اخبار, دیجیتال مارکتینگ, شبکه های اجتماعی, وبلاگ

متا برخی از کارمندان خود را اخراج کرد

کارکنان متا،اطلاعات متا را فروختند

اخراج کارکنان متخلف متا برای همکاری با هکرها

بر اساس این گزارش، برخی از کارمندان تیم Meta Security حساب های کاربری گم شده را در ازای  چیزهایی مانند بیت کوین به هکرها می فروشند. اخراج کارکنان متخلف متا بازخورد عدم اطمینان دارد و این نشان دهنده عدم صلاحیت مدیرعاملان متاست.

در طول سال‌ها، متا بیش از ده‌ها نگهبان و کارمندبخش امنیتی خود را پس از بررسی‌های داخلی اخراج کرده است. گفته می شود برخی مجرمان از ابزار بازیابی حساب متا (Oops) استفاده کرده و حتی هزاران دلار رشوه از افراد مختلف دریافت کرده اند تا به حساب های خود دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این تخلف شامل نگهبانان آژانس امنیت قراردادی Allied Universal است. که از سیستم این شرکت برای بازیابی حساب های کاربری موسوم به Oopsسوء استفاده کردند.

ابزار عملیات آنلاین

ابزار Oops (معروف به عملیات آنلاین) به کارمندان اجازه می‌دهد تا گزارش‌هایی درباره حساب‌های غیرقابل دسترسی ایجاد کنند و سپس آنها را بازیابی کنند. با این حال، چنین سیستمی فقط در موقعیت های خاص مانند افراد عمومی و اعضای خانواده استفاده می شود. وال استریت ژورنال توضیح می دهد که به نظر می رسد استفاده از آن در سال های اخیر افزایش یافته است. و از 22000 عملیات در سال 2017 به 50270 در سال 2020 رسیده است.

کارکنان متا، متا را دور زدن

نتایج تحقیقات داخلی فاش می‌کند که محافظان امنیتی در اینترانت فیس‌بوک به Oops دسترسی پیدا کرده‌اند. و طبق گزارش‌ها، یک پیمانکار امنیتی در سال 2021 به دلیل کمک به اشخاص ثالث برای کنترل حساب‌ها اخراج شد. در ادامه توضیح می‌دهد که وقتی یک پیمانکار امنیتی دیگر از کار اخراج شد که آنها بیت کوین‌هایی را در ازای بازیابی حساب برای هکرها دریافت کرده‌اند.

اندی استون، سخنگوی متا، در بیانیه‌ای به Engadget توضیح داد که این شرکت به انجام “اقدامات مناسب” علیه هر کسی که در خدمات کلاهبرداری می‌پردازد ادامه خواهد داد. Allied Universal همچنین گفت که همیشه به گزارش‌های تخلف پاسخ جدی می‌دهد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که طبق اعلامیه متا، شرکت هفته گذشته تصمیم به اخراج 11000 کارمند خود گرفت. و اکنون قصد دارد 871 کارگر دیگر را در سه دفتر خود در نیویورک اوایل سال آینده اخراج نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *