تبلیغات, تولید محتوا, دیجیتال مارکتینگ, سئو, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

بازاریابان رسانه های اجتماعی به چه چیزهایی نیاز دارند؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابان رسانه های اجتماعی به چه چیزهایی نیاز دارند؟

بازاریابان رسانه های اجتماعی که از طریق سوشال مدیا مارکتینگ یا همان SMM به بازاریابی کسب و کار خود می‌پردازند. برای پیشرفت در این حوزه، به پیروی از برخی اصول نیاز دارند. در این مقاله سعی داریم شما را با مفهوم بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و عوامل موثر در موفقیت بازاریابان این حوزه بیشتر آشنا کنیم.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) چیست؟

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا همان Social media marketing، یکی از جدیدترین روش‌های بازاریابی است که در صورت اصولی انجام دادن این کار، تاثیر بسیار خوبی در رشد کسب و کار خواهد داشت.

بازاریابان رسانه های اجتماعی، با این روش موظف به بهره گیری از انواع پلتفرم‌ها برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان خود هستند.

بازاریابی به وسیله رسانه‌های اجتماعی، از به روزترین روش‌های موجود در دنیا است که تقریبا 90 درصد مردم دنیا، برای معرفی و رشد کسب و کار خود از این روش استفاده می‌کنند؛ بنابراین لازم است اطلاعات کافی در مورد عوامل موثر در برتری این روش بازاریابی را بدانید تا به مراتب عملکرد بهتری داشته باشید.

عوامل موثر در موفقیت بازاریابان رسانه های اجتماعی

همانطور که کمی پیش نیز به آن اشاره کردیم، رقابت در دنیای مارکتینگ بسیار زیاد است؛ همچنین، صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگی علاقه‌مند به پیشرفت در این راستا هستند و همواره در حال رقابت با رقیبان هم‌پای خود هستند. برای کسب موفقیت‌های روز افزون در بازار وسیع مارکتینگ، ملزم به پیش گرفتن اصول متفاوت کاری و شخصیتی خواهید بود که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین این موارد را جمع‌آوری کرده‌ایم.

عوامل موثر در موفقیت بازاریابان رسانه های اجتماعی

1.      روش‌های سنتی را کنار بگذارید!

متاسفانه هنوز عده‌ای از صاحبان کسب و کارها به روش‌های سنتی وابستگی دارند. شاید در گذشته، این روش‌ها کارآمد بوده و به رشد آن بیزینس کمک می‌کرده، اما امروزه برد با کسانی است که همراه با پیشرفت تکنولوژی از متدهای روز دنیا در بیزینس خود استفاده کنند.

با کنار گذاشتن روش‌های سنتی، وارد جامعه‌ای نو شده و با دید بازتری به دنیای تجارت و بیزینس نگاه خواهید کرد.

روش‌های کارآمدی که در گذشته برایتان مفید بوده‌اند را در گذشته رها کنید و جایی برای خود در میان بازاریابان رسانه های اجتماعی جایگاه ویژه‌ای داشته باشید؛ چرا که برنداشتن قدمی مثبت به سوی علم روز دنیا، موفقیتی حاصل نمی‌کند.

2.      سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرید

داشتن سواد کافی در رسانه‌های اجتماعی متفاوت، شما را یک قدم به سمت مقصد نزدیک‌تر خواهد کرد. اخبار روز دنیا را دنبال کنید و اطلاعات خود را در زمینه‌های متفاوت بالا ببرید تا در گفتگو با افراد در جوامع مختلف، چیزی برای ارائه داشته باشید.

ذهن باز و دید وسیع در دنیای مارکتینگ حرف اول را می‌زند؛ بنابراین به هر نحوی خود را سازگار با دنیای گسترده مارکتینگ کنید. این روزها اساتید مطرح زیادی در پلتفرم‌های متفاوت، دوره‌های بسیار مفید و کارآمدی برای بازاریابان رسانه های اجتماعی ارائه می‌کنند که علاوه بر افزایش اطلاعات و دانش شما، تجربه‌تان در حوزه آشنایی با ابعاد متفاوتی از این مهارت را بالا می‌برد.

به خاطر داشته باشید که صرفا داشتن یک مکالمه مفید با یک استاد یا یا شرکت در یک دوره آموزشی، شما را به یک متخصص تبدیل نخواهد کرد؛ اما به نقطه هدف نزدیک‌تر خواهید شد. برای اینکه به یک متخصص در حیطه کاری خود تبدیل شوید، ملزم به کسب تجربه در زمینه‌های متفاوت هستید.

3.      ارتباط موثری با مخاطبان خود برقرار کنید

با ارتباط صمیمانه و نزدیک خود، به مخاطب حس اطمینان و اعتماد دهید. اجازه ندهید تفکرات قدیمی که از گذشته تا به حال در ذهن افراد مانده است و ایجاد حس اعتماد بین مخاطب و یک بیزینس را دشوار می‌سازد، در کسب و کارتان تاثیری بگذارد. با ارتباط موثر خود، این مسئله را مدیریت کنید و با مخاطبان خود صادق باشید.

همانطور که این روزها بسیاری از بازاریابان رسانه های اجتماعی در پلتفرم‌های متفاوت مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، پینترست و سایر پلتفرم‌های پر کاربرد فعالیت دارند، شما نیز از این امکانات بهره ببرید و هر چه سریع‌تر بستری را برای برقراری ارتباط بین خود و مخاطب فراهم کنید.

4.      در بازاریابی خلاق باشید

از روش‌های نوین برای بازاریابی خود استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که این روزها اطلاعات مخاطب بسیار بالاست و لازم است برای تبلیغات خود از روش‌های و صادقانه برای تبدیل مخاطب به مشتری بالقوه استفاده کنید.

محصول، خدمات و بیزینس خود را دقیقا همانطور که هست معرفی کنید و از فریب دادن مخاطب برای فروش خود اصلا استفاده نکنید.

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی کلیشه‌ای، متن‌های طولانی و تمام روش‌های تکراری را دور بریزید و حتی الامکان تیم خبره‌ای برای ایده دادن در این حیطه تشکیل دهید. در صورتی که امکان این کار را نداشتید، رقبای خود را آنالیز کنید و نیاز مخاطب را با تحقیق و بررسی از این راه رفع کنید.

عوامل موثر در موفقیت بازاریابان رسانه های اجتماعی

مزایای بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

سوشال مدیا مارکتینگ به واسطه مزایای زیادی که دارد در چند سال اخیر بسیار مورد توجه بیزینس‌های متفاوت قرار گرفته است. مزایای این روش از بازاریابی برای هر کسب و کاری متفاوت است. اما چند مورد از این مزایا در همه کسب و کارها مشترک است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • انسانی سازی برند بیزینس
  • معتبر کردن برند خود
  • تبدیل مشتریان معمولی به مشتریان بالقوه
  • ماندگار شدن برند در ذهن مخاطب
  • داشتن ارتباط موثر و عمیق با مشتریان
  • افزایش و بهبود نرخ کلیک
  • افزایش و بهبود ورودی در صفحات مجازی و وبسایت شما
  • تاثیرگذاری عالی بر ذهن مخاطب
  • آنالیز و اطلاع از نحوه کار رقبا
  • تبدیل مخاطب به خریدار
  • شناخت خوب بر نیاز مخاطبان

کلام آخر

به عنوان یکی از بازاریابان رسانه های اجتماعی، همواره برای حفظ ارزش بیزینس خود بکوشید و دست از تلاش برای ماندگاری آن برندارید. فراموش نکنید که ابعاد مختلف کسب و کارتان را ببینید و نسبت به آن بی توجه نباشید. آموزش در حیطه‌های مختلف سوشال مدیا مارکتینگ برای هر کسب و کاری لازم  و ریشه‌های آن کسب و کار را محکم می کند. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و از روش‌های مذکور در مقاله، برای پیشرفت و بهبود عملکرد کسب و کار خود استفاده کنید.

راه های ارتباطی مانارسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *