برند سازی, تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, وبلاگ

تبلیغات مطب پزشکان

تبلیغات مطب پزشکان

در تبلیغات مطب پزشکان این نکات را رعایت کنید:

تبلیغات مطب پزشکان از مواردی است که امروزه در جامعه ما به یکی از تبلیغات پر رقابت تبدیل شده است. پس از دوره‌ای که پزشکان اجازه تبلیغ نداشتند، تبلیغات به صورت مستقیم برای مطب‌ها و کلینیک‌ها آغاز شد. امروزه با افزایش تعداد پزشکان، این بخش از جامعه نیز به عنوان صاحبان نوعی کسب و کار، نیازمند تبلیغات هستند. بسیاری از پزشکانی که کار خود را شروع کرده‌اند هرچند که توانایی خوبی در تشخیص و یا درمان بیماران خود دارند، اما شناخته شده نیستند. و برای جذب بیماران و افزایش تعداد مراجعین باید وارد دنیای تبلیغات شوند. برای تبلیغات مطب پزشکان راهکارهایی وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

تبلیغات مطب پزشکان، آنلاین یا سنتی؟

امروزه و با گسترش تکنولوژی، جهان را می‌توان به دو دنیای آنلاین و آفلاین تقسیم کرد. تبلیغات نیز بر همین اساس به دو دسته تبلیغات که در دنیای مجازی انجام می‌شوند و تبلیغاتی که در محیط واقعی به مخاطبان عرضه می‌شوند قابل تقسیم است. باید گفت هر نوع محصول یا خدماتی با توجه به ویژگی‌های خود نیازمند تبلیغات خاصی است و به همین دلیل به صورت کلی نمی‌توان گفت که یک نوع از تبلیغات مفید و یا غیر مفید است. بلکه باید براساس محصول و یا نوع خدمات، تبلیغ مورد نیاز را انتخاب کرد.

اگر خدمات پزشکی را مورد بررسی قرار بدهیم و نوع ارتباط مورد نیاز با مخاطب و سایر عوامل اثرگذار را بررسی کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که برخی از انواع تبلیغات در فضای مجازی می‌توانند برای این نوع از فعالیت‌ها بهتر بوده و با نتیجه نهایی بهتری همراه باشند. مهمترین موضوع در این انتخاب را می‌توان میزان هزینه کرد برای تبلیغات، قابلیت اندازه‌گیری اثرگذاری آنها و در نهایت میزان ارتباط مستقیم و مستمر دانست.

تبلیغات مطب پزشکان

تبلیغات مطب پزشکان به صورت آنلاین

در فضای مجازی انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارند. هرکدام از این تبلیغات میزان اثرگذاری متفاوتی دارند و همچنین برخی از آنها فقط برای بخشی از فعالیت‌ها می‌توانند مفید باشند و حضور در برخی از آنها می‌تواند برای یک کسب و کار و یا برای معرفی یک خدمات مانند خدمات پزشکی حتی نتیجه عکس داشته باشد. در ادامه به انواع تبلیغات مطب پزشکان در فضای مجازی نگاهی خواهیم کرد.

تبلیغات کلیکی

یکی از تبلیغات پرکاربرد در فضای مجازی، تبلیغات کلیکی است. در این تبلیغات همه چیز به سادگی انجام می‌شود. شما برای استفاده از این نوع تبلیغات، کلمه کلیدی خود را انتخاب می‌کنید. پس از آن می‌توانید با یک شرکت ارائه کننده تبلیغات قرارداد ببندید. در ایران اصولا از موتور جستجوی گوگل برای این نوع از تبلیغات استفاده می‌شود. هر زمان که کاربران گوگل کلمه کلیدی شما را جستجو کنند، گوگل تبلیغات شما را به آنها نمایش خواهد داد (گوگل ادز) . در صورتی که کاربران بر روی لینک تبلیغات شما کلیک کنند. هزینه‌ای از شما دریافت خواهد شد.

در نتیجه شما هزینه اضافی در این روش از تبلیغات پرداخت نمی‌کنید و تبلیغات شما به صورت هدفمند برای مخاطبانی نمایش داده می‌شود که به دنبال استفاده از خدمات مرتبط با کلمه کلیدی انتخاب شده توسط شما هستند. نکته کلیدی در این نوع تبلیغات انتخاب صحیح کلمه کلیدی است. با توجه به اینکه در این نوع تبلیغات نیز رقابت زیادی بین ارائه کنندگان خدمات پزشکی وجود دارد، به همین دلیل باید کلمه کلیدی خود را به درستی از بین اصطلاحات و عبارات مرتبط انتخاب کنید. در این زمینه بهتر است بیشتر از آنکه بر روی واژه‌ها و یا اصطلاحات تخصصی تکیه داشته باشید، بر روی کلماتی که توسط عامه مردم از آنها استفاده می‌کنند تمرکز کنید.

تبلیغات بنری

از دیگر روش‌های تبلیغات مطب پزشکان در فضای مجازی، تبلیغات نمایشی و یا بنری است. در این نوع از روش آگاه سازی شما تبلیغی را به صورت تصویری که به آن در فضای مجازی بنر گفته می‌شود را آماده می‌کنید. این بنر با استفاده از آژانس‌های تبلیغاتی بر روی انواع سایت‌های موجود در فضای مجازی نشان داده خواهد شد. در این بنرها می‌توانید اطلاعات اولیه‌ای را به مخاطب ارائه کنید.

در صورتیکه محتوای کوتاه ارائه شده برای او جذاب باشد، بر روی بنر شما کلیک کرده و به صفحه مورد نظر شما منتقل خواهد شد. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید این نوع از تبلیغات را به صورت مستقیم به سایت‌های مورد نظر خود سفارش بدهید تا در قسمتی از سایت خود قرار بدهند. این روش از تبلیغات اصولا برای اطلاع رسانی کلی کاربرد داشته و جذب مستقیم کمی دارد. اما اگر در سایت‌های پرمخاطب که به نوعی با موضوع خدمات درمانی شما مرتبط هستند تبلیغات بنری داشته باشید، می‌تواند در جذب مستقیم بیمار برای مطب شما نیز کاربرد داشته باشد.

تبلیغات مطب پزشکان

تبلیغات مطب پزشکان در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی را می‌توان مهمترین فضا برای تبلیغات پزشکی و خدمات درمانی دانست دلیل این اهمیت، دسترسی آسان مخاطبان به این شبکه‌ها و امکان ارتباط نزدیک‌تر است. امروزه در بین انواع شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام از جایگاه بالاتری برای معرفی انواع محصولات و خدمات برخوردار است. اما فراموش نکنید که هرچقدر در شبکه‌های اجتماعی بیشتری فعال باشید، احتمال جذب مخاطب بیشتری خواهید داشت و تبلیغات مطب پزشکان موفق‌تر خواهد بود. پس هیچکدام از شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید.

حضور در این شبکه‌ها نیز باید به درستی مدیریت شوند وگرنه ممکن است نتیجه عکس داشته باشند. در واقع فعالیت در این فضا نیازمند رعایت نکات دقیق و حساسی است. مثلا در هر نوع صفحه‌ای هرچند که پرمخاطب باشد، نباید خدمات و یا تخصص خود را تبلیغ کنید. فراموش نکنید که کمپین یک مطب پزشکی با کمپین یک فروشگاه متفاوت است و در نتیجه فضای ارائه تبلیغ آنها نیز متفاوت خواهد بود. همچنین در صفحه خود همیشه باید حضور داشته باشید و یا مدیر صفحه شما باید به صورت دائمی حضور داشته و پاسخ مخاطبان را با حوصله بدهید.

در تولید محتوای مورد نیاز صفحه خود به چند نکته دقت کنید. بهتر است محتوای شما براساس مستندات علمی اما به زبان ساده باشد تا مخاطب شما در کنار درک مطلب، از مستند بودن آن نیز مطمئن شود. از تعریف بیش از اندازه از عملکرد خود خودداری کنید. سعی کنید خدمات و یا تخصص‌های خود را اولویت‌بندی کنید و براساس این اولویت بر روی یک یا چند مورد از آنها در تبلیغات مطب پزشکان تمرکز کنید.

سایت‌ها و تاثیر آنها در تبلیغات پزشکی

سایت‌ها می‌توانند فضای زیادی را در اختیار شما قرار بدهند تا بتوانید اطلاعات کامل و جامعی را به مخاطبان خود ارائه کنید. این امکان تقریبا در هیچ کدام از فضاهای دیگر تبلیغاتی وجود ندارد. در واقع باید گفت که سایت‌ها به عنوان محل اصلی معرفی خدمات و تخصص‌های شما خواهد بود و سایر فضاها و حتی شبکه‌های اجتماعی به عنوان پلی بین مخاطبان و سایت شما خواهند بود.

همچنین شما می‌توانید از طریق سایت اختصاصی خود خدمات متفاوتی همچون نوبت دهی آنلاین و یا ارسال و دریافت مدارک پزشکی را به صورت منظم و مدیریت شده‌ای انجام بدهید. این خدمات کمک خواهد کرد تا رضایت مراجعین افزایش یافته و این رضایت می‌تواند در جذب مخاطبان جدید به شما کمک کند.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب گفته شد، امروزه تبلیغات مطب پزشکان بیشتر از طریق فضای مجازی انجام می‌شود. برای حضور موفق در این فضا و استفاده از امکانات آن برای تبلیغات، باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و براساس برنامه خود عمل کنید. حضور واقعی در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط مستمر با مخاطبان از راهکارهایی است که می‌تواند مطب یک پزشک را در بین بیماران معروف‌تر کرده و موفقیت تبلیغات را تضمین کند.

برندسازی در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *