تولید محتوا, دیجیتال مارکتینگ, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

بررسی جامع بهترین روش‌های انتشار محتوای تولیدی

بهترین روش‌های انتشار محتوای تولیدی

بهترین روش‌ انتشار محتوای تولیدی در دنیای سوشال مدیا امروزی چیست؟ در دنیای امروزی راهکارهای بسیار گوناگونی جهت تبلیغ محتوای تولیدی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که هر یک از این روش‌ها با بازخوردهای متفاوتی روبه‌رو هستند. برای انتخاب راهکار مناسب جهت انتشار محتوای خود در سوشال مدیا باید به زمان و بودجه موجود، اهداف کسب‌وکار خود و… توجه کنید. بازاریابی ایمیلی، انتشار محتوا با پرداخت هزینه، هم‌نشری محتوا، بازیافت محتوا و… از مهم‌ترین راهکارهایی تبلیغ محتوا در سوشال مدیا است. جهت آشنایی بیش‌تر با راهکارهای تبلیغ محتوای تولیدی در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید‌ کتاب الفبای سوشال مدیا آقای امیرحسین رجبی را مطالعه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با بهترین راهکارهای انتشار محتوا تولیدی در شبکه‌های اجتماعی سوشال مدیا آشنا کنیم.

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

بهترین روش‌های انتشار محتوای تولیدی

استفاده از رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌های انتشار محتوای تولیدی است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون جهت تبلیغ برند خود از این بستر ارتباطی استفاده می‌کنند. تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، اسنپ چت و… از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی هستند که می‌توانید‌ محتوای تبلیغاتی خود را در این بسترها به اشتراک بگذارید.

برای این کار ابتدا باید با سبک محتوای تولیدی خود اهمیت دهید تا شبکه‌ اجتماعی مناسبی را انتخاب کنید؛ به عنوان نمونه‌ شبکه اجتماعی اینستاگرام یک بستر مناسب برای انتشار پست‌های تصویری و ویدیویی است. ضمن استفاده از شبکه‌های اجتماعی جهت تبلیغ برند کسب‌وکار خود می‌توانید در هزینه‌ و زمان خود صرفه‌جویی کنید و در طولانی مدت موفقیت‌های چشمگیری داشته باشید.

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

بهترین روش‌های انتشار محتوای تولیدی

استفاده از ابزار ارتباطی ایمیل یکی از بهترین روش‌های است که می‌توانید جهت دسترسی به مخاطبان و انتشار محتوای تولیدی خود انتخاب کنید. بازاریابی ایمیلی به معنای ارسال محتوای تبلیغاتی از طریق ایمیل به افرادی است که در لیست ایمیل مارکتینگ شما قرار دارند. به عبارتی، کاربران موجود در فهرست ایمیل مارکتینگ از قبل اعلام کرده‌اند که جهت دریافت محتوای تبلیغاتی شما از طریق نشانی ایمیل مشتاق هستند.

با استفاده از بستر بازاریابی ایمیلی می‌توانید تخفیفات خود را معرفی کنید، تولد مخاطبان را تبریک بگویید، کاربران را از وجود تخفیفات جذاب آگاه کنید و… ‌. در این حالت کاربران از آخرین تغییرات کسب‌وکار تجاری یا کمپین تبلیغاتی شما آگاه هستند و در دنیای پرمشغله سوشال مدیا شما را گم نخواهند کرد. جهت استفاده از شیوه بازاریابی ایمیلی برای انتشار محتوای تولیدی باید به نکات زیر اهمیت دهید:

  • از کاربران نظرسنجی کنید: پیش از این که آدرس ایمیل کاربران را در لیست ایمیل مارکتینگ خود قرار دهید، ابتدا از تک تک این افراد رضایت لازم را کسب کنید.
  • به دنبال گول زدن کاربران نباشید: جهت جلب توجه کاربران به سراغ تبلیغات دروغین و گول زننده نروید و با کاربران خود صادق باشید.
  • به نظرات کاربران احترام بگذارید: شاید پس از گذشت مدتی کاربران به محتوای شما علاقه‌ای نداشته باشند؛ بنابراین در پایان هر ایمیل راهی برای لغو ارتباط موجود معرفی کنید (به عنوان نمونه از کاربران بخواهید جهت لغو اشتراک خبری عدد ۲ را ارسال کنند).
  • با مخاطبان خود صمیمی باشید: برای این کار تولد مخاطبان را تبریک بگویید، برای مخاطبان خود پیامک‌های غیر تبلیغاتی بفرستید و آن‌ها را از فروش ویژه و تخفیفات واقعی خود آگاه کنید.
  • امنیت مخاطبان را حفظ کنید: از اطلاعات شخصی مخاطبان خود محافظت کنید و این داده‌های خصوصی را در اختیار سایر افراد یا سازمان‌ها قرار ندهید.
  • برنامه زمانی دقیقی داشته باشید: بهتر است ایمیل‌های تبلیغاتی خود را در فواصل زمانی مشابهی ارسال کنید تا مخاطبان به دریافت پیامک از جانب کمپین شما عادت کنند (به عنوان نمونه هر شنبه ساعت 10 صبح ایمیل کنید‌).

انتشار محتوا با پرداخت هزینه

بهترین روش‌های انتشار محتوای تولیدی

جهت انتشار محتوای تولیدی خود در شبکه‌های اجتماعی سوشال مدیا می‌‌توانید از یک فرد واسطه (که به عنوان تبلیغ کننده نیز نامیده می‌شود) کمک بگیرید. این فرد تبلیغ کننده می‌‌تواند صاحب یک پیج اینستاگرامی معروف یا یک وبلاگ با ترافیک ورودی سنگین باشد که محتوای تبلیغاتی شما را در صفحه‌ خود به اشتراک می‌گذارد.

هزینه‌ای که به فرد واسطه پرداخت می‌کنید متناسب با تعداد کاربرانی خواهد بود که از طریق صفحه فرد تبلیغ کننده (اینستاگرام، وبلاگ و…) محتوای شما را مشاهده کرده‌اند. استفاده از این روش جهت تبلیغ محتوای تولیدی بازدهی مطلوبی دارد؛ اما انجام این شیوه تبلیغاتی در اغلب مواقع بسیار پرهزینه خواهد بود.

هم‌نشری محتوا (سیندیکیشن)

بهترین روش‌های انتشار محتوای تولیدی

سیندیکیشن یا هم‌نشری محتوا به عنوان  یکی از دیگر روش‌های انتشار محتوای تولیدی در سوشال مدیا شناخته می‌شود که به معنای انتشار محتوای تولید شده خود در صفحه وبلاگ شخص سوم است. این شخص ثالث در واقع همان فردی است که حوزه فعالیت مشابهی با شما دارد و بازدیدکنندگان وبلاگ آن فرد، مخاطبان شما نیز هستند. برای این کار محتوای که در وبلاگ خود درج کرده‌اید را در صفحه وبلاگ شخص سوم نیز قرار می‌دهید تا تعداد بازدیدکنندگان محتوای شما افزایش یابد.

انجام هم‌نشری محتوا در شبکه‌های اجتماعی سوشال مدیا نوعی معامله 2 سر برد است؛ زیرا شما محتوای خود را به شکل رایگان تبلیغ می‌کنید و شخص ثالث نیز یک محتوای رایگان و آماده جهت انتشار در صفحه خود را به دست می‌آورد. برای انجام سیندیکیشن محتوا باید به نکات زیر اهمیت دهید:

  • استراتژی مناسبی داشته باشید: برای این کار ابتدا اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت  کسب‌وکار خود را مشخص کنید و در مرحله بعدی محتوای خلاقانه‌ای را ارائه دهید (برای این کار از افراد متخصص کمک بگیرید).
  • شریک (شخص ثالث) مناسبی را پیدا کنید: برای این کار به دنبال فردی باشید که فعالیت مشابهی با اهداف شما دارد؛ همچنین مطمئن باشید که مخاطبان موجود در صفحه این شخص ثالث دقیقاً مطابق با مخاطبان مدنظر شما هستند.
  • راهکار مناسبی انتخاب کنید: برای انجام این کار شاید نیاز باشد که تمام یا بخشی از محتوای خود را در وبلاگ شخص ثالث انتشار دهید؛ انتخاب راهکار مناسب به عواملی مانند نوع محتوا، مخاطب و… بستگی دارد.

بازیافت محتوا (استفاده مجدد از محتوا)

بهترین روش‌های انتشار محتوای تولیدی

بازیافت محتوا یکی از ساده‌ترین راهکارهایی است که جهت انتشار محتوای تولیدی در سوشال مدیا استفاده می‌شود. در این فرایند محتوایی که در گذشته تولید شده است را می‌توان در قالب‌های متنوعی ارائه داد تا کاربران بیش‌تری جذب کمپین ما شوند. به عنوان نمونه مقاله وبلاگی که در سال گذشته نوشته‌ایم (که بازخورد بسیار مناسبی نیز داشته است) را در قالب کلیپ یا اینفوگرافیک جدیدی تولید کنید. انجام بازیافت محتوا به زمان و هزینه نسبتاً پایینی (در مقایسه با سایر روش‌ها) نیاز دارد و به عنوان یک راهکار موفق شناخته می‌شود.

سخن پایانی

آشنایی با روش‌های انتشار محتوای تولیدی به شما کمک می‌کند تا مسیر موفقیت در دنیای سوشال مدیا را به شکل هوشمندانه و سریع‌تری طی کنید. جهت انتخاب شیوه مناسب برای تبلیغ محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی باید نوع محتوا، زمان و بودجه در دسترس،  اهداف کسب‌وکار و… را در نظر بگیرید. از مهم‌ترین راهکارهای انتشار مطالب تبلیغاتی در شبکه‌های سوشال مدیا می‌‌توان به بازیافت محتوا، هم‌نشری محتوا، انتشار محتوا با پرداخت هزینه و… اشاره کرد. همچنین برای این کار می‌‌توانید محتوای تولیدی خود را در شبکه‌های اجتماعی گوناگون مانند تلگرام، اینستاگرام و… ارائه دهید یا از بازاریابی ایمیلی کمک بگیرید. جهت آشنایی بیش‌تر با شیوه‌های انتشار محتوای تبلیغاتی در سوشال مدیا کتاب الفبای سوشال مدیا آقای امیرحسین رجبی را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای تولید محتوای کپی رایتینگ و افزایش فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *