آموزش عکاسی, تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل برای سوشال مدیا

دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل

راهنمای کامل استفاده از دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل برای سوشال مدیا

بسیاری از افراد در انتخاب دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل برای تولید محتوای تصویری در شبکه‌های اجتماعی سوشال مدیا دچار تردید هستند. جهت تصویربرداری با دوربین یا موبایل باید به فاکتورهایی مانند اهداف اصلی تولید محتوا، وضوح مورد انتظار، ابعاد و نسبت تصاویر و… اهمیت دهید. اغلب افراد برای تولید محتوای سوشال مدیا به سراغ دوربین‌های حرفه‌ای با سنسور مناسب می‌روند. این در حالی است که برخی کاربران محتوای مناسب برای انتشار در سوشال مدیا را با استفاده از دوربین موبایل تولید می‌کنند. جهت تولید محتوای تصویری (با کمک موبایل یا دوربین حرفه‌ای) باید با ابعاد ویدیوها و تصاویر در شبکه‌های متنوع سوشال مدیا آشنا باشید‌‌. اگر به دنبال توسعه مهارت‌های خود در زمینه کار با دوربین موبایل یا دوربین حرفه‌ای هستید؛ بهتر است که کتاب الفبای سوشال مدیا آقای امیرحسین رجبی را مطالعه کنید. در ادامه‌ همراه ما باشید تا نکات تکمیلی مربوط به تهیه دوربین موبایل و دوربین حرفه‌ای را آموزش دهیم.

تهیه دوربین مناسب برای تولید محتوای سوشال مدیا

 دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل برای سوشال مدیا

اگر به دنبال شروع فعالیت در عرصه سوشال مدیا هستید، باید نحوه کار با دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل را به شیوه صحیح یاد بگیرید. برای این کار می‌توانید یک دوربین حرفه‌ای تا نیمه حرفه‌ای تهیه کنید و آموزش کار با آن را در کنار سایر مهارت‌های سوشال مدیا ادامه‌ دهید‌. همچنین برای این کار می‌توانید به استفاده از دوربین موبایل هوشمند خود اکتفا کنید و اصول مربوط به تصویربرداری با موبایل را ضمن مطالعه دقیق کتاب الفبای سوشال مدیا آموزش ببینید.

در اولین گام باید بدانید که تصویر از نور منشأ می‌گیرد؛ بنابراین جهت ثبت تصاویر مناسب باید با اصول نورسنجی یا نورپردازی آشنا شوید. برای ضبط ویدئو یا تصویر مناسب به یک نور پرتابل نیاز خواهید داشت؛ همچنین با توجه به نوع محتوای مورد نظر خود باید نور محیط را در محدوده مناسبی تنظیم کنید. دوربین موبایل یا حرفه‌ای که جهت تولید محتوای سوشال مدیا انتخاب می‌کنید، تعیین کننده کیفیت ارتباط مخاطبان با شما است؛ زیرا اغلب کاربران به مشاهده ویدیو یا تصاویر باکیفیت تمایل زیادی دارند.

در چندین سال گذشته بسیاری از افراد معتقد بودند که جهت تولید محتوای تصویری باکیفیت به وجود یک دوربین‌ حرفه‌ای نیاز است. این تصور قدیمی ضمن معرفی موبایل‌های هوشمند دارای دوربین باکیفیت تا حدودی به چالش کشیده شد؛ زیرا این موبایل‌های جدید علاوه بر تولید محتوای تصویری مناسب، قابلیت‌های نرم‌افزاری دیگری نیز داشتند. اگر برای تولید محتوای اصولی در سوشال مدیا بر سر انتخاب دوربین موبایل یا دوربین حرفه‌ای تردید دارید، باید فاکتورهایی مانند هدف اصلی تولید محتوا، کیفیت مورد انتظار، بودجه موجود و… را در نظر بگیرید.

هدف خود از انتخاب دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل را مشخص کنید

 دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل برای سوشال مدیا

برای این کار از خود سوال کنید که هدف تولید محتوا برای صفحه کاری است یا شخصی؟ دوربین‌های موبایل جهت تولید محتوای صفحات شخصی مناسب هستند؛ در صورتی که قصد ثبت عکس یا ویدئو برای صفحات کاری را دارید، باید به سراغ دوربین‌های حرفه‌ای بروید. در مرحله بعدی باید وضوح محتوای تصویری مورد نیازتان را بررسی کنید؛ اگر دوربین موبایل شما کیفیت مناسبی دارد‌، نیازی به خرید دوربین حرفه‌ای گران قیمت نیست. همچنین جهت تولید محتوا باید دوربینی را تهیه کنید که قابلیت تصویربرداری از تمام زوایای دلخواه شما را داشته باشد (ابعاد دوربین اهمیت دارد).

بیشتر بخوانید:
بهترین اپلیکیشن‌های ضبط ویدئو با موبایل

آشنایی جامع با انواع فرمت‌های تصویری در سوشال مدیا

چطور به اکسپلور اینستاگرام بریم؟

نکاتی برای خرید دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل

 دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل برای سوشال مدیا

اگر برای تولید محتوا در سوشال مدیا قصد خرید دوربین حرفه‌ای را دارید، در اولین گام باید به سنسور دوربین توجه کنید؛ زیرا بزرگ‌تر بودن سنسور دوربین به معنای ثبت جزییات بیش‌تر است. دوربین‌های دارای سنسور Point-and-shoot یا کامپکت تصاویر را با کیفیت نسبتا ضعیفی ثبت می‌کنند و معمولاً بی‌کیفیت هستند. همچنین دوربین‌های فول فریم جهت فعالیت در حوزه سوشال مدیا مناسب نیستند؛ زیرا این دوربین‌های حرفه‌ای قیمت بسیار بالایی دارند و تصاویر را با کیفیتی فراتر از نیاز شما ثبت می‌کنند‌. ترجیحاً جهت شروع فعالیت در سوشال مدیا یک دوربین حرفه‌ای با سنسور APS-C تهیه کنید که کوچک، سبک و در عین حال بسیار باکیفیت است.

اگر برای تولید محتوای در سوشال مدیا به استفاده از دوربین موبایل هوشمندتان بسنده می‌کنید؛ باید برخی فاکتورهای گوناگون را در نظر بگیرید. برای این کار باید به مشخصات فنی دوربین موبایل مانند مگاپیکسل، دیافراگم، اندازه صفحه‌نمایش موبایل، قدرت زوم و لنز دوربین، لرزش‌گیر اپتیکال، اسلوموشن یا فست‌موشن، HDR، فلش، شاتر، فوکوس و… اهمیت دهید. بنابراین هر موبایل هوشمند جدید و امروزی که استاندارهای لازم را داشته باشد، برای تولید محتوای مورد نیاز شما در سوشال مدیا کافی است. با این وجود بهتر است جدیدترین موبایل‌های هوشمند سیستم عامل آیفون یا اندروید را تهیه کنید که رزولوشن بسیار مناسبی دارند.

ابعاد ویدیوها در پلتفرم‌های گوناگون سوشال مدیا

 دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل برای سوشال مدیا

در ادامه‌ بررسی‌ خرید دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل باید با ابعاد استاندارد ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی گوناگون سوشال مدیا آشنا باشید. برای این کار باید بدانید که محتوای تصویری شما قرار است در کدام یک از بسترهای سوشال مدیا قرار گیرد؛ به عنوان نمونه پلتفرم اینستاگرام محتواهای تصویری کاربران را تنها در برخی ابعاد خاص منتشر می‌کند. جهت تولید محتوای استوری اینستاگرام در ابعاد 1350×1080 باید موبایل خود را به صورت عمودی بگیرید و تصویر یا ویدیو مورد نظر را ثبت کنید.

در صورتی که به دنبال استفاده از تمام ابعاد اینستاگرام هستید، بهتر است فرایند ثبت تصاویر و ویدیوها را با استفاده از دوربین موبایل انجام دهید. به همین صورت برای انتشار محتوای تصویری در آپارت، یوتیوب، وبلاگ و… باید با انواع ابعاد تصاویر آشنایی کافی داشته باشید. اگر به دنبال یادگیری طراحی یک قاب زیبا در شبکه‌های اجتماعی گوناگون هستید، می‌توانید بخش گرافیک کتاب الفبای سوشال مدیا آقای امیرحسین رجبی را مطالعه کنید.

مشکل ابعاد تصویربرداری در سوشال مدیا

 دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل برای سوشال مدیا

به دنبال بررسی انتخاب دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل برای تولید محتوای سوشال مدیا باید با عمودی یا افقی بودن تصویر (با توجه به نوع شبکه اجتماعی) آشنا شوید. اگر برای ضبط ویدیو موبایل خود را به صورت افقی بگیرید، فایل‌های تصویری شما در نسبت 16:9 ثبت می‌شوند که جهت انتشار در تمام پلتفرم‌های سوشال مدیا مناسب است. همچنین برای انتشار فایل‌های تصویری در شبکه اینستاگرام به قاب مربع شکلی نیاز دارید تا صفحه کلی پیج شما به شکل استانداردی نمایش داده شود. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر در زمینه ابعاد تصویربرداری شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید از مطالب ارزشمند کتاب الفبای سوشال مدیا آقای امیرحسین رجبی کمک بگیرید.

سخن پایانی

 دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل برای سوشال مدیا

اگر به تازگی فعالیت در سوشال مدیا را شروع کره‌اید، به احتمال زیاد برای تولید محتوای تصویری مورد نیازتان از دوربین حرفه‌ای یا دوربین موبایل استفاده می‌کنید. رزولوشن بالای برخی موبایل‌های هوشمند امروزی این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا ویدیوهای مورد نیاز خود را با کیفیت بسیار مناسبی ضبط کنند. همچنین تعدادی از کاربران فعال در سوشال مدیا برای تولید محتوای ویدیویی باکیفیت و خلاق به سراغ دوربین‌های حرفه‌ای می‌روند. آشنایی با ابعاد تصاویر در شبکه‌های گوناگون سوشال مدیا به شما کمک می‌کند تا محتوای تصویری خود را به شیوه بهتری تولید کنید. آقای امیرحسین رجبی در کتاب الفبای سوشال مدیا خود تمام نکات مربوط به تولید محتوا با دوربین موبایل یا دوربین حرفه‌ای را آموزش داده است. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر در زمینه انتخاب دوربین موبایل یا دوربین حرفه‌ای، آشنایی با ابعاد تصاویر در شبکه‌های سوشال مدیا و… می‌توانید این کتاب ارزشمند را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *