تبلیغات, دانستنی ها, سئو, طراحی سایت, وبلاگ

آیا جریمه های گوگل واقعی هستند؟

آیا جریمه های گوگل واقعی هستند؟

جریمه‌ های گوگل یا گوگل پنالتی یکی از مواردی است که امروزه کسب‌ و کارهای آنلاین و دارندگان سایت‌های اینترنتی با آن مواجه می‌شوند. این امر حساسیت آنها را نسبت به محتوایی که تولید می‌کنند بیشتر کرده است. مدیر و گرداننده سایت باید اطلاعات کاملی درباره حساسیت‌های گوگل را بداند و مطابق با آن پیش رود تا مورد جریمه قرار نگیرد.

جریمه گوگل چیست؟

گوگل همواره اقدام به رتبه‌ بندی سایت‌ها کرده و با توجه به رتبه‌ی سایت آن را به کاربران نمایش می‌دهد. از طرف دیگر گوگل همواره قوانینی را وضع کرده و رتبه بندی را مطابق با قوانین خود انجام می‌دهد. از سال ۲۰۰۰ گوگل تغییرات جدیدی را برای رتبه بندی سایت‌ها در نظر گرفت. قوانین و مقررات جدید گوگل ساختار قبلی بهینه سازی و سئو را تغییر داد. از سال ۲۰۱۲ هم گوگل الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد و جریمه های گوگل آغاز شد. این سخت گیری‌های گوگل برای آن است که افراد و سایت‌های رقیب بتوانند سالم و دوستانه با هم رقابت کنند و همچنین محتوایی درست و با کیفیت در اختیار کاربر قرار گیرد.

لازم است بدانید هدف گوگل ارائه اطلاعات دقیق، درست و مطابق با خواسته کاربران خود است و تمامی الگوریتم‌هایی که طراحی می‌کند نیز با این هدف اجرا می‌شوند. به همین دلیل گوگل سعی می‌کند تا با در نظر گرفتن الگوریتم‌ها و جریمه‌ها بهترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

با توجه به مواردی که تا اینجا بیان شد، می‌توان پاسخ کامل و دقیقی به سوال اصلی این مطلب، آیا جریمه گوگل واقعی است؟ داد. باید گفت بله سایت‌هایی که سعی کنند گوگل را دور بزنند مورد جریمه قرار می‌گیرند.

چرا گوگل سایت‌ها را جریمه می‌کند؟

یکی دیگر از سوالاتی که درباره جریمه های گوگل پیش می‌آید این است که چرا گوگل اقدام به جریمه می‌کند؟ دلیل این کار گوگل را می‌توان افزایش امنیت و ایجاد فضایی مطمئن در گوگل بیان کرد. در واقع گوگل تمایل دارد که صفحاتی با کیفیت و درست را تحت پوشش خود در بیاورد و از اعتبار بخشیدن به سایت‌هایی که به نوعی خلاف‌کار هستند و با شیادی می‌خواهند خود را بالا نگه دارند، خودداری کند.

نحوه تشخیص جریمه های گوگل

اما مدیر یک سایت چطور می‌تواند از دریافت گوگل پنالتی سایتش مطلع شود؟  اگر ترافیک سایت شما به طور ناگهانی کم شده و رتبه گوگل سایت‌تان هم کاهش یافته است احتمالا توسط گوگل جریمه شده‌اید. لازم به ذکر است که گوگل پنالتی برای سایت‌هایی با رتبه بالا رخ می‌دهد. در واقع اگر شما در صفحه اول گوگل هستید و به طور ناگهانی رتبه سایت شما ۴ واحد افت می‌کند، یا در صفحه دوم هستید و رتبه سایت تا ۷ رتبه کاهش می‌یابد، شما جریمه شده‌اید. جریمه‌ های گوگل شامل سایت‌های صفحات ۴ به بعد گوگل نمی‌شود.

از طرفی دیگر گوگل مواردی که مورد تاییدش نیست را بیان کرده و اگر اقدام به استفاده از هر یک از این موارد کرده‌اید احتمال دریافت پنالتی برای سایت‌تان وجود دارد.

دلایل دریافت جریمه های گوگل

همان طور که گفتیم دلایل مختلفی وجود دارد که گوگل یک سایت را جریمه کند و برای اینکه چنین اتفاقی برای شما رخ ندهد، بهتر است این دلایل را بشناسید و به سراغ آنها نروید.

ارائه مطالب کپی و تکراری

احتمالا اصطلاح کپی رایت را بارها و بارها شنیده‌اید. قانونی که به ناشر و خالق اثر این امکان را می‌دهد درآمد حاصل از فروش محصولش به او برسد و افراد نتوانند محصول او را کپی کنند و یا به رایگان از آن استفاده کنند. البته این قانون در ایران اجرا نمی‌شود اما اگر وب سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید بهتر است به این قانون احترام بگذارید. گوگل به کپی کردن محتوا بسیار حساس است. گوگل از سال ۲۰۱۱ نسبت به این موضوع حساس بوده و رفته رفته بر حساسیت آن افزوده شده است. محتوایی که در سایت قرار می‌دهید باید یونیک، درست و غیر تکراری باشد. در غیر این صورت به عنوان یک محتوا با کیفیت پایین به آن نگاه می‌شود و احتمال دریافت پنالتی گوگل نیز وجود دارد.

استفاده از تگ H1

از دیگر مواردی که موجب دریافت جریمه های گوگل می‌شود، استفاده بیش از حد از تگ H1 است. این تگ برای تیتر اصلی به کار می‌رود و نباید بیشتر از یک بار از آن استفاده شود.

سرعت لود

سرعت بارگذاری سایت شما اهمیت بالایی دارد و کاربر نمی‌تواند بیش از ۴ ثانیه برای باز شدن کامل صفحه صبر کند و اگر بارگذاری انجام نشود از صفحه خارج می‌شود. گوگل هم به زمانی که کاربران صرف می‌کنند تا بارگذاری صورت گیرد حساس است و اگر این زمان طولانی شود سایت را جریمه می‌کند. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید راه‌های برطرف کردن آن را بررسی کنید. به عنوان مثال می‌توانید از Caching استفاده کنید.

خطای ۴۰۴ یکی از دلایل دریافت جریمه های گوگل

گوگل تمامی خطاهای یک صفحه حتی آنها که مخفی هستند را نیز در نظر می‌گیرد تا بهترین گزینه را به کاربر خود معرفی کند. ارور ۴۰۴ ناتوانی یک وب سایت را نشان می‌دهد و وجود این خطا می‌تواند باعث دریافت جریمه شود. برای آنکه بدانید ارور ۴۰۴ در لینک‌های شما هست یا نه می‌توانید در سرچ کنسول آن را بررسی کنید.

استفاده بیش از حد از کلید واژه

وجود کلمات کلیدی در محتوا مهم است و یک امتیاز برای متن به شمار می‌رود، اما باید به اندازه از آن استفاده شود. برای گوگل احترام به خواننده متن یا کاربر بسیار مهم است و کلمات کلیدی نباید به شکلی استفاده شوند که کاربر را اذیت کند. تراکم بیش از حد کلمه کلیدی موجب خسته شدن خواننده می‌شود و نشان دهنده کیفیت پایین مطلب است. به همین دلیل یکی از جریمه های گوگل به سایت‌هایی تعلق می‌گیرد که در محتواهای خود بیش از حد از کلمه کلیدی استفاده می‌کنند.

عدم بهینه سازی برای موبایل

امروزه بیشتر افراد از موبایل خود برای جستجو در گوگل استفاده می‌کنند و این امر برای گوگل اهمیت دارد. بنابراین لازم است سایت شما برای نمایش در موبایل نیز بهینه سازی شود.

بررسی نظرات

نظرات نوشته شده در سایت‌ها براساس یک سیستم خودکار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا نظرتان غیر مرتبط حذف شود. اگر نظرات دریافت شده بی محتوا یا اسپم هستند بهتر است آنها را پاک کنید یا به عنوان اسپم علامت گذاری کنید. این اقدام به گوگل نشان می‌دهد که محتوای سایت و به روز رسانی آن برای شما اهمیت دارد.

خرید لینک

برخی از سایت‌ها در ابتدای کار خود برای آنکه نتیجه بهتری را دریافت کنند به سراغ خرید لینک می‌روند. به این کار در اصطلاح بک لینک یا لینک بیلدینگ گفته می‌شود. این کار می‌تواند نتیجه کوتاه مدتی را به همراه آورد اما احتمال دریافت جریمه از گوگل را به شدت افزایش می‌دهد.

کلام آخر درباره جریمه های گوگل

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی را درباره جریمه های گوگل در اختیار شما بگذاریم. گوگل پنالتی تنها برای صفحاتی با رتبه بالا، صفحه اول تا چهارم، رخ می‌دهد و به موجب آن رتبه سایت افت می‌کند. به همین دلیل می‌تواند خسارت زیادی به صاحب سایت وارد کند. شما می‌توانید با رعایت کردن موارد گفته شده توسط گوگل و عدم استفاده از سئو سیاه سایت خود را از جریمه گوگل حفظ کنید.

طراحی سایت با مانارسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *