام باعث افزایش قابل توجه مراجعه‌کنندگان جهت دریافت خدمات‌ درمانی و بهداشتی می‌شود. بنابراین اگر به عنوان یک پزشک تازه‌کار یا متخصص به دنبال افزایش شهرت و کسب درآمد بالا هستید، انجام تبلیغات هدفمند در اینستاگرام بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.

مزایای تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

راهنمای کامل انجام تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

شاید از خود سوال کنید که انجام تبلیغات پزشکی در بستر اینستاگرام چه مزایای را به همراه دارد؟ اینستاگرام ضمن دارا بودن یک میلیارد کاربر فعال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارتباطی دنیا شناخته می‌شود و ضمن استفاده از این بستر با تعداد کاربران بسیار زیادی در تعامل خواهید بود. سایر مزایای تبلیغ حوزه پزشکی در اینستاگرام شامل موارد زیر است:

  • تبلیغات هوشمند و هدفمند

ضمن شناخت نیازهای اصلی کاربران و بررسی الگوریتم‌های شبکه اینستاگرام می‌توانید محتوای تبلیغاتی را تنها برای مخاطبان هدف خود طراحی کنید. بنابراین محتوای تبلیغاتی شما در دسترس کاربرانی قرار خواهد گرفت که به خدمات‌ پزشکی و درمانی شما نیاز دارند.

  • ایجاد تعامل موثر

شبکه اینستاگرام این امکان را فراهم می‌کند تا با مخاطبان خود به صورت مستقیم و شخصی سازی شده در ارتباط باشید و به راحتی بتوانید اعتماد این افراد را جلب کنید. در این صورت به عنوان یک مرکز پزشکی معتبر شناخته می‌شوید و کاربران مشکلات پزشکی، درمانی یا بهداشتی خود را با شما در میان خواهند گذاشت.

  • محتوای بصری

اینستاگرام قابلیت انتشار محتوای تبلیغاتی به شیوه‌های پست یا استوری را فراهم کرده است؛ بنابراین ضمن استفاده از این بستر ارتباطی می‌توانید محتوای پزشکی، درمانی، بهداشتی و… خود  به شیوه بصری منتشر کنید. بر اساس آمارهای موجود کاربران سوشال مدیا علاقه بسیار زیادی به محتواهای بصری (نسبت به محتواهای صوتی یا متنی) دارند.

  • رایگان و مقرون به صرفه

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی سوشال مدیا است که بسیاری از قابلیت‌های خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین ضمن حضور در بستر اینستاگرام می‌توانید برندینگ پزشکی خود را به شیوه مقرون به صرفه‌تری (در مقایسه با وبلاگ و…) تبلیغ کنید‌.

مراحل تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

راهنمای کامل انجام تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

برای شروع تبلیغات پزشکی در بستر اینستاگرام ابتدا باید در مورد مشخصات مخاطبان هدف که به خدمات درمانی و بهداشتی شما نیاز دارند، به صورت دقیق تحقیق کنید. برای این کار باید مشتریان خود را از نظر محل زندگی، وضعیت اقتصادی، مشکلات پزشکی و… مورد بررسی قرار دهید. سایر مراحل تبلیغات پزشکی در شبکه اینستاگرام شامل موارد زیر است:

  • ایجاد حساب کاربری

پس از بررسی پرسونای مخاطبان باید در شبکه اینستاگرام یک اکانت کاربری جدید ایجاد کنید که لوگو و نام منحصر به فردی داشته باشد. در مرحله بعدی باید اکانت خود را به حساب تجاری ارتقا دهید؛ این کار جهت استفاده از قابلیت‌های تبلیغاتی اینستاگرام ضروری است.

  • تولید محتوای کاربردی و جذاب

در این مرحله با در نظر گرفتن نوع تخصص پزشکی یا خدمات درمانی که ارائه می‌دهید، باید محتوای جذاب و کاربرپسندی را تولید و منتشر کنید‌. استفاده از محتواهای بصری نوآورانه و مفید باعث جذب مخاطبان هدف می‌شود و شانس موفقیت شما در  سوشال مدیا را افزایش می‌دهد.

  • تبلیغ در سایر پیج‌های اینستاگرام

جهت جذب سریع‌تر مخاطبان هدف می‌توانید محتوای تبلیغاتی پزشکی خود را در سایر پیج‌های معتبر اینستاگرامی انتشار دهید. این کار به صورت رایگان (تبادل تبلیغاتی) یا ضمن پرداخت هزینه قابل اجرا است و در اغلب موارد بازدهی بسیار مناسبی دارد‌.

  • ارزیابی و کسب نتیجه

در نهایت باید نتیجه پست‌های تبلیغاتی پزشکی خود را با استفاده از ابزارهای گوناگونی مانند Instagram Insights مورد بررسی قرار دهید تا آمار و اطلاعات لازم را کسب کنید. ضمن بررسی نتایج حاصل می‌‌توانید استراتژی‌های صحیح خود را شناسایی کنید و در مسیر رفع نقاط ضعف خود گام بردارید.

انواع محتوا برای تبلیغات پزشکی

راهنمای کامل انجام تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

بسیاری از پزشکان سوال می‌کنند که فرایند تبلیغ پزشکی در فضای اینستاگرام را چگونه باید انجام داد؟ برای تبلیغ برندینگ پزشکی در شبکه‌ مجازی اینستاگرام می‌توانید انواع محتواهای آموزشی، تخصصی، نتیجه موفقیت آمیز درمان و… را به اشتراک بگذارید. رایج‌ترین ایده‌های ممکن برای تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام شامل موارد زیر است:

  • محتواهای آموزشی

برای تبلیغ برندینگ پزشکی خود در اینستاگرام می‌توانید پست‌های آموزشی در زمینه مراقبت سلامتی بهداشتی و…. را انتشار دهید. جهت انجام این کار باید اطلاعات کاربردی و مفید پزشکی را به زبان ساده و خلاصه به اشتراک بگذارید؛ به عنوان نمونه اگر دندانپزشک هستید، در رابطه با بهداشت دندان و دهان پست آموزشی منتشر کنید.

  • نمونه کارهای موفقیت آمیز

به اشتراک گذاری تعدادی از نمونه کارهای موفق درمانی یکی از بهترین راهکارهایی است که برای تبلیغات پزشکی در اینستاگرام وجود دارد. برای این کار با کمک خود بیماران ویدئوهای مناسبی را تهیه و تنظیم کنید؛ حضور داشتن بیمار درمان شده در ویدئو باعث افزایش قابل توجه اعتماد کاربران به شما می‌شود‌‌.

  • تبلیغ فناوری و تجهیزات مدرن درمانی

اگر خدمات پزشکی و درمانی خود را با استفاده از بهترین و جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا ارائه‌ می‌دهید، این موضوع را با کاربران خود در میان بگذارید تا به حرفه‌ای بودن شما پی ببرند. برای این کار فناوری و تجهیزات استفاده شده جهت درمان موفقیت آمیز بیماران را به زبان ساده بیان کنید تا کاربران دچار سردرگمی نشوند.

  • مجموعه سوالات متداول به همراه پاسخ

به عنوان نمونه بسیاری از کاربرانی که به دنبال عصب‌کشی و ترمیم دندان هستند، با مجموعه سوالاتی مانند هزینه عصب‌کشی و ترمیم چقدر است؟ بهترین مرکز برای عصب‌کشی و ترمیم کجاست؟ و… مواجه می‌شوند. بنابراین مهم‌ترین سوالات متداول مخاطبان هدف خود را طراحی کنید و به آن‌ها پاسخ جامعی دهید تا اعتماد کاربران به شما و برند پزشکی‌تان افزایش یابد.

نکاتی برای تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

راهنمای کامل انجام تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

اگر به دنبال تبلیغات پزشکی در فضای اینستاگرام به بهترین شیوه ممکن هستید، باید به برخی نکات ساده اهمیت دهید تا بازخورد مناسبی دریافت شود. برای این کار ابتدا باید مشخصات مربوط به خود مانند نوع تخصص، مهارت‌های پزشکی، آدرس مطب، خدمات درمانی قابل ارائه و… را به صورت واضح بیان کنید. سایر نکات ضروری جهت انجام تبلیغات در فضای اینستاگرام شامل موارد زیر است:

  • تصاویر یا ویدیوهای باکیفیت: جهت تبلیغ محل کار، نمونه کارهای موفق پزشکی و… باید ویدیوها و تصاویر باکیفیتی را تولید و منتشر کنید‌؛ زیرا کاربران به مشاهده تصاویر بی‌کیفیت و با وضوح پایین علاقه‌ای ندارند.
  • به جلوی دوربین بروید: برای جلب اعتماد مخاطبان هدف باید خود را به کاربران نشان دهید؛ با این کار کاربران شما را به عنوان یک پزشک ماهر و مشهور خواهند شناخت.
  • برای کاربران ارزش قائل باشید: احترام به نظرات کاربران و پاسخگویی به پرسش آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن باعث افزایش اعتبار برندینگ شما در فضای اینستاگرام می‌شود.
  • برنامه‌ریزی دقیق: جهت انتشار محتوای تبلیغاتی در شبکه اینستاگرام به یک برنامه زمانی اصولی پایبند باشید و انواع محتواهای آموزشی یا تبلیغاتی خود را طبق همان برنامه مشخص انتشار دهید.
  • هشتگ‌ گذاری صحیح: هشتگ‌ها عباراتی هستند که در قسمت پایانی کپشن (متن) پست‌های اینستاگرامی درج می‌شوند. هنگامی که کاربر مشکل خود (مرتبط با هشتگ) را سرچ می‌کند، پست شما برای وی نمایش داده می‌شود.
  • همکاری با مانا رسانه: اگر به عنوان یک پزشک فرصت کافی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام را ندارید و به دنبال فعالیت حرفه‌ای در این شبکه‌ اجتماعی هستید، همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ مانا رسانه بهترین راهکار ممکن برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

بسیاری از پزشکان باتجربه یا تازه کار جهت کسب شهرت در میان عموم مردم و دستیابی به درآمد بالا شروع به انجام تبلیغات پزشکی در اینستاگرام می‌کنند. شبکه اجتماعی اینستاگرام این امکان را فراهم می‌کند تا با طیف وسیعی از کاربران در ارتباط باشید و مخاطبان هدف خود را به شیوه هدفمندی جذب کنید. برای این کار باید در زمینه‌هایی مانند مطالب آموزشی پزشکی، نمونه کارهای درمانی موفق و… تولید محتوای خلاقانه‌ای را انجام دهید. همچنین باید نتیجه فعالیت‌های تبلیغاتی خود را در دوره‌های زمانی مشخص ارزیابی کنید و در صورت لزوم از سایر پیچ‌های معتبر اینستاگرامی کمک بگیرید. تولید محتوای باکیفیت تصویری، برنامه‌ریزی دقیق، هشتگ گذاری صحیح و… از مهم‌ترین نکاتی هستند که در این مسیر باید در نظر داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر در زمینه‌ انجام تبلیغات پزشکی در فضای اینستاگرام می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای رایگان کارشناسان تیم مانارسانه بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *