تولید محتوا, دیجیتال مارکتینگ, وبلاگ

آموزش تولید محتوا

تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

یکی از مهمترین فاکتورهایی که می توان به آن تکیه کرد، مسئله تولید محتوا است، البته تولید محتوای اصولی و استاندارد. تولید محتوا یک سری روش ها و اصول دارد که در این مقاله قصد داریم تک تک آن ها را معرفی کنیم و به صورت مختصر و مفید برای شما شرح دهیم.

برای مطالعه مقاله تولید محتوا کلیک کنید

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی یکی از مهترین موارد برای هر سایت و شبکه اجتماعی است. منظور از محتوای متنی تمامی اطلاعات، از جمله کلمات، جملات و عبارت­ ها ،   پارگراف­ها و … است.

تولید محتوای متنی به معنای نوشتن در مورد یک موضوع خاص می باشد. اما محتوای متنی‌ باید با هدف جذب مخاطب باشد و باعث رشد و توسعه کسب­ و کارتان شما شود.

تولید محتوا متنی را می­‌توان در دسته‌­های زیر خلاصه کرد:

  • محتوای متنی عمومی
  • محتوای متنی تخصصی
  • متن شبکه­‌های اجتماعی
  • متن تبلیغاتی
  • محصول نویسی

تولید محتوا صوتی

محتوا صوتی مانند فایل های صوتی و پادکست ها که امروزه یکی از روش های جذب مخاطب و تولید محتوا است.

تولید محتوا

تولید محتوا تصویری

تولید محتوا تصویری عکسی یکی از روش‌های جذب مخاطب برای مقالات و نوشته‌ها است.

ممکن است کاربران بر اساس یک موضوع و یا یک کلید واژه خاص در گوگل جست و جو کنند، گوگل می‌تواند بر اساس متن‌هایی که برای آن‌ها انتخاب شده است عکس‌های شما را برای کاربران نمایش دهد و کاربران به سایت شما هدایت شوند.

تولید محتوا ویدئویی

محتوا ویدیویی یکی از روش‌های موفق در زمینه جذب مخاطب است. شما می‌توانید با استفاده از تولید محتوا ویدئویی در مدل‌ها و انواع گوناگون اقدام به جذب مخاطب نمایید و محتوا ویدئویی قابلیت نمایش در صفحات اجتماعی سایت‌ها و شبکه‌های ویدئویی و کانال‌های ویدئویی را نیز دارد و از همین طریق می‌تواند در جذب مخاطب برای سایت شما بهتر و موفق‌تر عمل کند.

نکته های مهم در تولید محتوا

  • شناخت مخاطبان و کاربران و نیازهای آن ها
  • انتخاب یک عنوان کلیک خور برای محتوا
  • رعایت چگالی کلمات کلیدی در نوشته ها
  • محتوا باید کامل، جامع و پاسخگوی نیاز کاربر باشد
  • استفاده از تصاویر مناسب در محتوا
  • توضیحات متای مناسب نوشته شود
  • در نوشته های خود به جای پاراگراف های طولانی از از لیست ها استفاده کنید.
  • متن های خود را بازخوانی و ویرایش کنید تا فاقد غلط املایی باشند.
  • متن ها را جذاب و برای کاربر بنویسید نه برای خودتان!

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی برگرفته از واژه ی لاتین Advertisement Reporting به معنی گزارش تبلیغاتی است. یکی از به روزترین روش های و بازاریابی و برندینگ می باشد و می تواند تاثیر موثری بر سئو سایت شما داشته باشد. متن ریپورتاژ باید در سایت های پر بازدید خبری و یا مرتبط با کسب و کار شما درج شود و داخل متن از چند کلمه کلیدی به سایت شما لینک شود.

شخصی که به نگارش متن رپورتاژ آگهی اقدام می‌کند باید منظور خود را به صورت کاملاً بی طرفانه برای مخاطب بنویسد. کاربران با مطالعه رپورتاژ آگهی که به صورت دقیق تهیه شده است جذب آن می شوند و به کسب و کار معرفی شده اعتماد بیشتری می‌کنند.

تولیدمحتوا

تولید محتوا در اینستاگرام

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام، محتوای دیجیتال مانند عکس، تصویر، صدا، ویدیو و … است که همگی در قالب محتوا با هدف انتقال پیامی به مخاطبان هدف خود تولید می شوند و به اشتراک گذاشتن و انتشار این گونه اطلاعات در اینستاگرام به معنای تولید محتوا در اینستاگرام است.

زمانی که از ما می خواهند در اینستاگرام محتوا تولید کنیم منظور همان انتشار عکس و ویدیو است و منظور از استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام یعنی داشتن یک برنامه و استراتژی مشخص برای تولید و انتشار این محتواها.

برای خواندن مقاله تولید محتوا در اینستاگرام کلیک کنید.

بازنویسی محتوا چیست؟

استفاده دوباره از محتوا هایی که در گذشته تولید شده اند. خواه از وب سایت شما و یا از دیگر سایت ها برداشته شوند. به این عمل بازنویسی محتوا گفته می شود.

در بازنویسی محتوا نیازی نیست زمان زیادی را صرف تحقیق و نوشتن مطلب جدید کنید، و این یک مزیت است. سعی بر آن است که از واژه های مترادف استفاده شود تا جایی که می شود متن تغییر پیدا کند.

تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *