برند سازی, دیجیتال مارکتینگ, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

جذب مشتری در اینستاگرام و انواع روش‌های آن

جذب مشتری در اینستاگرام و انواع روش‌های آن

اگر به دنبال جذب مشتری در اینستاگرام و انواع روش‌های آن هستید این مقاله را تا انتها بخوانید و با ما همراه باشید.

بر اساس بازخوردهایی که از اینستاگرام می‌گیریم، همه ما می‌دانیم که اینستاگرام تا چه اندازه می‌تواند برای استراتژی بازاریابی پر اهمیت باشد. با یک برنامه‌ریزی استراتژیک و با در نظر داشتن روش های صحیح، می توان به موفقیت و مشاهده نتایج خوب و جذب مشتری رسید. اینستاگرام یک شبکه‌ای بصری است و جایی برای نشان دادن برند شما با هویت بصری منحصر به‌ فرد.

در ادامه مقاله جذب مشتری در اینستاگرام و انواع روش‌های آن در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ مانا رسانه با ما همراه باشید.

استفاده از اینستاگرام برای افزایش فروش

امروزه اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه مجازی برای فروش اینترنتی است. سالیان سال است که این برنامه به‌ عنوان بزرگ‌ترین زمینه دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود.

کمی به اطراف خود دقت کنید! افراد زیادی را مشاهده می کنید که در تاکسی، مترو، پارک و … مدت‌ زمان زیادی به گوشی خود خیره می‌شوند و در شبکه‌های اجتماعی مشغول گشت و گذار می‌شوند. برای اکثر کسب و کارها، جذب مشتری در اینستاگرام منجر به چالشی مهیج شده است.

فروش در اینستاگرام فعالیتی می باشد که در سال‌های اخیر به شکل گسترده و جدی از سوی کسب‌ و کار ها دنبال شده است. برای افزایش فروش در اینستاگرام لازم است راهکارهای مهمی و کلیدی را به کار ببندیم تا در نهایت به نتیجه دلخواه و مورد نظرمان دست پیدا کنیم. در ادامه ترفند های افزایش فروش در این پلتفرم را برایتان معرفی می‌کنیم:

جذب مشتری در اینستاگرام و انواع روش‌های آن

تکنیک های جلب مشتری در اینستاگرام برای فروش بیشتر!

1- حساب کاربری خود را به حالت business تغییر بدهید و قسمت bio  را خالی نگذارید:

اگر حساب کاربری خود را به حالت تجاری تغییر دهید امکانات رصد رفتار کاربران برای شما بیشتر می شود و نیز با نوشتن bio و توضیحات مختصری درباره کسب و کارتان به کاربران بدهید این گونه راحت تر به شما اعتماد می کنند.

2- از گذاشتن عکس با کیفیت در کنار مطالب خود غافل نشوید:

شما فقط چند لحظه فرصت دارید تا برند خود را به کاربران به‌ صورت برجسته نشان دهید و خود را معرفی کنید؛ بنابراین یک عکس محصول با کیفیت بالا به‌ طور مؤثری ویژگی‌های آن را بیان می‌کند.

محتوای اینستاگرام شما باید در فید مخاطبان برجسته و متمایز باشد، بنابراین از زیبایی ظاهری غافل نشوید.

3- از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام است. در این نوع بازاریابی، افراد تاثیرگذار، محصول یا خدمات شما را تبلیغ می کنند. از آنجایی که روش‌های سنتی بازاریابی، قدرت و تاثیر پیشین خود را ندارند، کسب‌ و کار ها به فکر ایجاد روش‌های تبلیغاتی خلاقانه و جدید افتاده‌ اند. معمولا مشتریان با افراد واقعی که از محصول استفاده کرده و آن را تبلیغ می‌کنند، ارتباط بهتری هم برقرار می‌کنند.

به همین سبب بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، در اینستاگرام رشد و روند گسترشی بیشتری دارد. با این روش هم می‌توانید کاربران جدیدی را جذب کنید و هم مخاطبان قدیمی خود را به خوبی حفظ کنید. در نتیجه میزان فروش در اینستاگرام نیز به شکل قابل توجهی بیشتر می‌شود.

جذب مشتری در اینستاگرام و انواع روش‌های آن

4- تبلیغات در پیج‌های پربازدید

تبلیغ در صفحه های پربازدید و مرتبط با موضوع پیج شما، یکی از راهکارهای مفید برای جذب مخاطب در اینستاگرام می باشد. بهتر است قبل از تبلیغات از میزان واقعی بودن فالوور های پیج خود مطمئن شوید.

این تبلیغات را می‌توانید به‌ صورت بازدیدی یا ساعتی در پیج‌ها و استوری‌ ها انجام دهید. در تبلیغ بازدیدی اینستاگرام محتوای تبلیغاتی شما در پیج‌های محبوب و پربیننده قرار می‌گیرد و تعرفه تبلیغات بر اساس بازدید محاسبه می گردد.

در روش تبلیغات ساعتی اینستاگرام، محتوای تبلیغاتی شما در صفحه های موضوعی و انتخابی‌ تان قرار داده می‌شود. مدت‌ زمان ماندگاری تبلیغ شما تا ۲۴  ساعت متغیر می باشد و تعرفه به‌ صورت ساعتی محاسبه می گردد.

5- گذاشتن مسابقه، تخفیف و پروموشن:

تخیفات خود را به صورت ویژه و با زمان محدود به کاربران اعلام کنید و یا با انتشار یک مسابقه و دادن جایزه ای به آنها کاربران خود را شگفت زده کنید.

6- استفاده از هشتگ ها

برای بهتر دیده شدن و جذب مخاطب در اینستاگرام از هشتگ‌ های مرتبط با محصول یا خدمات خود استفاده کنید. هشتگ‌ها کمک می‌کنند که کاربران هدف، شما را راحت‌تر پیدا کنند و بیشتر شناخته شوید. هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر از بقیه تاثیر‌ گذار هستند.

باید با آزمون‌ و خطا آن‌ ها را امتحان کنید. سعی کنید علاوه بر هشتگ‌ های پرطرفدار در رابطه با کسب‌ و کار خود هشتگ‌ های اختصاصی برای برند خود را نیز طراحی و از آن‌ها استفاده کنید.

7- تولید محتوای باکیفیت + تولید محتوای آموزشی

سعی کنید محتوای اختصاصی تولید کنید و محوریت این محتوا آموزش به کاربران باشد

این محتوای آموزشی طوری باشد تا نیاز کاربران را رفع کند در اسنصورت کاربران به شما اعتماد بیشتری میکنند.

بعد از اعتماد مشتریان شما خودتان را در آن حرفه متخصص نشان می دهید و کاربران به راحتی از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند.

8- اضافه کردن لینک به صفحه تجاری در بیوگرافی

قرار دادن لینک تجاری در قسمت بیوگرافی صفحه اینستاگرام، یکی از راه‌های مهم جلب مشتری است.

جذب مشتری در اینستاگرام و انواع روش‌های آن

تماس با گروه مانارسانه

شماره تماس: 09192495272

برای ارتباط از طریق واتساپ کلیک کنید

 

می توانید ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *