تولید محتوا, دیجیتال مارکتینگ, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

راهنمای تولید محتوای کپی رایتینگ و افزایش فروش

راهنمای تولید محتوای کپی رایتینگ و افزایش فروش

اگر به تبلیغ برند خود در حوزه سوشال مدیا علاقه‌مند هستید، شاید از خود سوال کنید که محتوای کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایت به معنای تولید محتوا در قالب‌های گوناگون با هدف تبلیغ محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار اینترنتی است. محتوای کپی رایت برخلاف محتواهای معمولی‌ تنها به هدف ترغیب مشتریان برای خرید محصولات یا خدمات تولید می‌شود. برای تبدیل شدن به یک کارشناس کپی رایت باید مهارت‌های لازم مانند نگارش محتوای خلاقانه، بررسی دقیق نیازهای مخاطبان، آشنایی با اصول بازاریابی و… را داشته باشید. هر محتوای کپی رایت از اجزای گوناگونی مانند عنوان اصلی، عناوین فرعی، بدنه، تبلیغ و… تشکیل می‌شود. تمام اصول مربوط به شروع حرفه‌ای کپی رایتینگ در کتاب الفبای سوشال مدیا آقای امیرحسین رجبی به زبان ساده بیان شده است؛ بنابراین ضمن مطالعه این کتاب می‌توانید مهارت‌های کپی رایتینگ خود را ارتقا دهید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با حوزه جذاب و خلاقانه کپی رایتینگ آشنا کنیم.

محتوای کپی رایتینگ چیست؟

راهنمای تولید محتوای کپی رایتینگ و افزایش فروش

کپی رایتینگ به معنای تولید محتوای تبلیغاتی (در قالب متن، صدا و تصویر) برای معرفی محصولات یا خدمات متنوع به مشتریان هدف است و به عنوان مهم‌ترین عناصر بازاریابی آنلاین شناخته می‌شود. ضمن تولید محتوای کپی رایتینگ آگاهی کاربران نسبت به برند خاص تبلیغاتی شما افزایش می‌یابد و تمایل آن‌ها جهت خرید محصولات یا دریافت خدمات بیش‌تر خواهد شد. برای تولید محتواهای کپی رایتینگ باید مشخصات مربوط به کالا یا خدمات مانند قیمت، مزایا و… را به صورت کامل توضیح دهید تا مخاطبان شما تبدیل به مشتریان واقعی شوند.

بسیاری از افراد مفهوم کپی رایتینگ را معادل با حق انتشار کتاب یا عکس، نوشتن وبلاگ‌های اجتماعی و… تعریف می‌کنند که این موضوع اشتباه است. در لغت نامه آکسفورد مفهوم کپی رایتینگ معادل با فعالیت یا شغل نوشتن متن تبلیغاتی تعریف می‌شود. بنابراین نویسندگان کپی رایتینگ فروشندگانی هستند که ضمن نگاش محتوای تبلیغاتی، مخاطبان را جهت خرید محصولات یا دریافت خدمات ترغیب می‌کنند.

از مهم‌ترین بسترهای ارتباطی جهت انتشار محتوای کپی رایت می‌‌توان به تبلیغات روزنامه و مجلات، بروشورها، کاتالوگ‌ها و برچسب‌ها اشاره کرد. همچنین برخی نویسندگان کپی رایتینگ جهت منتشر کردن محتوای خود از رسانه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام یا پست‌های وبلاگ استفاده می‌کنند. برای آشنایی بیش‌تر با شیوه‌های نگارش متن کپی رایتینگ و انتشار این محتوای تبلیغاتی می‌توانید کتاب الفبای سوشال مدیا آقای امیرحسین رجبی را مطالعه کنید.

تفاوت‌های محتوا کپی رایتینگ و بازاریابی محتوای معمولی

راهنمای تولید محتوای کپی رایتینگ و افزایش فروش

بسیاری از افراد با نقاط تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا آشنایی کافی ندارند و این 2 حوزه گوناگون را به عنوان یک شغل مشابه در نظر می‌گیرند. کپی رایتینگ محتوایی است که مستقیماً با هدف ترغیب مشتریان برای خرید محصولات یا دریافت خدمات‌ نوشته می‌شود و مخاطب را وادار به انجام خواسته‌های نویسنده می‌کند‌. در حالی که بازاریابی محتوا اهداف گوناگونی مانند افزایش آگاهی، فروش، سرگرمی و… دارد و کاربردهای آن  گسترده‌تر است. مهم‌ترین نقاط تفاوت بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • سبک نگارش: بازاریابی محتوا ممکن است با سبک معمولی نوشته شود؛ در حالی که محتوای تبلیغاتی کپی رایتینگ باید خلاقانه و جذاب باشد.
  • هدف اصلی: بازاریابی محتوا برای افزایش اعتماد کاربر تلاش می‌کند؛ در حالی که محتوای کپی رایت جهت ترغیب کاربر برای خرید محصولات یا خدمات نوشته می‌شود.
  • مهارت‌های مورد نیاز: آگاهی به اصول سئو مهم‌ترین پیش نیاز برای تولید محتوا بازاریابی است؛ در حالی که برای تولید محتواهای کپی رایتینگ تنها باید خلاق و نوآور باشید.
  • بررسی‌ نتایج: نتیجه نهایی تولید محتوای معمولی ضمن بررسی زمان حضور کاربران در صفحه سایت، ترافیک ورودی صفحه وبلاگ و… سنجیده می‌شود؛ در حالی که برای بررسی‌ نتیجه محتوای کپی رایت میزان فروش را در نظر می‌گیرند.

نویسنده کپی رایتینگ کیست؟

راهنمای تولید محتوای کپی رایتینگ و افزایش فروش

شاید از خود سوال کنید که نویسنده فروش (کپی رایتینگ) چه تفاوت‌هایی با نویسنده معمولی محتوا دارد؟ هر 2 فرد از لحاظ مهارت‌های فنی نوعی نویسنده محسوب می‌شوند؛ با این حال می‌توانید تفاوت‌های گوناگونی را میان این افراد مشاهده کنید. نویسندگان کپی رایتینگ نسبت به نویسندگان محتوای معمولی باتجربه‌تر هستند و وظایف شغلی آن‌ها فراتر از نگارش محتوای معمولی در شبکه‌های اجتماعی است. یک نویسنده فروش نیازهای اصلی مخاطبان خود را مورد بررسی قرار می‌دهد و ضمن رعایت برخی نکات ضروری در نگارش محتوا، مخاطبان را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب می‌کند. همچنین متخصص کپی رایت باید با نحوه بازاریابی پست‌های اینستاگرامی و خبرنامه‌ها از طریق تبلیغات گوگل آشنا باشد.

از دیگر مهارت‌های کارشناس کپی رایت می‌توان به تحقیق در مورد محصولات، تجزیه و تحلیل رفتارهای مخاطب، ارائه راهکارهای خلاقانه برای حل مشکلات بازاریابی و… اشاره کرد. برای تبدیل شدن به یک متخصص کپی رایتینگ به زمان و انرژی‌ زیادی نیاز دارید تا مهارت‌های کافی در این زمینه را کسب کنید. سرمایه‌گذاری در حوزه کپی رایتینگ و یادگیری اصول مربوط به تولید محتوای تبلیغاتی آینده شما را تضمین خواهد کرد؛ زیرا بعدها می‌توانید به عنوان یک مدیر مارکتینگ استخدام شوید. اگر به شروع فعالیت حرفه‌ای در حوزه کپی رایتینگ علاقه‌مند هستید و به یک راهنمای جامع نیاز دارید، می‌توانید کتاب الفبای سوشال مدیا آقای امیرحسین رجبی را مطالعه کنید.

محتوای کپی رایتینگ از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

راهنمای تولید محتوای کپی رایتینگ و افزایش فروش

متن مربوط به محتوای کپی رایت از اجزای گوناگونی تشکیل شده است که معمولاً در تمام مقالات تبلیغاتی کپی رایتینگ مشابه هستند. قسمت‌های اصلی محتوای کپی رایت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • عنوان اصلی: انتخاب یک عنوان مناسب اولین و مهم‌ترین مرحله برای شروع نگارش محتوای کپی رایت تبلیغاتی است که جهت نگارش آن باید خلاقیت بالایی داشته باشید.
  • عناوین فرعی: در مرحله بعدی باید عناوین فرعی مناسب را طراحی کنید تا متن تبلیغاتی شما سرفصل‌های جداگانه‌ای داشته باشد.
  • بدنه متن: بخش زیادی از محتوای تبلیغاتی کپی رایت شما مربوط به بدنه متن است؛ در این بخش تمام مطالب مورد نیاز مخاطبان بیان می‌شود.
  • تبلیغ: در چند جمله پایانی محتوای کپی رایت باید مخاطبان را برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی، مراجعه به قسمت دسته‌بندی سایت، تماس با شماره‌های موجود در صفحه جهت دریافت مشاوره رایگان و… تشویق کنید.

سخن پایانی

محتوای کپی رایتینگ سبک خلاقانه‌ای از بازاریابی محتوا است که جهت ترغیب مخاطبان برای خرید محصولات یا خدمات جدید تولید می‌شود. جهت تولید محتوای کپی رایت باید مشخصات محصولات یا خدمات را به شیوه موثری توضیح دهید و میل مخاطبان برای خرید را افزایش دهید. هر محتوای کپی رایت باید دارای عنوان اصلی، چند عنوان فرعی، بدنه و متن تبلیغاتی باشد تا مخاطبان را به شکل هدفمندی جذب کند. نویسنده محتوای کپی رایت فرد متخصصی است که با اصول نگارش محتوای خلاقانه و جدیدترین شیوه‌های بازاریابی آشنایی دارد و موضوعات مورد علاقه مخاطبان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر قصد آشنایی با نکات ضروری برای تولید محتوای کپی رایت را دارید، می‌توانید کتاب الفبای سوشال مدیا آقای امیرحسین رجبی را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای جامع آموزش انواع کپی رایتینگ در دنیای سوشال مدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *