تولید محتوا, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم در مورد حل مشکل کپی رایت اینستاگرام صحبت کنیم. زمانی که گوشی جدیدی می‌خرید، اقدام به نصب برنامه‌های محبوبتان می‌کنید. یکی از این برنامه‌های محبوب اینستاگرام است. زیرا به شما کمک می‌کند  بهتر دیده شوید و همچنین شهرت خوبی کسب کنید. در ضمن اگر کسب و کاری داشته باشید، فروش شما افزایش می‌یابد.

شاید تا به حال برایتان پیش آمده است تا پست شما به طور خودکار حذف شده باشد یا به دنبال راهنمای تولید محتوای کپی رایتینگ و افزایش فروش باشید. علت این حذف به خاطر کپی رایت پستی بوده است که در این فضا به اشتراک ‌گذاشته‌اید. شرایط زمانی بدتر می‌شود که چندین پست از صفحه شما با این مشکل مواجه شود. زیرا اینستاگرام بازدیدهای صفحه‌تان را کاهش می‌دهد و حتی ممکن است، بلاک شوید. برای حل این مشکل چه کاری باید انجام داد؟ در این مقاله قصد داریم به رفع این مشکل بپردازیم. پیش از این کار با مفهوم کپی رایت آشنا می‌شویم.

آشنایی با کپی رایت

قانون کپی رایت برای محفوظ نگه ‌داشتن حق صاحب اثر در نظر گرفته شده است و سبب می‌شود تا مزایای یک کار یا محتوا به صاحب اصلی و شخصی تعلق بگیرد که برای اولین بار به خلق اثر پرداخته است. بنابراین دیگران بدون اجازه صاحب اثر نمی‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال که قصد داریم به حل مشکل کپی رایت اینستاگرام بپردازیم ولی باید گفت قانون کپی رایت در مورد کتب، آثار هنری، موسیقی، فیلم، تصاویر و موارد دیگر به کار می‌رود.

در حقیقت، قانون کپی رایت می‌گوید که شما حق ندارید بدون اجازه دیگران، آثارشان را مورد استفاده قرار دهید زیرا امتیازات و ارزش‌های محتوا تنها به خالق محتوا تعلق دارد. پس سازنده هر اثر صاحب آن اثر است که حق کپی رایت دارد. شاید شما هم آثار زیادی ساخته باشید. زمان‌هایی را به یاد بیاورید که با گوشی‌تان از مناظر مختلف عکاسی و یا فیلم ‌برداری کرده‌اید.

صاحب کپی رایت

حالا تصور کنید که فیلم و یا عکس‌های خود را به دوستتان می‌دهید تا آن‌ها را ویرایش کند و با افزودن افکت، جلوه‌های بصری و شنیداری زیبایی به آن‌ها اضافه کند. سوالی که در اینجا مطرح است، این است که آیا شما صاحب اثر هستید و یا دوستتان که به ویرایش ویدیو و عکس‌ها پرداخته است؟

در اینجا نیاز است توافق کنید که حق کپی رایت اثر در اختیار کدام یک از شما قرار بگیرد. در پرانتز به این نکته اشاره می‌کنیم که چون در ایران قانون  کپی رایت رعایت نمی‌شود، نیازی به دانستن جزئیات بیشتر وجود ندارد. تنها موردی که باید در اینجا مورد توجه قرار دهیم به اشتراک ‌گذاری محتوا در اینستاگرام است به نحوی که بتوانیم به حل مشکل کپی رایت اینستاگرام بپردازیم. زیرا اگر بدون اجازه، محتوایی که حق کپی رایت آن را ندارید، به اشتراک بگذارید، متخلف محسوب می‌شوید. توجه داشته باشید که در برخی از موارد کپی رایت سبب می‌شود حریم شخصی افراد نقض شود.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

قانون کپی رایت در اینستاگرام

حالا که مطلب کمی شرح داده شد، بهتر است ببینیم که در اینستاگرام چه مواردی به عنوان کپی رایت منظور می‌شود. زیرا این برنامه نمی‌گذارد تا به نقض قانون کپی رایت و اشتراک آثار دیگران بپردازید.

  • اشتراک گذاری ویدیو و یا موزیک و یا ترکیبی از ویدیویی که موزیک کپی رایت داشته باشد.
  • اشتراک گذاری پست دیگران بدون کسب اجازه از ایشان
  • کپی کردن از یک محتوا برای تبلیغات بیشتر
  • ویرایش محتواهای دیگران
  • استفاده از محتواهای دانلودشده از در گوگل و شبکه‌های اجتماعی

راه های جلوگیری از نقض قانون کپی رایت

برای پیشگیری از نقض قانون کپی رایت به موارد زیر دقت کنید:

  • از پست کردن محتوایی که صاحب آن نیستید و اجازه‌ای هم از صاحب اثر نگرفته‌اید، خودداری کنید.
  • اگر نیاز است از پست دیگری استفاده کنید، باید اجازه کتبی از او بگیرید. گاهی نیاز است برای این کار هزینه بپردازید.
  • گاهی نمی‌توانید از صاحب اصلی اثر اجازه بگیرید. برای حل مشکل کپی رایت اینستاگرام کافی است در کپشن پست اعلام کنید که محتوا متعلق به چه فردی است. زیرا با این کار حقوق و امتیازات صاحب اثر را خفظ می‌کنید.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام در محتوا

برای این که بتوانید محتوای دلخواهتان را بدون هیچ مشکلی در اینستاگرام پست کنید، باید نام صاحب اثر را در کپشن پست درج کنید. در مورد فیلم، عکس و موسیقی سعی کنید، نام صاحب اثر را به انگلیسی در کپشن درج کنید و در ادامه به این نکته اشاره کنید که تمامی حقوق این پست اشتراکی به صاحب اصلی تعلق دارد. اگر بخواهید مته بیشتری به خشخاش بگذارید، بهتر است صفحه متعلق به صاحب اصلی را هم در این قسمت تگ کنید.

این نکته را هم یاد آور شویم که اگر پست شما به دلیل نقض کپی رایت حذف شود، هنوز این شانس را دارید که برای اینستاگرام توضیح دهید و با آوردن دلایل کافی به اینستاگرام بفهمانید که خلافی انجام نداده‌اید زیرا در حال استفاده از یک مطلب آن هم به روش درست هستید.

برای ارسال توضیح کافی است تا به پست حذف شده بروید و در بخش نوتیفیکیشن یا توضیحات وارد شوید، سپس بر روی دکمه سابمیت دیسپیوت (Submit Dispute) یا ارسال تخلف کلیک کنید. در ادامه توضیح می‌دهید که چرا این پست را منتشر کرده‌اید و این که نمی‌خواهید حقوق صاحب اثر را نقض کنید. البته، اینستاگرام برای راحتی کار چند گزینه از پیش آماده را در این بخش قرار داده است که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در صورتی که حرف شما تأیید شود، پستتان پس از مدتی به صفحه اصلی برمی‌گردد و افرادی که شما را دنبال می‌کنند، می‌توانند آن را ببینند.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام در موسیقی

گاهی دوست دارید از یک موزیک جذاب در محتوایتان استفاده کنید. برای جلوگیری از حذف پست می‌توانید از چهار طریق اقدام کنید. زیرا الگوریتم‌های اینستاگرام به محض شناسایی یک موزیک کپی رایت، محتوای شما را حذف می‌کند.

اولین راهکار این است که اطلاعات مربوط به موزیک را درج کنید. مواردی مثل نام خواننده، آلبوم و یا سال نشر از این دسته هستند.

دومین راهکار تغییر محتوای موسیقی است که می‌تواند با اضافه شدن حتی یک ثانیه محتوای صوتی به محتوای اصلی انجام شود. برای این کار می‌توانید از برنامه رایجی مثل اینشات (Inshot) استفاده کنید. این برنامه کمک می‌کند تا به ویرایش و یا میکس موزیک دلخواهتان بپردازید. به دلیل این که محتوای نهایی و اصلی متفاوت هستند، مشکل کپی رایت رفع می‌شود و اینستاگرام شما را متخلف محسوب نمی‌کند.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

 

راه حل آخر استفاده از مدت طولانی‌تری از موزیک آن هم در قالب چند اسلاید در یک پست است. زیرا در این حالت، الگوریتم‌های برنامه اینستاگرام نمی‌توانند به راحتی کپی رایت را تشخیص دهند.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام در دایرکت

دایرکت بخشی است که در آن به طور مستقیم با دیگران صحبت می‌کنیم و باید مراقب موارد خطرناکی مانند کلاهبرداری باشیم. اگر تا به حال پیامی مبنی بر کپی رایت استوری و یا پست در دایرکت خود دریافت کرده‌اید، خیلی احتیاط کنید. زیرا این پیام‌ها نوعی کلاهبرداری است. اگر اینستاگرام برای شما پیامی ارسال کند، این پیام را تنها به شکل نوتیفیکیشن و از قسمت اکتیویتی (Activity) دریافت می‌کنید. بنابراین پیام‌های کلاهبرداری در دایرکت را گزارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *