برند سازی, تبلیغات, تولید محتوا, دیجیتال مارکتینگ, سئو, شبکه های اجتماعی, فروش و بازاریابی, کسب و کار

برند سازى در اينستاگرام

لایو اینستاگرام- نکات

برند سازى در اينستاگرام

برند سازى در اينستاگرام  به‌قدری در موفقیت کسب‌وکارها موثر عمل کرده است که این‌روزها، کمتر مشاهده می‌شود که صاحبان کسب‌وکارها از این موضوع جا مانده باشند. اگر می‌خواهید با مفهوم برندسازی در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید: به این مثال دقت کنید؛ تابه‌حال هنگام مرور صفحات اینستاگرام، پستی را بدون آن‌که بدانید مرتبط با کدام برند است، تشخیص داده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس برندسازی در اینستاگرام را از نزدیک مشاهده کرده‌اید و با تأثیر آن آشنا هستید.

برندسازی در اینستاگرام بصورت بصری، بخش مهمی از شهرت دیجیتالی یک برند تجاری را تشکیل می‌دهد. حضور قدرتمند در دنیای دیجیتال امروز، بدون استفاده از بازاریابی امکان‌پذیر نیست. دراین‌میان، به‌نظر شما خرج‌های میلیاردی برای حضور در تلویزیون و قرارگرفتن روی بیلبوردهای سطح شهر بهتر است، یا حضور فعال و پر سروصدا در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه اینستاگرام؟

برای پاسخ به این سوال مهم، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با مفهوم برندسازی در اینستاگرام به‌طور کامل آشنا شوید و با بررسی اهمیت و تأثیر برندینگ روی کسب‌وکارها، در اسرع وقت برند خود را در اینستاگرام مشهور کنید.

برند سازی در اینستاگرام چیست و چرا مهم است

برندسازی اصطلاحی است که برای توصیف تمامی ویژگی‌هایی که سازمان شما و محصولاتش را به‌راحتی برای عموم قابل شناسایی می‌کند، استفاده می‌شود. جالب است بدانید در اینستاگرام، این موضوع تا حد زیادی بصری است و درواقع به چشم مخاطب شما بستگی دارد. پس هرچه محتوای بصری جذاب‌تری تولید کنید، زودتر به میزان شهرتی که مد نظر دارید، دست پیدا می‌کنید.

اینستاگرام یک پلت‌فرم برای به‌اشتراک‌گذاشتن عکس و ویدیو است و به‌همین‌دلیل موجب می‌شود تا تمرکز بر زیبایی و مفیدبودن پست‌های شما بیشتر شود. تصویر برند شما در اینستاگرام می‌تواند همه‌چیز را درباره شرکت به مشتری و دیگر کاربران نشان دهد. ایجاد این ارتباط و رساندن مفهوم مورد نظر از طریق تصویر، کاری دشوار و پیچیده است که درصورت درست انجام‌شدن، موفقیت کسب‌وکار شما را تضمین می‌کند.

برندسازی بصری شما باید آن‌قدر قوی باشد که بتواند به فروش منجر شود. در عین حال، ارزش‌ها و سیاست‌های شما را به اشتراک گذاشته و تعاملتان را با مخاطبان مختلف افزایش دهد.

برندسازی در اینستاگرام

 

مزایای برند سازی در اینستاگرام

به‌یاد داشته باشید که برندسازی شما در اینستاگرام، با میلیون‌ها اکانت دیگر در رقابت است! بنابراین سعی کنید از همان ابتدا، با برنامه وارد این شبکه اجتماعی پرسود و بی‌دردسر شوید تا بیشترین نرخ تعامل با مخاطبان را ازآن خود کنید. اگر بخواهیم چندمورد از فواید برندینگ در اینستاگرام را نام ببریم، موارد زیر از جمله مزایای قابل توجه هستند:

  • افزایش محبوبیت و شهرت برند
  • ایجاد اطمینان و اعتبار بیشتر
  • افزایش تعامل

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های رسانه اجتماعی است که امکانات خود را در اختیار هر مارکتی قرار داده تا به‌کمک آن، رشد کند و مسیر خود را با اعتبار بیشتری ادامه دهد. اگر استراتژی خوبی برای برندینگ در اینستاگرام ندارید، از همین حالا شروع کنید و بیش از این زمان را از دست ندهید.

استفاده از محتوای بصری در استراتژی بازاریابی را فراموش نکنید و سعی داشته باشید تا با ایجاد مشتریان بالقوه بیشتر، فروش را هم افزایش دهید. این پلت‌فرم، دست شما را برای هرگونه نوآوری و پیاده‌سازی تکنیک فروش بیشتر باز گذاشته است.

اهمیت برند سازی در شبکه اجتماعی ، برای خواندن این مقاله اینجا کلیک کنید

اعتماد بیشتر با برند سازی در اینستاگرام

زمانی‌که مشتریان شما به کسب‌وکارتان اعتماد دارند، به‌این‌معنی است که برند شما همواره به وعده‌های خود عمل کرده و بر ارزش‌های خود وفادار مانده است. این اعتماد را می‌توانید با ایجاد ارتباط دوطرفه در اینستاگرام به بهترین‌شکل کسب کنید.

ساده‌ترین راه ایجاد یا افزایش اعتماد در مشتریان، شخصی‌سازی است. با تولید محتوای شخصی‌سازی شده، شناسایی برندتان را برای مشتری آسان‌تر می‌کنید و به‌این‌ترتیب، میان رقبا برجسته‌تر می‌شوید. چراکه هر مشتری، پس از آشنایی با برند شما تمایل پیدا می‌کند تا از تجربیات خود برای دیگران بگوید.

استفاده از محبوبیت اینستاگرام

اگر تاکنون به اینستاگرام به‌عنوان یک ابزار بهینه و کم‌هزینه برای بازاریابی دقت نکرده‌اید، جالب است به‌شما بگوییم که پتانسیل بالای این شبکه اجتماعی برای افزایش توجه در سراسر دنیا، موجب شده تا بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در آن فعالیت کنند.

محبوبیت جهانی اینستاگرام به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا بدون دردسرهای بزرگ تبلیغات تلویزیونی و صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای بازاریابی با تبلیغات میان برنامه‌ها، برند سازی در اینستاگرام را بسیار نتیجه‌بخش‌تر انجام دهید. چراکه اگر با روش درست تبلیغات کنید، کاربران با توجه و تمرکز بیشتری نسبت به تلویزیون یا بیلبوردهای سطح شهر شما را رصد می‌کنند.

برندسازی در اینستاگرام

تأثیر تولید محتوای تصویری در برندینگ

همانطورکه گفته شد، اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای تولید محتوای تصویری است. شاید برای شما هم جالب باشد که در ایالات متحده، ۷۷ میلیون حساب کاربری در اینستاگرام فعال هستند. بدیهی است اگر کسب‌وکاری بتواند محتوای کاربرپسند را با برنامه‌ریزی و به‌طور مداوم تولید کند، بینندگان زیادی برای جذب‌کردن و تبدیل آن‌ها به مشتری در اختیار دارد.

استفاده از ابزارهای رایگان افزایش تعامل مانند هشتگ، موقعیت مکانی، کپشن‌های جالب و دیگر موارد درکنار تولید محتوای خاص و منحصربه‌فرد، سرعت بیشتری به پیشرفت شما میان رقبا می‌بخشد. عملکرد محتوای بصری در اینستاگرام به‌قدری بالا است که میزان تعامل آن را اندازه‌گیری کرده‌اند.

طبق بررسی‌های آماری برند سازی در اینستاگرام، عملکرد محتوای عکس با اختلاف ۲ به ۱، بهتر از ویدیو است. دلیل این موضوع، پردازش سریع‌تر مغز با دریافت پیام بصری نسبت به پیام متنی یا صوتی است. بنابراین قدرت تصاویر را برای ماندگارشدن در ذهن مخاطب‌تان دست کم نگیرید.

فروش بیشتر در اینستاگرام

گفتن این نکته برای کسب‌وکارها خالی از لطف نیست که از هر ۱۰۰ نفری که شما را از طریق اینستاگرام پیدا می‌کنند، یک‌نفر خرید می‌کند. حال این اعداد را با کسب‌وکاری که تنها به داشتن یک مغازه بسنده کرده است مقایسه کنید.

بدیهی است اکانت اینستاگرام برخلاف مغازه، هزینه اجاره، آب، برق و گاز ندارد. علاوه‌بر تمام این‌ها، صفحه اینستاگرام فروشندگان می‌تواند بدون هیچ هزینه گزافی و تنها با تولید محتوای مفید، به چشم کاربران جدید بخورد و هرروز دنبال‌کنندگان بیشتری کسب کند.

نتیجه‌گیری

باتوجه به این‌که تمام دنیا از تأثیر برند سازی در اینستاگرام بر شهرت و افزایش تعامل آگاهی دارند و از آن استفاده می‌کنند، آیا واقعاً می‌توانید این فرصت بیشتردیده‌شدن را از دست بدهید و بازاریابی برای کسب‌وکارتان را فراموش کنید؟ همین حالا از مانارسانه کمک بگیرید و با سپردن صفرتاصد رشد صفحه اینستاگرام خود، در کم‌ترین زمان، به بیشترین میزان فروش و محبوبیت برسید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مانارسانه با برعهده‌گرفتن تبلیغات شما، بهترین تصویر را از برندتان ارائه می‌دهد. اگر جای شما در این شبکه اجتماعی پرسود خالی مانده است، همین حالا شروع کنید و باکمک متخصصین تولید محتوا و بازاریابی مانارسانه، بازدهی خود را به‌طرز چشم‌گیری افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *