تبلیغات, تولید محتوا, دیجیتال مارکتینگ, فروش و بازاریابی, وبلاگ

تبلیغات پیامکی + مزایا و معایب آن

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی + مزایا و معایب آن

پیام کوتاه از زمان معرفی دستگاه های تلفن همراه به دنیا همیشه بخشی از بازاریابی بوده است. بدون شک پیامک، باورنکردنی ترین راه برای تعامل مستقیم با کاربران و مشتریان بالقوه برای دریافت پاسخ از آنهاست. بازاریابی پیامکی، یک راه عالی برای تبلیغ کالاها و خدمات شرکت است. اما لازم است بدانید که تبلیغات پیامکی جنبه‌های مثبت و منفی دارد. بدون دانستن مزایا و معایب بازاریابی پیامکی، نمی توانید از آن استفاده کنید.

با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها قصد دارند بازاریابی پیام متنی را امتحان کنند، ممکن است از خود بپرسید که آیا شما نیز باید این کار را انجام دهید. در اینجا لیستی از مزایا و معایب بازاریابی پیامکی آورده شده است تا به شما کمک کند.

مزیت های شگفت انگیز تبلیغات پیامکی

بازاریابی پیامکی، جواهری پنهان در دنیای تبلیغات است؛ یک بخش حیاتی برای معرفی نام کسب و کار شما در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم. در واقع، اکثر مردم هر روز از پیامک استفاده می‌کنند.

تبلیغات پیامکی

 اتصال به اینترنت نیاز نیست!

خب امروزه همه به اینترنت دسترسی دارند. اما گاهی اوقات، اتصال شبکه از بین می‌رود، بسیاری از این موارد کاربران را برای دسترسی به هر نوع پیام یا اطلاعاتی که به حساب ایمیل خود ارسال شده، محدود می‌کند. بنابراین پیامک به عنوان راه حلی ارائه می شود که افراد به راحتی می توانند بدون توجه به اینکه به داده های تلفن همراه خود دسترستی دارند یا خیر، آن را دریافت کنند.

 با ایمیل رقابت می کند!

یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی پیامکی این واقعیت است که متون در 98٪ مواقع در هنگام دریافت توسط مشتریان شما خوانده می شوند. پیامک نرخ باز شدن پیام را بیشتر از سایر گزینه های تبلیغاتی ارائه می دهد. اغلب اوقات مشتریان شما آن متن را باز می کنند و محتوای آن را می خوانند. اگر می‌خواهید راهی برای دسترسی بیشتر به مشتریان خود بیابید، پیامک را امتحان کنید.

مقرون به صرفه

ارسال پیامک برای مشتری اصلاً هزینه زیادی ندارد. حتی هنگام ارسال برای افراد زیادی، هزینه آن مشکلی ندارد. زمانی که آن را با سایر گزینه های بازاریابی ، مانند خرید یک مکان تبلیغاتی در فیس بوک مقایسه می کنید، معمولاً مقرون به صرفه تر است .

این امر تبلیغاتی پیامکی را به یک انتخاب عالی برای همه مشاغل تبدیل می کند. به خصوص برای کسب و کارهایی که به تازگی شروع به کار کرده اند و به دنبال راهی برای شروع تبلیغات بدون صرف هزینه زیاد در یک لحظه هستند.

توانایی دستیابی به جمعیت گسترده با استفاده از تبلیغات پیامکی

تا زمانی که آنها یک دستگاه تلفن همراه دارند که می تواند پیامک را دریافت کند، از پیام هایی که شما برای آنها ارسال می کنید لذت خواهند برد. به علاوه، با قرار گرفتن بیشتر در معرض مشتریان خود، بیشتر بخشی از دنیای آنها خواهید شد.

با همه این ها، خودتان می توانید ببینید که ارسال پیامک چقدر می تواند برای تجارت شما عالی باشد. شاید به اندازه رسانه های اجتماعی مد روز نباشد، اما نتیجه می دهد. بازاریابی پیامکی مزایای بسیار زیادی دارد و با هزینه کمی برای شما، دلیلی وجود ندارد که آن را امتحان نکنید.

تبلیغات پیامکی

معایب تبلیغات پیامکی

نمی توان انکار کرد که تبلیغات پیامکی مزایای زیادی دارد. یک جستجوی گوگل این موضوع را به شما ثابت می کند. اما در مورد معایب آن چطور؟ با وجود همه برنامه‌های پیام‌رسان جدید و شکل های جایگزین تبلیغات، بازاریابی پیامکی ممکن است سودآورترین راه نباشد.

مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، 100٪ غیر قابل استفاده نیست. در اینجا آنچه باید در مورد مضرات تبلیغات پیامکی بدانید، آورده شده است.

متن پیام بسیار کوتاه است

پیامک های فقط به 160 کاراکتر محدود می شوند. هر متنی که طولانی تر باشد،تاثیرگذار تر است و شما بااین روش در خطر شکسته شدن پیام خود به چندین پیام کوچکتر هستید. این بدان معناست پیشنهاد به یک مصرف کننده می تواند با سه یا چهار پیام ارسال شود.

نمی توان فهمید که گیرنده پیامک را خوانده است یا خیر.

واقعاً هیچ راهی وجود ندارد که بفهمید آیا پیامک های شما خوانده می شوند یا خیر، مگر اینکه با همان تلفن به شخصی پیامک ارسال کنید و او رسید خواندن را برای شما ارسال کند.

مسلماً، اکثر مردم متون خود را در عرض سه دقیقه پس از دریافت آن می خوانند ( در واقع 90٪ از مردم )، اما هنوز راهی برای اطمینان خاطر وجود ندارد.

تبلیغات پیامکی + مزایا و معایب آن

محدودیت مکالمه

بازاریابی یعنی شروع یک گفتگو است. در تبلیغات پیامکی محدودیت‌هایی که در مورد میزان و آنچه که می‌توانید از طریق پیام ارسال کنید دارید.

در پایان بدانید که هیچ شبکه بازاریابی عاری از معایب نیست. با این حال، در این مقاله مزایا و معایب تبلیغات پیامکی را شرح داده ایم و حالا امتحان کردن تبلیغات پیامکی یا گزینه های دیگر تبلیغاتی دیگر انتخاب شخصی شما برای رشد کسب و کار شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *