تولید محتوا, سئو, وبلاگ

اتصال سایت به گوگل

اتصال سایت به گوگل

اتصال سایت به گوگل: یکی از راه های افزایش رتبه سایت در گوگل اتصال سایت به گوگل می باشد. بعد از انجام دادن طراحی سایت و انتشار در فضای بزرگ اینترنت باید سایت را به گوگل متصل کنید تا صفحات شما را ایندکس کند. با ایندکس شدن صفحات شما کاربران وارد سایت شما می شوند و نرخ کلیک برای شما جمع می کنند.

برای یک سایت تازه تاسیس هم باید حتما به گوگل متصل شوند تا google در ابتدای کار صفحات اصلی را ایندکس کند. در ادامه مقاله اتصال سایت به گوگل در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ مانا رسانه با ما همراه باشید تا شیوه های اتصال سایت به گوگل را برای شما بازگو کنیم.

کاربرد اتصال سایت به گوگل

اتصال سایت به گوگل اصلا موضوع اجباری نیست اما با اتصال سایت به گوگل تاثیر بسزایی در افزایش رتبه سایت شما در گوگل خواهد داشت. تنها کافی می باشد که با ایندکس کردن صفحات توسط ربات های گوگل سئو سایت خود را با تولید محتوا متنی به سایتتان کمک زیادی کنید.

ممکن است شما هم تصمیم به ایجاد یک سایت گرفته باشید اما باید حتما در مراحل ابتدایی سایت را به گوگل متصل کنید و بعد شما نیاز به ابزار هایی دارید که بتوانید با کمک آن ها سایتتان را به گوگل متصل و تبه را بالا ببرید.

 ثبت سایت در گوگل

برای ثبت سایت در گوگل چندین راه وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast SEO

شما با نصب این افزونه در سایت وردپرسی تان کمک می کند که پس از فعال سازی افزونه منو جدیدی به نام سئو در پیشخوان شما در وردپرس فعال شود و برای شروع کافی است که یک حساب گوگل داشته و با حساب گوگل متصل شوید.

 ثبت سایت در گوگل با وردپرس

ابتدا باید سایتتان را نصب کنید. و بعد در قسمت پنل مدیریتی با رفتن به تنظیمات غیرفعال بودن نمایش موتور های جستجو مطمئن شوید.

ثبت کردن سایت در سرچ کنسول

ابتدا شما باید در Google Tag Manager حساب کاربری داشته باشید و حتما باید حساب کاربری شما مدیریتی و به نام خودتان باشد و دسترسی کامل را داشته باشید. در صورتی که این شرایط را دارا بودید گزینه verify را کلیک کنید تا متصل شوید.

ثبت سایت در گوگل با استفاده از URL Prefix

این روش امکان استفاده از سیستم وبلاگ یا سایت ساز را به شما می دهد و به شما اجازه می دهد که دی ان اس دومین سایت را تغییر دهید و همچنین این روش به شما اجازه می دهد که مالکیت خودتان را برای یک آدرس مشخص از یک سایت ارسال کنید و آن را تایید کنید.

تگ HTML

یکی دیگر از روش های متصل شدن سایت به سرچ کنسول کد HTML می باشد که سرچ کنسول اختصاصی برای سایت شما سخته است و با استفاده از کد HTML می توانید این کد را در هدر سایت قرار دهید و به راحتی گزینه verify کلیک کنید.

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس

یکی دیگر از راه های ثبت سایت در گوگل استفاده از گوگل آنالیتیکس است. در نظر داشته باشید که ایران تحریم است و شما باید با VPN سایت را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید. کارکردن با این برنامه بسیار راحت است و آموزش های کار کردن با گوگل آنالیتیکس را می توانید در سایت مانا رسانه مشاهده کنید.

ثبت سایت در گوگل با استفاده از DNS دامنه و Domain Property

اگر می توانید DNS دامنه را تغییر دهید یعنی سطح دسترسی شما به سایت و دامنه بسیار بالاست و شما باید در گوگل به اسم مالک این سایت تایید هویت کنید.

ثبت سایت با Domain Property

زمانی که شما کلیه آدرس ها و دامنه ها و فولدر های آن دامنه را ثبت کردید یعنی قابل مدیریت خواهد بود و شما با استفاده از DNS Record می توانید تنظیمات دی ان اس دامنه را در آن وارد کنید.

اتصال سایت به گوگل

معرفی سایت به گوگل

ابتدا باید به اکانت موجود در وب مستر تولز رفته و سپس دکمه Add Property را بزنید. هنگام کلیک این گزینه یک فرم برای شما نمایش داده می شود.

که این فرم 2 حالت دارد که حالت اول مربوط به دامنه اصلی و حالت دیگر ساب دامین ها مرتبط است. برای ثبت کردن آدرس سایت باید ابتدا یکی از این حالت ها را انتخاب کنید که در صورتی که حالت دامین را انتخاب کردید باید آدرس  سایت را در آن قسمت وارد کنید و بعد گزینه ادامه یا Continue کلیک کنید و بع صفحه دیگر منتقل خواهید شد.

برای اضافه کردن کد وب‌مستر تولز باید اول TXT و DNS را اضافه کنید و به بخش DNS سایت وارد شوید و در نهایت بر روی گزینه Add Record کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *